volvoboi Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Når jeg kommer opp på ca 3500 omdreininger så begynner motoren å fuske no sykt nesten så den kveler seg. Jeg kjører ikke med trykkforgasser. Så jeg tror det kan være problemet, men ekke sikker. Noen som har hatt lignende problem og vet hva det kan være. Truls Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Hadde samme problem når jeg monterte turtelleren min... Ble antagelig noe spenningsfall på Coilen. Har du rørt noe med coilen eller tenningen i det siste så ville jeg tatt av det og prøvd. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Hmm jeg byttet ut tenningslåsen fordi den andre var litt defekt men har ikke gjort no spess med turtelleren. Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Kan godt være forgasseren, enten får motoren alt for mye eller for lite bensin. Eller at turbotrykket gjør at blandinga fucker seg helt. Hør med KRB tradeing, de har et ombyggningskit fra sugegasser til trykkgasser. (bytte nåla eller no) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by bakke_racing Hmm jeg byttet ut tenningslåsen fordi den andre var litt defekt men har ikke gjort no spess med turtelleren. Tenkte ikke spesielt på turtelleren, men tenningsanlegget. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Har du orginal bensinpumpe og fordeler? da vil det bli kluss etter som at bensinpumpa justere bens trykket etter luft trykket... og vil tro at du må ha spes gasser for slikt... veit av en dude som har alt utnom turbo liggende... rop ut om du skal ha info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by bakke_racing Når jeg kommer opp på ca 3500 omdreininger så begynner motoren å fuske no sykt nesten så den kveler seg. Jeg kjører ikke med trykkforgasser. Så jeg tror det kan være problemet, men ekke sikker. Noen som har hatt lignende problem og vet hva det kan være. Truls ta å sjekk stiften din! Om du har for liten åpning på stiften, driver den å fusker. Har du for stor åpning, vil turtelleren din hoppe som f*. "bladmått" hos cdcardic koster vel 35kr, en stift kanskje 40-50kr. Ikke kjøp på biltema! Du skal stille stiften din på 0.4mm. Om du ikke har gjort dette før: 1: Ta av fordelerlokket (ikke ta av pluggene). Se samtidig på standen inni fordelerlokket. Tørk det om det er fuktig, bytt det om det har sprekker eller de metall-dingsene er ødelagt. 2: Ta av rotor (dra den rett opp), se samtidig på standen til rotor. Den skal ikke være "brent" på metallet. Du kan prøve å pusse litt om den er "brent". 3: Ta av plast-dekselet 4: Roter motoren (via viften), slik at den sylinderen som stikker opp E, får åpnet stiften max B. (sylinderen er ikke rundt, men har fire avrundete-hjørner) Du vil se at et av hjørnene da treffer den lille, sorte plast-dingsen på stiftenD. 5: tving 0.4mm bladmått innimellom stiftens elektroder Beller hva det heter 6: løsn skruen C til stiften 7: pass på at stiften nå står helt inntil sylinderen 8: skru fast stiften C igjen 9: fest plastdekselet 10: fest rotoren (den har et styrespor) 11: fest fordelerlokket (pass på at du fester det skikkelig). 12: sjekk om det ble noe bedre Om det ikke ble bedre, kan du: * sjekke plugger (sandpapir er din venn) * sjekke pluggkabler * bytte kondensatoren F som henger på fordeleren (på utsiden, koblet til A) Eventuellt kan det være forgasseren din også, men jeg ville tro at du har for liten åpning på stift. Stiften slites med tiden (den har en plast-dings som går mot sylinderen som åpner stiften). Den plastdingsen blir slitt og derfor må stiften stilles med jevne mellomrom. beklager mangelen på tekniske begrep. http://auto.howstuffworks.com/ignition-system4.htm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Takk for hjelpen skal sjekke ut littidag for å se om det hjelper. Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by bakke_racing Takk for hjelpen skal sjekke ut littidag for å se om det hjelper. fikk du det til? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Jeg sjekka over det å det så ut til å være ok, men jeg byttet forgasser på fredagen å da fusker den bare på 3000 i fjerde å femte gir. Åsså har jeg tenningsbank ved 0,2 i laddetrykk så den får jo alt for lite bensin Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by bakke_racing Jeg sjekka over det å det så ut til å være ok, men jeg byttet forgasser på fredagen å da fusker den bare på 3000 i fjerde å femte gir. Åsså har jeg tenningsbank ved 0,2 i laddetrykk så den får jo alt for lite bensin Kjøre du med original mekanisk bensinpumpe, så har du i praksis 0 - 0,5 bars bensintrykk ved 0,2 bars ladetrykk. Så da er det ikke rart du får for lite bensin. Du må lede ladetrykket inn under membranen på bensin pumpa (som på R-sport kitet), eller montere el. pumpe og trykkregulator, slik at bensintrykket øker med ladetrykket. Du bør selvsagt også ha en trykkgasser, eller modifisere den du har. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by Erik_B Kjører du med original mekanisk bensinpumpe, så har du i praksis 0 - 0,5 bars bensintrykk ved 0,2 bars ladetrykk. Skal selvsagt være 0-0,05 bars bensintrykk :o Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by DaButcher ta å sjekk stiften din! Om du har for liten åpning på stiften, driver den å fusker. Har du for stor åpning, vil turtelleren din hoppe som f*. "bladmått" hos cdcardic koster vel 35kr, en stift kanskje 40-50kr. Ikke kjøp på biltema! Du skal stille stiften din på 0.4mm. Om du ikke har gjort dette før: 1: Ta av fordelerlokket (ikke ta av pluggene). Se samtidig på standen inni fordelerlokket. Tørk det om det er fuktig, bytt det om det har sprekker eller de metall-dingsene er ødelagt. 2: Ta av rotor (dra den rett opp), se samtidig på standen til rotor. Den skal ikke være "brent" på metallet. Du kan prøve å pusse litt om den er "brent". 3: Ta av plast-dekselet 4: Roter motoren (via viften), slik at den sylinderen som stikker opp E, får åpnet stiften max B. (sylinderen er ikke rundt, men har fire avrundete-hjørner) Du vil se at et av hjørnene da treffer den lille, sorte plast-dingsen på stiftenD. 5: tving 0.4mm bladmått innimellom stiftens elektroder Beller hva det heter 6: løsn skruen C til stiften 7: pass på at stiften nå står helt inntil sylinderen 8: skru fast stiften C igjen 9: fest plastdekselet 10: fest rotoren (den har et styrespor) 11: fest fordelerlokket (pass på at du fester det skikkelig). 12: sjekk om det ble noe bedre Om det ikke ble bedre, kan du: * sjekke plugger (sandpapir er din venn) * sjekke pluggkabler * bytte kondensatoren F som henger på fordeleren (på utsiden, koblet til A) Eventuellt kan det være forgasseren din også, men jeg ville tro at du har for liten åpning på stift. Stiften slites med tiden (den har en plast-dings som går mot sylinderen som åpner stiften). Den plastdingsen blir slitt og derfor må stiften stilles med jevne mellomrom. beklager mangelen på tekniske begrep. http://auto.howstuffworks.com/ignition-system4.htm Da må du også justere tenningstidspunktet siden dette er helt avhengig av kamakselens vinkel som du justerer ved å forandre stiftåpninga. Du veit hviordan du justerer tenning? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by Estrewes Da må du også justere tenningstidspunktet siden dette er helt avhengig av kamakselens vinkel som du justerer ved å forandre stiftåpninga. Du veit hviordan du justerer tenning? gjør som oss andre: le av han, mobb han, ignorer han. :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Har jeg gjort noe gærnt nå eller? Jøss ?????? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg