finnerikkepånoekult Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Har akkurat kjøpt en 1986 245 med B23A, men har egentlig lyst på turbo. Vil gjerne ha rundt 200-220 HK. Lurer derfor på noen ting. 1. hva må skiftes for å få en ET eller FT inn i bilen (vet at bremsene er godkjent til 200 eller 220, det jeg lurer på er ledningsnett, instrumenter, drivverk osv.) 2. Hvilken girkasse bør brukes til dette 3. Leste denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=42457&perpage=15&pagenumber=1 angående catch up. Dette er jeg ikke interesrt i å ha. Hvordan ser jeg om jeg må bytte tank. Hvilke biler sitter evt den tanken jeg må ha på? 4. Angående punkt 3. Må jeg uansett skifte bensinpumpe (og hva er tankarmatur?) 5 Må det skiftes eller forsterkes noe i bakstilling? 6. Er det noen som har komplett motor og gjerne også girkasse til salgs? Hvis noe av dette er besvart på forhånd må dere gjerne dytte meg i riktig rettning :). På forhånd takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Du må legge opp nytt el.nett og nye bensinrør/slanger en m46 funker fint til 200-220hk org bakaksling finker fint det.. må legge opp nye bensinpumper ja.. må ha en ved tanken også... motorer er altid tilsalgs.. en b21et får du for ca 3-5lapper, 230et for ca 5-10 lapper, FT/FK for 7-15lapper.... alt avhenger på kvalitet selfølgelig.. det enkleste hadde vært for deg å kjøpt et r-sport turbokit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnerikkepånoekult Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Får vel rundt 150 hester med add on. Vanskelig å trimme noe serlig mer på AT motor uten å skifte mye deler? Nye bensinpumper? Er det flere, nå faller jeg helt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 145hk oppgir volvo.. men dytt på en ic og litt greenfilter og effanlegg så blir det da greit.. må ha en pumpe i/ved tanken og en ved motoren ved innsprutanlegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
finnerikkepånoekult Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Vil nok ha ET eller FT som sagt. Ikke egentlig interessert i forgasserturbo. To bensinpumper er vel bare hvis du bruker det catchup systemet som er beskrevet i en tidligere post. Det ønsker jeg ikke å ha, og da kan det vel ikke være riktig at det skal være to bensinpumper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 skal være en ved tanken og en trykkregulator og en fordelingsenhet ved motoren vis jeg kan kalle det det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by finnerikkepånoekult Har akkurat kjøpt en 1986 245 med B23A, men har egentlig lyst på turbo. Vil gjerne ha rundt 200-220 HK. Lurer derfor på noen ting. 1. hva må skiftes for å få en ET eller FT inn i bilen (vet at bremsene er godkjent til 200 eller 220, det jeg lurer på er ledningsnett, instrumenter, drivverk osv.) 2. Hvilken girkasse bør brukes til dette 3. Leste denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=42457&perpage=15&pagenumber=1 angående catch up. Dette er jeg ikke interesrt i å ha. Hvordan ser jeg om jeg må bytte tank. Hvilke biler sitter evt den tanken jeg må ha på? 4. Angående punkt 3. Må jeg uansett skifte bensinpumpe (og hva er tankarmatur?) 5 Må det skiftes eller forsterkes noe i bakstilling? 6. Er det noen som har komplett motor og gjerne også girkasse til salgs? Hvis noe av dette er besvart på forhånd må dere gjerne dytte meg i riktig rettning :). På forhånd takk for svar. 1. Du må sette inn ledningsnettet fra den motoren du skal sette inn eller kjøpe et ettermarkeds sprut. Du må også strekke en retur slange fra motoren og bak til tanken igjen. 2. Du kan bruke ei vanlig volvo kasse hvis du skal holde deg under 220 HK. Skal du mye over det vil jeg anbefale en Getrag 265 kasse. 3. Vil du ikke benytte dette Catch systemet som jeg beskrev, så må du bytte tank fra en 240 med innsprut. 4.Det er mekanisk bensinpumpe på din motor, bytter du til innsprut må du ha elektrisk. Tankarmatur er ei litta matepumpe som sitter nede i tanken. 5.Hvis du skal holde deg innenfor di 220 HK så trenger du ikke gjøre noe bak. Det er selfølgelig greit og smelle på ei sperre slik at du ikke blir stående og spinne på ett hjul. 6.Jeg hadde en motor til salgs for en liten stund siden, men bestemte meg for og beholde den selv, ellers vet jeg ikke om noe. Kan jo sjekke i billisten.no Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Går også an å sjekke http://www.turboperformanceclub.com mange motorer til salgs der også. Hvis du har mulighet til å dra til søta bror... Kan egentlig bruke alle girkassene. M-47 bør du holde deg unna hvis du passerer 200hk. Men en vanlig M-45 er like sterk som en Vanlig M-46 ( 4trinns og 4 trinns med OD ) Vil absolutt anbefale at du skaffer deg en sperre hvis du først skal ha "så mange hk" Kan jeg spørre hvor mye penger du har til rådighet? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 ligger vel en 230ET på tpc forumet med lednigsnett kasse osv til 4000. hadde ikke gått så langt heller. var i gøteborg tror jeg så det er ijo kke så langt. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Hvis du kjøper en motor nyere enn 95, så sitter hovedpumpa i tanken. Da trenger du kun å bytte armatur med påmontert pumpe, og strekke opp en ny tilførsel til motorrommet. Til retur bruker du det gamle originale bensinrøret. Ettersom du har en 86mod, så er det mulig at du ikke trenger å bytte tank heller. Skru ut tankarmaturen, og lys med f.eks en lommelykt nedi. Ser du at det er formet som en bøtte rundt der pumpa satt, så trenger du ikke å bytte den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by nissan s13 Ettersom du har en 86mod, så er det mulig at du ikke trenger å bytte tank heller. Skru ut tankarmaturen, og lys med f.eks en lommelykt nedi. Ser du at det er formet som en bøtte rundt der pumpa satt, så trenger du ikke å bytte den. Dette gjorde ikke jeg før jeg kjøpte ny tank, men jeg hadde tank med "bøtte" :D nedi, og var veldig heldig som fikk levert igjen min til skrotern... :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.