Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hei! jeg har et lite problem nå.....driver og monterer i turbomotor i min 240....en b21et.....har fått nesten alt til å fungere MEN når jeg starter bilen så går den på tomgang men når jeg tråkker på gassen så "puttrer" den å smeller......hva kan være gærnt???har sjekka nesten alt men finner ikke noe feil....noen tror det kan være en regulator som sitter under insuget og den skal jeg bytte...men hva kan det da være hvis det ikke funker???:rolleyes: Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 lukter feil tennings tidspunkt da??..sjekka tenningen? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 jepp har sjekka tenninga og alt...den går helt fint på tomgang....men når jeg gasser så er det akkurat som den får for mye bensin.... Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Sitat Originally posted by Volvo_madness jepp har sjekka tenninga og alt...den går helt fint på tomgang....men når jeg gasser så er det akkurat som den får for mye bensin.... ja ha?? sjekka benisn pumpe å trykket i innspøytninga da? er vell innsprøtning da den er en b21et?:) nissan s13 vet vell hvor stort trykket ska være på bensina tror jeg, han har peil:) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 ok...jo innsprøytning ja....men noen trur det kan være en regulator som sitter på motorn som kan være ødelagt....snakka med en på volvo...og han trodde det...så han jeg kjøpte motorn av trodde også det så han har sendt en ny i posten....jeg håper bare det er den....vil jo ha igang bilen....vil på streetmeet på gardermoen på fredag jo!! =) Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Sitat Originally posted by Volvo_madness ok...jo innsprøytning ja....men noen trur det kan være en regulator som sitter på motorn som kan være ødelagt....snakka med en på volvo...og han trodde det...så han jeg kjøpte motorn av trodde også det så han har sendt en ny i posten....jeg håper bare det er den....vil jo ha igang bilen....vil på streetmeet på gardermoen på fredag jo!! =) ok, ja da er d sikkert trykk regulatoren til innsprøytningen da:) siden den får for my/lite bensin.. lukke til:) seff får du GO FØRTIN til å gå:D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hehe ja den MÅ gå.... =) min tok fyr en gang men den gikk som ei klokke etterpå =) skal du på streetmeet du da? Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 hehe nei blir for langt unna gitt, pluss at jeg ikke har kjørt opp enda, skal kjøre opp den 27.aug :) gleder meg:D Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 ahh ok....du får lykke til med oppkjøringa...!! =) jeg får se om det blir bedre med annen trykkregulator men ellers så tar jeg kontakt igen =) Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 takk takk:) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hadde samme problem med min etter en feilkobling på Coil`en! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Ok jeg har sjekka alt med coilen trur jeg....det jeg har fått høre er at det kan være den trykkregulatorn som har gått....så den skal jeg bytte men fungerer ikke det etterpå så kommer jeg tilbake til deg!takk for tipset! Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 standard 21et problem... trykkregulatoren er mest sannsynlig gåen... de er ikke billige... vis du er heldig så kan det være at kaldstartsdysa spyler hele tia, da vil det bli for mye bens og den vil gå som et dass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hadde akuratt samma problem på min b21et. Den gjorde jeg allt med bytta allt på den og ikke noe hjalp. Til slutt stillte jeg tenninga på den med stroboskop lampe og solgte den. Kjøperen sa at den begynnte å fungere på veien hjem. Så det hjalp visst trur jeg.??? Hvis ikke så skal det være 3,5 til 4,1 bar dysetrykk på B21ET motorene. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_madness Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Hehe ok....det som var bra var att han jeg kjøpte motorn av jobber på volvo så han skulle sende meg en regulator gratis =) så jeg får den idag og håper på att alt skal fungere =) For denne motorn er ikke kjørt noe etter overhaling!så jeg har vanskelig å tru at det skal være alt for mye feil med den! Siter Mmmm....Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg