Gå til innhold

turbo


elten

Anbefalte innlegg

hva med at du FØRST får deg en bil med turbo...

SÅ........ sparer du opp masse penger (går ut i fra at du væffal rimelig kjapt går fattig)

 

SÅ..... kan du kjøpe deg HAYNES boka og lese..

for du får faen ikke 360hk på verken BARE chip, eller for 2.000kr..

 

 

bare et enkelt tips

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare deg sånn passe ordentlig på det..

 

turbotrykket tar chipen seg av.

360 chip koster vel fra 1500-3000 kr og du må ha en hel del i tillegg til chip..

jeg nevner i fleng: 3 bar mapsensor, -31 actuator (noe du bør ha allerede), RS500 intercooler, T34/T35 turbo (større turbo med andre ord), grønne dyser, du bør helst ha en frisk bunn.. dvs. overhaling av motor, hvis den er kjørt relativt langt.. nye stempelringer mm..

 

Tror det er ca det du trenger og pris er vel på alt fra 15000-50000.. alt avhengig av hvor bra det skal bli.. og hvor nærme 360 "ekte" hk du vil.. ;)

 

Og jeg tviler det står i Haynesboka hvordan man trimmer.. ;)

 

Amber Performance har en liten oversikt over hva du trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elten

takker og bukker!!

Ka e 31 actuator? har nett fått meg cossie.Så vett ikkje så mye enda....motor vett eg må overhales.sylinder 1 er det litt slakk i allerede...

 

Å forklare hva en -31 actuator skal jeg ikke gi meg ut på men den gjør at turboen/wastegaten holder mere trykk enn standard 0.7 bar og dermed får du mer fart.. :D

 

Det BØR du ha uansett siden du hadde "290"chip, ellers lader den ikke mer enn 0.7 bar og dermed.. lite utbytte av chipen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elten

Ka e 31 actuator? har nett fått meg cossie.Så vett ikkje så mye enda....motor vett eg må overhales.sylinder 1 er det litt slakk i allerede...

Det er trykk-klokka som styrer wastegaten, den står montert på turboen, og fra den et stag til wastegaten. -31 actuatoren har ei strammere fjær enn standard, fordi den skal funke på høyere ladetrykk.

 

Slakk i sylinder 1 ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For å justere turbotrykk kan en også montere en bløventil mellom turboen og wastegateklokka..

 

 

Dette er alt du trenger... Kjøpte det hos tess og betalte 400kr..

Det går ut på at du "lurer" turboen til å tro at den lader mindre ved at du blør noe av trykket ut i friluft. Du slipper slik å stramme wastegatestaget for mye slik at du fortsatt har god åpning på wastegaten. :)

turbotrykksreguleringkit.jpg

2001 Audi A8 2,5TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår