Laaars Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Hei. Har et par spørsmål ang. 16V motoren fra Corrado: 1. Har denne forgassere? Jeg trodde alle 16V motorer hadde innsprøytning men ser at flere av de jeg har sett i Golf'er (Corrado motor i Golf 1 altså) har som regel doble webbere eller lignende. Eller finnes det begge deler? 2. Hvor mye effekt yter en standard 16V motor? 3. Enkle trimtips til denne motoren? F.eks doble webbere? Hva ligger disse på i pris? Håper noen vil ta seg tid til å svare. Vurderer nemlig Corrado 16V i Golf 1. Bl.a. Danny Allen har dette og det ser ut som den går godt. Og, er dette noen form for "GTI" motor, altså vil forsikringselskapet hate denne motoren og gi meg skyhøy forsikring? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 2. 2.0liter 16v i corrado har 100kw = 136hk på 5800rpm og 180nm på 4400rpm. Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Mange monterer gassere på 16V, men har ikke blitt levert fra VW med dette. Først og fremst pga rå lyd, men og for å få litt mer effekt. En får typisk rundt 150 hk med doble 45 mm dersom de er rett justert, men det er dyre 15 hk :) Corrado 16V er samme 2 liter som står i enkelte Passat også, mye enklere å få tak i fra Passat. Før du behøver å bekymre deg for forsikring så må du bekymre deg for å få det godkjent. Er ikke så enkelt å få dette godkjent i einser som det var tidligere... Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Okey, får ta en ting av gangen da... :) Først og fremst, er det problematisk og montere gassere på en motor som originalt har innsprut? Jeg ser at gasserne da peker forover, mens på en vanlig 1.8 Golf motor peker de bakover. Har det noe å si, bortsett fra at det ser mye tøffere ut at de peker forover om man har noen skikkelige gassere. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Ja, okey... men det ser nu iallfall tøffere ut med gasserne forover! ;) Men, i følge "RSS" i Golf 1 forumet har biltilsynet gitt klarsignal for GTI 16V motor i Golf 1... da burde man vel få godkjent en Corrado 16V med gassere i Golf 1, eller? Går denne Corrado motoren under "GTI"? Forsikringsselskapet hater vel alt som heter GTI. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Originally posted by Orph Dette er fordi 16v motorene er x-flow, mens alle Golf motorer unntatt nettopp 16v er counterflow. X-flow = eksos og innsug på hver sin side. Counterflow = eksos og innsug på samme side ! Sånn effektmessig har dette minimalt å si på n/a motorer. Men på turbomotorer kan de fort bli et problem med counterflow, siden eksosen blir såpass varm at den varmer opp ladeluften noe så til de grader, og man mister en god del effekt på det... Edit: spes vanskelig skal det ikke være å montere gassere på en motor som originalt har innsprut, bortsett fra at et par sensorer kan lage krøll... Men det burde ikke være noe problem på disse motorene :) Det skal visst være jævelskap å justere gasserne da... Feil.... får både 1.6 og 2.0 8V som crossflow.... sitter bla i golf 3 GTI. Ang godkjenning så har nok biltilsynet sagt noe sånn som "kom med bilen så skal vi se på det" Spurte de på trafikkstasjonen i oslo og de sa blankt nei med mindre jeg hadde papirer fra importør eller tüv FOrsikringen blir iaf ikke billigere enn for en GTI Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Okey, men da er det bare å glemme. Får vel satse på en vill 1.8 90hk fra Golf 2 da... det burde vel gå greit og godkjenne eller? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.