4WheelDrive Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hei, jeg kjøpte nylig en Toyota Corolla 1.6Xli 91 mod. Da jeg her om dagen skulle peile motorolje la jeg merke til en tikke-lyd som jeg ikke kan huske å ha hørt tidligere. Det sier tikk-tikk-tikk ganske hurtig (Ca. 5-10 ganger i sekundet). Er dette lyden fra ventiler eller innsprøytings-systemet? Lyden er så høy at hvis jeg hører etter så hører jeg den selv om panseret er lukket. Er dette et tegn på slitasje el. lignende? Trenger tenninga justering? Har ikke så veldig greie på dette. Bør jeg la en fag-mann se på dette? Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 er vel ventilene du hører... har selv en slik lyd på gammeltoppen min :D til gjengjelds hørte jeg den så godt at jeg kunne høre den fra inni bilen med dør/vindu igjen. slitasje? biler som ikke får olje får fort denne lyden ivertfall. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4WheelDrive Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Ok. Jeg fylte på litt olje siden nivået lå rundt minimum-merket på peilepinnen. Så hvis jeg passer på olja, så burde ikke tikke-lyden være noe problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hei! Det finnes ett middel som heter fortè. Dette får du kjøpt hos diverse mekaniske verksteder. Dette renser og rengjør veldig bra. Har god erfaring med dette, både på gir kasser og motorer. Særlig motorer med hydrauliske ventil løftere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmeraGTI Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by T5RACER Hei! Det finnes ett middel som heter fortè. Dette får du kjøpt hos diverse mekaniske verksteder. Dette renser og rengjør veldig bra. Har god erfaring med dette, både på gir kasser og motorer. Særlig motorer med hydrauliske ventil løftere. Gjør som T5RACER sier ellers så prøv å bytt olje og få på litt tykkere olje. Vet ikke hva du bruker nå jeg? Prøv 10-40W, men ikke lavere enn 40. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Fortè middelet renser opp i det meste. Vet de kan tvangs kjøre motorer som nesten står med dette. Men da må man virkelig vite hva man driver med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 dra til et verksted å få ventilene justert, tror ikke det skal være så altfor dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 500-2000,- vel Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg