Gå til innhold

Rust på Polo?

Ranger emnet


Supra!

Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen av dere har erfaring med poloer el lignende VW biler..

 

Hvor mye rust kan det være "bortgjemt" på en 8 år gammel Polo? Vurderer å kjøpe en til en billig penge, siden bilen ikke blie så dyr, går det ann å fikse litt.. :D

 

Motoren har gått 112.000, og er ikke spes sterk, hadde vært greit å bytte den ut m noe bedre. Noen forslag???

 

Så vidt jeg vet har ikke bilen fått noe annet stell enn årlig service. Hvilke deler er det som kan være såpass gåene at jeg bør styre unna bilen? Er det et greit kjøp, eller er jeg helt ute på viddene? Bilen er grei å kjøre, men det er en del rust på standard stedene, som bagasje lokk, dører og v forhjula. Ikke værre enn at jeg klarer å fikse det selv.

 

Vurderte motor, dekk og senkesett i første omgang. Er lov å drømme, sier jeg! :cool:

 

Takker og bukker!!!

Life is like a box of chocolates...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for input!

Sjekka litt videre på saken, hadde planer om å bytte motor og girkasse..

Fant fort ut at el-anlegg, bremser og fjærer må byttes i tillegg. Medregna avgifter og utgifter på verksted, blir det mye billigere å kjøpe en splitter ny bil med samme effekt. Garanti får man også!

Synd, for bilen er god å kjøre.. :(

Life is like a box of chocolates...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler jo ikke noe avgifter på motorbytte på en bil fra '94?

400 kr for en sjekk hos Biltilsynet er alt.

 

Har byttet en motor fra en trøtt 55 hk til en som nå kommer til å ute 175-185 hk i min Polo. No problems, min er 11 år gammel og har samme karroseriet

 

Frode

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille loppa der veier ikke mye, nei.

Noen her som har bygd om bil før, eller?

Er litt skeptisk på priser på div deler, avgifter, etc.

En G40 vil gi meg 115 hester, luftfilter og dill kan vel gi en 10-15 til.. Hadde vært moro å prøve, har ingen kjente som deler samme interessen. *sniff*

Regner m å bytte ut luftinntak og eksosanlegg også, det gir jo litt. Senke litt og..

Har man sagt A, får man si B, og da må jeg nesten pynte litt på utsiden også.. ;)

Bra med en hobby sier jeg!! :D

Life is like a box of chocolates...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Supra!

Den lille loppa der veier ikke mye, nei.

Noen her som har bygd om bil før, eller?

Er litt skeptisk på priser på div deler, avgifter, etc.

En G40 vil gi meg 115 hester, luftfilter og dill kan vel gi en 10-15 til.. Hadde vært moro å prøve, har ingen kjente som deler samme interessen. *sniff*

Regner m å bytte ut luftinntak og eksosanlegg også, det gir jo litt. Senke litt og..

Har man sagt A, får man si B, og da må jeg nesten pynte litt på utsiden også.. ;)

Bra med en hobby sier jeg!! :D

Polo classic her på bilforumet har definivivt samme interessen:D :D

Er også en eier av en hvis lilla polo (hvis dette ringer noen bjelle??) i Vwaudi-club så det skulle være noen å spørre da de begge har gjort det før og så vidt jeg vet har hatt over 160hk med G-lader....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å bytte ladehjul fra 75 mm til 65 mm, med chip havner du på over 130hk. Orginalt gjør den 0-1000 m raskere enn feks Sierra Cosworth 4WD, BMW M635 CSI og Porsche 928....

 

G40 var også først bilen en viss herr Schumacher kjørte rundt Ringen.......

 

Jeg regner med å havne på rundt 184 hk med min. Da har jeg grenrør, portet topp, g-lader som er portet MASSE, dobble innsug på laderen, G60 dyser, tannreim drift (64,5 mm ladehjul), portet GT innsug, større gass spjeld (49,5 vs 45 mm), Jabbasport spesial mappet til min bil og spesial laget kam på egne mål.

 

Akkurat nå er den "litt" svakere, var på Biltilsynet i går og viste den.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår