jva Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 jeg har tenkt å kjøpe meg en 82mod. 280e for 19000 ferdig registrert og med eu godkjenning denne uken... fra forhandler... så jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg skal se etter og om det er noen "fatale" feil på denne bilen og om det høres ut som et bra kjøp... bilen har gått over 300 men motoren hr bare gått 213... på forhånd takk... Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by jegvetalt jeg har tenkt å kjøpe meg en 82mod. 280e for 19000 ferdig registrert og med eu godkjenning denne uken... fra forhandler... så jeg lurer på om dere har noen tips til hva jeg skal se etter og om det er noen "fatale" feil på denne bilen og om det høres ut som et bra kjøp... bilen har gått over 300 men motoren hr bare gått 213... på forhånd takk... Det er vel ikke den fra Thorsen? En bekjent var borte å så på den for noen dager siden, men han fant ut at han ikke ville ha den. Han ville ha den type bil men ikke akkurat den bilen. Kan spørre han hva han mente var gale med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 tror ikke det er den nei, er ikke jeg som har sett på den... men det hadde vært kult å vite uansett... kan jo være... Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Motoren på den der er helt rævva og bruker mye suppe!! styr unna :) Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by BMW!!! (sol.no) Motoren på den der er helt rævva og bruker mye suppe!! styr unna :) kan du forklare litt bedre eller? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by jegvetalt kan du forklare litt bedre eller? Motoren er Mercedes sin aller største katastrofe gjennom alle tider!! Det er mange problemer med den, vet ikke hvor jeg skal begynne.. Om du er smart, så spør også andre som jobber på bertel O Steen.. Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by BMW!!! (sol.no) Motoren er Mercedes sin aller største katastrofe gjennom alle tider!! Det er mange problemer med den, vet ikke hvor jeg skal begynne.. Om du er smart, så spør også andre som jobber på bertel O Steen.. Tull og tøys. Til og med jeg som BMW-mann har respekt for denne motoren. Motoren går til du skyter den, rusten tar bilen først. 19000 og Eu-godkjent er ikke verst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by JuIius Tull og tøys. Til og med jeg som BMW-mann har respekt for denne motoren. Motoren går til du skyter den, rusten tar bilen først. 19000 og Eu-godkjent er ikke verst javel, men da har du ikke peil på dette :) motoren er en 110 type, og er en rein katastrofe!! Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 er det noen som vet hvor jeg skal se etter rust på den da? noen spesiellt utsatte steder på denne bilen??? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by jegvetalt er det noen som vet hvor jeg skal se etter rust på den da? noen spesiellt utsatte steder på denne bilen??? jepp, dem ruster i kanaler, fjærfester (spessielt). innerskjermer og dørk. Se også i koffertrommet, der pleier det å gro godt!! Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 forann, bak, eller alle fjerfestene??? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by jegvetalt forann, bak, eller alle fjerfestene??? både foran og bak ja Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 oki, har du noen flere tips eller? høres det ut som en grei pris da??? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by jegvetalt oki, har du noen flere tips eller? høres det ut som en grei pris da??? Altfor dyrt, det der er en bil til maksimalt 10 000,- om den er i bra stand. for 19 000,- så kan du få tak i en W124 230E med noen småfiks. Litt om 230E : -Motoren har noen svakheter. Kamaksel bløt stål. Registerkjede og strammer skramler, Resonansdemper til multi v-reim må være 100% for å slippe ulyder fra motoren/reima. Ofte feil på det lille som er av elektrisk til motorstyring, grunnet det dårlige beskyttelsen som finnes bak batteriet.. -Selve karrosseriet funker bra mot rust, men også dem sliter med rust i fjørfester og i bagasjerom. se opp for tidligere skader, der blir det dannet rust etter kort tid. Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jva Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 hva ville du anbefallt til 20000 da??? Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.