holand Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Jeg lurer litt på hva som er forskjellen med de forskjellige volvomotorene, da jeg har 0 peil selv. Hvilken er lettest å trimme, hvem er sprekest orginal osv ? Håper på svar Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 B230FT funker greit da :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 230ET er vel sprekest orginalt. men 230FT er best å trimme viss du skal ha mye effekt b23/230ET = ca 185hk 230KF/FT = 135/165 (bare litt forskjellig turbotrykk Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 B230FT som satt i turbo+ utgaven av 940 har rundt 190 hk. ellers har B230ET 182hk og b23et 173hk. Alle motorene er lette å trimme litt.. Bytte chip, justere opp ladetrykke litt, så har man fått endel mer hk og nm billigt. Alle volvomotorene tåler det til visse grenser, men skal man ha mer, må man bruke mye penger, og da er f.eks ikke b230et noe å satse på. så.. Intill 400hk kan man fint bruke b23et, hvis man bare overhaler den og vektjusterer og polerer litt, samt betongfyller og kjører den uten tenningsbank, så skal den holde greit en stund. Skal man ha betydelig mer enn det, er vel b230FT 94- /FK å foretrekke. Bunndelen i denne motoren er ikke like god som b23et bunnen, men selve blokka er sterkere. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holand Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Hvordan er denne motoren ? 240 tic motoren er totalt overhalet, det er skiftet alt som heter for pakninger og sim riger og lager på motorn inklusiv pakninger.det er en b21et blokk som er brukt og b23 freset topp og et 940 inj.sys m/chip... Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 den høres bra ut den! god for noen hk's den også Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Grei motor den, men freset topp????? Mener du portet, og hvilken B23 kommer toppen fra? Har en liten oversikt over motorer på siden min -Klikk Her- 940 sprutet spruter til ca 200-220 hk på en 230ft med chip hvis det er version 2.4. Hvilken pris er det du skulle gi for motoren Holand? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holand Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Litt i underkant av 20.000,- for hele bilen. Mer fakta: eneste bilen mangler før godkj. er en turbo..ellers så er det påmont. stabstag gule stillbare koni dempere framme og et nytt 60/40 senkesett med tuv papir. 3"rustfritt eksosannlegg..ny popoffventil.nytt trimluftfilter.nye vinter dekk på 15"felg.. r sport intr, ++++ har i grunn skiftet snart alt som går ann og skifte..rust, er kanskje noen småflekker på skjermen. veldig lite rust sånn ellers, det er også alarm på bilen, +servostyring. Det var det som sto i mailen. Så sendte han meg mail senere og skreiv dette: bilen går billigere vist rask handel, fremdeles interisert? fann ut at turboen er bare dårlig, men det er ventiltetningene som er gåen,,koster bare 20 kr stk. Siden jeg har 0 peil og dette blir min første bil så lurer jeg på den er verdt dette. Dersom den må ha ny turbo så koster jo det en del..overhaling av den gamle koster vell ikke det samme som en pose smågodt heller ? Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 En Turbo til bilen er ikke så jævlig dyr. Får den sikkert til 2-3000 kr hvis det er en standard Turbo. Ventiltettingene er litt mer vriene hvis du ikke har vært borti det før. Du må ta av toppen, ta av cam`en, ta av ventilene og ta ut de gamle tettingene. Er litt jobb med det.... Ellers syntes jeg ikke det er så gale pris for den. By han 15000 for den. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 viss det er grei ellers er vel 15000.- ganske greit for den vel :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holand Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 nå solgte han bilen :( buhu men er 240 tic grei førstebil eller burde jeg gå for noe annet ? ikke tenkt å bruke noe serlig mer enn 25.000,- Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 En 240 er en grei bil som første bil... Den er lett og skru på og det er plenty med billige deler til dem. Det er en sikker bil men som kan bruke litt bensin. Sjekk forsikring på bilen før du kjøper den, sånn at du ikke får deg en overaskelse. For 25000,- får du vel en grei 240 Søk f.eks på "240 turbo" på www.kelkoo.no . (Helt øverst på siden er søkeluken) Det er plenty av dem der :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holand Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 hvilken motor er å foretrekke ? fant en på autodb til 25.000,- gruppa a med forgassermotor. Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Forgassere er tørste... Den beste rødblokk motoren er etter min mening B230FT fra 1993 og utover, men denne kom ikke i 240. B230ET er en grei motor med 180 HK orginalt. B23ET er vel også grei :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Litt off topic, men hvorfor er blokkene røde er det no spesielt eller er det bare sånn de er? Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.