Gå til innhold

Konvertere koni til coilovers

Ranger emnet


rdl

Anbefalte innlegg

Nå har jeg finni ut av en drit fet sak.

 

GULE KONI dempere har som regel 42mm tykke demperbein.

Jeg kjøpte gjengesats type COILOVERS 16cn lengde som da har 51mm indre. diameter.

 

Stakk en kjapp tur på et maskin verksted og fikk dem til å dreie ut en indre "foring" av stål. med indre diam. 42mm og ytre 51mm med halv mm klaring!

 

Foringen kilte jeg først inn i gjengesatsen og punktet fast. deretter dredde jeg hele gjengesatsen over demperbeinet til den "foringen" la seg pent ned på den C-ringen som du kan justere høyde med på vanlige fjører... Dette kjørte jeg på plass med presse ved ca 7tonn.

 

og... WOLLAH! fikk meg coilovers.

jeg sleit med altfor myk rumpe på bilen og ingen som klarte å skaffe stive nokk fjører.. fra de "senke fjørene" på 140pund. til 350pund coilover fjører...

 

Sægger ikke en MM! :)

 

tegning.jpg

 

Dscf0013.jpg

 

Dscf0014.jpg

 

Dscf0015.jpg

 

Dscf0016.jpg

 

Dscf0017.jpg

 

Dscf0018.jpg

 

TUV papirer har jeg ikke:) men hva skal man med det da? :rolleyes:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. de demperne er kun 1.000km gamle... jævli kjipt å sette dem på hylla og kjøpe seg nye.... som da skule vært coilovers.

 

så like greit å få bygd dem om :)

 

kostet meg kun 2.000kr for 2 dempere..

 

2x gjengesatser 1.000kr

2xfjører 1100kr

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det som er det merkeligste av alt er........ AT DET FUNKER! :D

 

Bilen er stiv som jeg trenger den og sægger akkurat nokk til å ikke berøre breddeskjermene mine..

 

samt at det skal MYE til for å rive i stykker dette her..

større sjanse for at jeg "brekker" selve demperen.... men det skal jeg nokk jobbe hardt for

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

og det som er det merkeligste av alt er........ AT DET FUNKER! :D

 

Bilen er stiv som jeg trenger den og sægger akkurat nokk til å ikke berøre breddeskjermene mine..

 

samt at det skal MYE til for å rive i stykker dette her..

større sjanse for at jeg "brekker" selve demperen.... men det skal jeg nokk jobbe hardt for

 

du klarer det nok uansett :P:P:P:P

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by remster

 

du klarer det nok uansett :P:P:P:P

 

neida. skla nok mye til det gitt...

Da jeg presset på plass gjengesatsen over demperbeinet ved ca 7-7.5tonn's trykk, så så jeg bare at demper beinet "flexet" litt sidelengs... virket innmari myk..

 

men nå veier ikke ræva på bilen min mere enn 400kr på bilen da... :) så det skal nokk gå fint

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Blir dette EU-godkjent da? :o

 

hehe. hvem bryr seg- om ikke har jeg orig dempere ligganes her

etter eu kontroll-. tilbake igjen:_)

 

smoooooooooooooooki'n!!! somebody stop me.... :D

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår