Gå til innhold

Trenger litt hjelp her....

Ranger emnet

Turbo SlayeR

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt i en b21at(forgasser turbo) motor i brakka mi. Har prøvd å justere tenning og slikt best mulig, men har ikke no verktøy eller noe særlig kunnskap om dette personlig. Derfor lurte jeg på om det var noen her ifra nærområde. Fra østfold el no. Som kunne hjulpet meg med dette???

Problemet mitt er at etter å ha justert tenninga etter egen evne. Så får jeg fremdeles bittelitt tenningsbank når jeg drar den litt godt ut. Kjører nå på 0,5 i trykk på snurra. Dette kan kanskje løses best ved å gi den mer bensin?? Har hørt litt 3 personer og har fått 3 forskjellige svar på hvordan jeg burde gjøre det. Han ene sa jeg kunne justere på nåla i forgasseren, men han visste ikke hvordan. Den andre sa at jeg kunne justere med en bensintrykksregulator. Denne har jeg liggende, men den er ikke montert i bilen. Den tredje sa at jeg måtte bytte ut dysene.. Noe fornuftig i dette???

Nå sitter det no orntli lavkomp stempler i bilen. Og vilt gjetta ville jeg si at kompen lå rundt 7,5-1. Snakka med en kompis som driver racing power. Han sa jeg godt kunne kjørt på 1 bar. Hva tror dere om det?? Men tenning og bensin må selvfølgelig justeres først. Får prøve ut bilen litt iløpet av helgen, men får vel kjøre litt rolig siden jeg har littegrann tenningsbank.

Det hadde vært kjempeflott hvis noen kunne hjulpet meg med dette. VS motor har vel ikke tid til dette nå, og jeg har heller ikke råd til det[:P] Skulle gjerne kjørt på gatebil så håper det er noen som kan dette og har litt tid.

-asgeir

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vri tenninga til motoren butter litt imot,så vrir du litt tilbake..da har du perfekt tenning.. stemmer det Petter B sier..ville nok ikke mata mer en 0,9 på den motoren..men husk da for all del å fore på med nok bensin..

hvis det er ting man lurer på når det gjelder bil skruing,så lønner det seg å ha hayns boka,den er bra.. :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tennings problemet utsatt littegrann...

Motoren lekker olje som en sil nå c... Virker som om simringen ved clutchen eller bånnpakningen ikke er tett. Bilen bruker ihvertfall mye mer olje enn bensin på mila og motorommet og motoren ser helt jævli ut. Da er det bare å dra fram verktøy kassa og hive seg uti det igjen.. Er det mulig å bytte bånnpakning uten å røske ut motoren da?? Ser ikke sånn ut men...

Petter sa faktisk at jeg nesten kunne kjørt på 1,5 bar, men jeg synes dette høres litt vel ekstremt ut...

Noen som vet hvordan jeg skal få gitt bilen mer bensin da??

Dyser er jo sikkert det beste, men oxo det dyreste...så jeg er åpen for andre forslag....

-asgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som er kjipt er påkoblinga til turteller. må gjøre så mye dritt :P og etter du har gjort det, er det lett for å irre! :(

og forresten. min tenner faktisk 1 grad feil da :( mulig apparatet jeg skjekka med ikke har hvert kalibrert på en stund men det sa ihvertfall så :P men en grad merkes jo nesten ikke uansett ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å sette på elektronisk tenning ifra en b230f motor først, men blei så mye dritt, så gikk over til stifte tenning..trenger ikke no annet svinghjul, har nemlig brukt svinghjulet fra b230f motoren på b21at motoren c....kanskje det er derfor det er feil?? har ikke så veldi mye peil på akkurat d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider