Gå til innhold

Mitt Kadett C Prosjekt

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by KadettC

er detta bilen som Kristian Flatla hadde? da kommer i tilfelle motor gir og felger fra denna bilen her...

 

Gobilen002.jpg

 

den røde er det jeg som har bygd opp, men det jeg lurte på om den oransje er den som Kraistian hadde...

 

Desverre ble den røde rameskeiv så det var lite håp for den...

 

nå bygger jeg opp denne her, så får vi se hva det blir til etterhvert...

Kadett016.jpg

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at dette er den Kristian hadde ja.. Han tok alle delene fra den du bygget opp KadettC.

 

Men du har ikke litt mer info om akkurat hva som er gjort med motor, understell, fjærer etc på den?

Sperra mi er veldig slakk, kanskje kaputt.. Vet du noe om det?

Hvordan fikse, "Stramme" eller noe?

 

Synes den går rimelig greit, men vet liksom ikke helt hva som er gjort med den......

 

Den røde var kjempe fin, og Engan var ikke noe særlig bli på den fyren som smalt til han i ræva en uke etter han hadde kjøpt den..

 

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Det stemmer at dette er den Kristian hadde ja.. Han tok alle delene fra den du bygget opp KadettC.

 

Men du har ikke litt mer info om akkurat hva som er gjort med motor, understell, fjærer etc på den?

Sperra mi er veldig slakk, kanskje kaputt.. Vet du noe om det?

Hvordan fikse, "Stramme" eller noe?

 

Synes den går rimelig greit, men vet liksom ikke helt hva som er gjort med den......

 

Den røde var kjempe fin, og Engan var ikke noe særlig bli på den fyren som smalt til han i ræva en uke etter han hadde kjøpt den..

 

 

Mvh

Lethal

 

fjørene fra den røde sitter nå på den gule bilen jeg har, så de tviler jeg på at du har..

og forøvrig va rdet aldr sperre på denna røde her.. bakaskel og forstilling fikk jeg tiilbake når jeg kjøpte det som var igjen av vraket...l

 

motoren er det jeg som har bygd opp så, kan si det at når jeg kjøpte motoren hadde den 86 tusen, da monterte jeg enem y10 kam justerbart kamdrev og grenrør, samt kon filter.. hva som er gjort med den i ettertid aner jeg ikke...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC

 

fjørene fra den røde sitter nå på den gule bilen jeg har, så de tviler jeg på at du har..

og forøvrig va rdet aldr sperre på denna røde her.. bakaskel og forstilling fikk jeg tiilbake når jeg kjøpte det som var igjen av vraket...l

 

motoren er det jeg som har bygd opp så, kan si det at når jeg kjøpte motoren hadde den 86 tusen, da monterte jeg enem y10 kam justerbart kamdrev og grenrør, samt kon filter.. hva som er gjort med den i ettertid aner jeg ikke...

ok ! :)

Da vet jeg det..

Det sitter visst manta A sperre aksling på den nå..

Så er det korte bilstein foran med ukjent fjærer, og OMP senke fjører bak...

 

Har du noe gode forslag til videre tuning av denne motoren?

Lyst til å fortelle litt eksakt hva det justerbare kamdrevet hjelper for?

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får justert motoren mer riktig, om du egentlig skulle hatt et punkt som er midt mellom 2 tnner får du ikke satt kjede der med vanlig drev, derfor justerbart som lr deg gjøre det, for og tune motoren her mer anbefaler jeg deg høvle av toppepn og porte den... skal du ha mer enn det bytter du motor til noe annet...

 

justerbart kamdrev er nesten et must med høvla topp, ikke like viktig på standradr topp

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC

 

motoren er det jeg som har bygd opp så, kan si det at når jeg kjøpte motoren hadde den 86 tusen, da monterte jeg enem y10 kam justerbart kamdrev og grenrør, samt kon filter.. hva som er gjort med den i ettertid aner jeg ikke...

 

Aldri hørt om y10?? Hvilke åpningstider/løft har den? Kjører du H12 tviler jeg på du kommer til å savne effekt i det hele tatt. Du kommer derimot til å savne tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC

du får justert motoren mer riktig, om du egentlig skulle hatt et punkt som er midt mellom 2 tnner får du ikke satt kjede der med vanlig drev, derfor justerbart som lr deg gjøre det, for og tune motoren her mer anbefaler jeg deg høvle av toppepn og porte den... skal du ha mer enn det bytter du motor til noe annet...

 

justerbart kamdrev er nesten et must med høvla topp, ikke like viktig på standradr topp

Takk for tips! :D

 

Har planer om en versting 2.4 suge motor.. men dette blir langtids prosjekt.. så å porte den som sitter der nå er jo ikke så dumt ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår