Gå til innhold

Kappe senkefjører!

Ranger emnet


KingB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å kjøpe justerbart senkesett til min Golf IV. Men det koster jo skjorta! Har nå senket bilen med 40mm sett fra NBS, men synes fremdeles at den er for høy (særlig foran). Vurederer å kappe litt. Har god erfaring med å kappe fjører på tidligere biler.

 

Er det noen som har gjort dette på Golf IV, og kan si meg om det funker bra. Og eventuellet, hvor mye bør man kappe? 1/2 runde? 1 runde? .......?

 

mvh Bjørnar

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med å kappe 1.5 eller 1 runde hvis det lar seg gjøre uten problemer og risiko. Kapping er gratis. Justerbart senkesett koster her på forumet 7700,-kr!

 

Noen som har erfaring fra Golf IV ???

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ligg langt unna meg i trafikken når du har kappet fjærene dine. Har sett endel konsekvenser av B&D senking.

 

Husk også at det er noe som kalles EU-kontroll her i Norge. Du kan jo være heldig å få en kontrollør som er 90 og har grå stær og som ikke vet hva en senkefjær er.

 

Golf IV skal IKKE ha noe jalla tuning.....

VOSJ Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis skulle absolutt kappe fjærene på bilen sin, så jeg tenkte greit, din bil...

Nå angrer han som bare faen, med en golf 4 burde man ikke utføre denslags arbeid.

 

Gjør som meg monter luftfjæring, da kan du kjøre"over alt", så

kan du legge bilen på bakken ellers, men det koster jo skjorta da..:)

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeeeeeeeeeida.... det går helt fint. kapp fjørene. gjør golf miljøet enda mere shabby enn det allerede er... knekker fjørene dine så er det din egen feil.

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så stor risiko?

 

Aldri hatt ei fjær som har gått dukken, og jeg har sikkert kappet på 10 biler som jeg har hatt, og da snakker jeg heller ikke dagligdags kjøring.. da er det hopping og alt som er.. men att fjøra har knekki? never..

 

Klart, litt ut av posisjon har den blitt, men det blir den nok heller ikke av normal kjøring.. men ville aldri vurdert å kappe fjørene på bmw'n min.. bare billig biler man gjør det på spør du meg :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rfPolo

hva koster egentlig luftfjæring??

 

Har montert det på audi TT min, kostet 31000, ferdig montert, godkjent i vognkortet.

Måtte reise ned til tyskland for å montere det..

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok at folk kapper fjørene på en hærjebil, men på en forholdsvis ny bil mener jeg det er helt på trynet.

blir jo ikke akkuratt sånn at hvis du kapper 20mm av en 40mm senkefjør så blir det akkuratt som en 60mm fjør, blir jo feil form på den, og den blir jo ikke akuratt stivere heller.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

gjør golf miljøet enda mere shabby enn det allerede er...

Jepp, Ford miljøet er jo ikke harry og shabby det.

Ser jo bare de kule gutta står og råner utafor Narvesen nedi her med tøffe Sierra Stv. der fjærene ligger og skrangler fordi de er så korte, og tøffe lepper som er festa på frontfangeren med stållister så det er 10cm mellomrom mellom fanger og leppa. DET er kult det!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Gule koni og Artec senkesett til Golf 3ern min. Bilen ble fin bak (med 50 kg stereo...), men foran var den for høy. Det ble enkelt og greit løst med B&D metoden. Funka som bare det, og NAF merka det ikke når bilen var der på EU kontroll.

Jeg tok først en runde, men da ble den bare ca 1 cm lavere, kanskje litt mindre. Så da var det frem med vinkelsliperen igjen...

Duppa endene (der jeg hadde kutta) i maling til slutt.

 

Bilen ble forøvrig solgt videre gjennom forhandler uten att noen sa noe/merket noe på fjærene.

 

Men det er ikke lovlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår