Gå til innhold

Hjulvinkler

Ranger emnet


Torky

Anbefalte innlegg

Skal få justert hjulvinklene på min '68, men har ikke stor tro på de originale hjulvinklene. I verkstedmanualen står det bl.a. at den skal ha positiv camber, noe som strider mot min oppfatning av hva som er bra for svingete, Nordnorske veier.

 

Er det noen her som har funnet noen vinkler som fungerer bedre enn de originale? Eller eventuelt har erfaringer fra tilsvarende biler?

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøv en telefon til Pony Parts ved Tyrigrava 66 80 80 14. De gutta kan det meste om Mustang, og ikke bare hvordan det skal være orginalt.

 

Fikk beskjed når jeg hadde 66 Mustang at innstilling av Mustang var litt tricky, og fikk anbefalt et par firmaer på østalndet, men det hjelper vel ikke deg oppe i nord.... Sikkert noen som kan det der oppe også!

 

Muligens var det generasjon 1 (65/66) som var litt spesielle. I 67 kom en mer moderne og bedre konstruksjon.

 

Lykke til!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Sendte en mail til Pony Parts før jeg prøvde meg her, men fikk ikke svar. Lette meg ihvertfall fram til et road racing oppsett på ei amerikansk side. Fikk lagt så mye negativ camber som mulig på de originale armene (-0.5) og ganske så nøytral toe og caster. Kunne sikkert lagt mer caster, men er storfornøyd med resultatet kombinert med big block fjærene, kyb-demperne og det nye stabilisatorstaget.

 

Savner bare tannstangstyring og nye felger og dekk. Så dersom noen skulle ha noen svinbillige 16" American Racing Torq-Thrust D (de med gråe spokes) er jeg interessert :D

 

Løy litt nå...savnet etter sommeren er også stort :(

 

 

Forresten, når du sier det: '65-'66 er det litt tricky å justere på. Det er et djævelsk system med sjimsing osv. På '67-68 er en skive med eksentrisk hull som du bryter på for å justere. Veldig enkelt system, men har den svakheten at det kan skli ut av justering ved hard belastning. Det finnes sett både for å bygge om '65-'66 til en modell nyere, og for å forhindre at vinklene blir ufrivillig endret på '67-'68. Mustangs Plus i USA har mye sånt snacks :)

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår