elten Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Kor stiller ein turbo trykket på cosworth? har ikkje hatt bil med turbo før. Er litt nysgjerrig... og er det noen som vett ka 360 chip koste.og vilke andre modifikasjoner ein bør gjere for å få 360? chip er vel ikkje nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 hva med at du FØRST får deg en bil med turbo... SÅ........ sparer du opp masse penger (går ut i fra at du væffal rimelig kjapt går fattig) SÅ..... kan du kjøpe deg HAYNES boka og lese.. for du får faen ikke 360hk på verken BARE chip, eller for 2.000kr.. bare et enkelt tips Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elten Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 eg har bil me turbo.Ein cosworth 88 mod.Recaro skinn interiør. 290 chip. Derfor lure eg litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhaugen Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Kan svare deg sånn passe ordentlig på det.. turbotrykket tar chipen seg av. 360 chip koster vel fra 1500-3000 kr og du må ha en hel del i tillegg til chip.. jeg nevner i fleng: 3 bar mapsensor, -31 actuator (noe du bør ha allerede), RS500 intercooler, T34/T35 turbo (større turbo med andre ord), grønne dyser, du bør helst ha en frisk bunn.. dvs. overhaling av motor, hvis den er kjørt relativt langt.. nye stempelringer mm.. Tror det er ca det du trenger og pris er vel på alt fra 15000-50000.. alt avhengig av hvor bra det skal bli.. og hvor nærme 360 "ekte" hk du vil.. ;) Og jeg tviler det står i Haynesboka hvordan man trimmer.. ;) Amber Performance har en liten oversikt over hva du trenger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elten Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 takker og bukker!! Ka e 31 actuator? har nett fått meg cossie.Så vett ikkje så mye enda....motor vett eg må overhales.sylinder 1 er det litt slakk i allerede... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robhaugen Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by elten takker og bukker!! Ka e 31 actuator? har nett fått meg cossie.Så vett ikkje så mye enda....motor vett eg må overhales.sylinder 1 er det litt slakk i allerede... Å forklare hva en -31 actuator skal jeg ikke gi meg ut på men den gjør at turboen/wastegaten holder mere trykk enn standard 0.7 bar og dermed får du mer fart.. :D Det BØR du ha uansett siden du hadde "290"chip, ellers lader den ikke mer enn 0.7 bar og dermed.. lite utbytte av chipen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elten Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 ok.Den vett eg kor sitte.så den har eg.Har ett lade trykk på 1-1.1 bar ca... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Chipet styrer ikke turbotrykket. Actuatoren styrer trykket. en 31. actuator har strammere fjær en den som er standard. For å skru opp turbotrykket å du korte inn staget som er i mellom acuatoren og wastegaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by robhaugen Kan svare deg sånn passe ordentlig på det.. turbotrykket tar chipen seg av. Feil, det må justeres ved å korte inn actuator-staget ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by elten Ka e 31 actuator? har nett fått meg cossie.Så vett ikkje så mye enda....motor vett eg må overhales.sylinder 1 er det litt slakk i allerede... Det er trykk-klokka som styrer wastegaten, den står montert på turboen, og fra den et stag til wastegaten. -31 actuatoren har ei strammere fjær enn standard, fordi den skal funke på høyere ladetrykk. Slakk i sylinder 1 ?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elten Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Ja trur det...Er ein liten lyd i sylinder 1 i det eg starter bilen.Men når motor blir litt varm, så slutter det.Hørres ut som ein svak klakk klakk lyd.For å si det på den måtenb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whoossh Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 hvilken olje kjører du på da??kan jo være fra toppen din og da.. Siter Cosworthpower!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elten Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 kjøre vanlig full syntetisk.Det er ikkje ventilene.Hører lyden komme lengre nede i maskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WingDude Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Mest sannsynlig en ventilløfter, hvis ikke et rådelager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skallesei Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 For å justere turbotrykk kan en også montere en bløventil mellom turboen og wastegateklokka.. Dette er alt du trenger... Kjøpte det hos tess og betalte 400kr.. Det går ut på at du "lurer" turboen til å tro at den lader mindre ved at du blør noe av trykket ut i friluft. Du slipper slik å stramme wastegatestaget for mye slik at du fortsatt har god åpning på wastegaten. :) Siter 2001 Audi A8 2,5TDI Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg