Gå til innhold

Lekasje på 01 Passat TDI TurboDiesel..

Ranger emnet


0ddis

Anbefalte innlegg

Fattern kjøpte seg for 2 uker siden en VW Passat TDI stv. TurboDiesel (130hk..?) 2001 mod.

 

Vel, har fått lånt den til jobben hver dag siden de er på ferie med en annen bil.

 

Men til problemet:

 

Jeg merka i dag at det drypper under bilen, like under forakslingen...av en "skrue" i understellet. Hvis jeg dytta på det litt så drypp det mer. Det som rant ut er jeg usikker på hva er, men det var luktfritt og luktet ingenting spesielt. Minner mest om vann.

Sjekka alt i motorrommet: peila olja, sjekka ekspansjonstank, bremseveske, spyleveske, og alt var som det skulle!.

 

Så nå er jeg rimelig bekymret over hva dette kan være

Snakka med onkelen min i stad og han så litt på det og mente det måtte være vann som rant ut. Han mente at det var en mulighet for at det hadde samlet seg opp vann da jeg vasker den og at det renner ut? :rolleyes: ? Kan det være vannpumpa som er på vei til å ta kvelden? Registeret til varmeapp.?

Det renner å renner, HELE tiden. Ser over alt jeg vet om, ser bra ut.

 

Bilen er forresten som sagt en 2001 mod. som har gått 102 000km. Skal på sevice på 104 000km. Hvis det har noe å si?.

 

Så er det noen av dere VW guruer som har noen peiling på hva dette kan være for noe? Meget takknemlig for svar!

 

 

Trydal.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Har det vært regnvær i det siste?

 

På vår gamle passat, 2000modell, så var det til tider slik at det rant vann av den.. Men, det var ingenting galt liksom.. Ingen lekasjer eller noe.. Fant aldri utav det, og bilen funka ellers bra..

 

Har ikke regnet på over 2 uker her.

 

Har vasker bilen 2 ganger i løpet av ca 1 1/2 uke.

 

Rant det av deres også? hele tiden? Ingenting var galt? Noe spesielt sted det rant fra?

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NISMO racing

Kan være kondens fra klimaanlegget som renner ut..Sannsynlig ettersom det ikke forsvinner noe annen væske fra motoren..Sjekka ekspansjonstanken?

 

Kjørte bilen på smøregrava og sjekket under. Virker som om at det var en del av en beskyttelsesplate under bilen som det var litt sånn svampeaktig beskytelse på som vannet samlet seg opp i og renner ned. Ellers må det være kondens.

 

Alt under panseret er som det skal, også ekspansjonstanken.

 

Tror ihvertfall ikke at det er noe farlig *puh*.

 

 

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trydal

Rant det av deres også? hele tiden? Ingenting var galt? Noe spesielt sted det rant fra?

 

Ikke hele tiden, men til tider, når det hadde regnet.. Og vi hadde kjørt opp veien til hytta hvor det var søledammer og slikt..

 

Jeg trur du har det samme problemet.. Og at det ikke er noe problem :) Men, forstår at du blir engstelig.. Kjedelig om noe går til helvette.. Man skal alltid være kritisk! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre nevner - Kondens fra klimaanlegget, garantert!

 

Det skal komme ut via en liten plastslange som er festet på en nippellignende sak (sånn ca). Mangler slangen kan det forklare om det kommer fra "flere steder". Det er ikke noe farlig og ei heller et "problem" - det skal være sånn ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår