Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Klarte jaggu å runde 243 km/t (på nåla ja) i S2'n!! Fytti h*lvette da begynte det å gå fort gitt!!! Merker da godt at det ikke er spesielt bra standard på norske motorveier også!

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, bra noen holder liv i denne tråden! Jeg hadde forresten 200 me mammas Avensis i fodnestunnellen( for de som vet hvor det er) her om dagen.

Der har jeg også hatt 170 med pappas caddy tdi cheers

hehe, de tdiene går rimelig bra!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195-205 på meteret en plass mellom seljord og bø.. men da hadde jeg litt hjelp av en nedoverbakke i begynnelsen.. det var forøvrig på vinterdekk, og rista noe helt innforJÆVLIG (nå har jeg samme dim på vinterdekk og sommerdekk, 14" stålfelg-powah, 185/70-R14)

 

Og nå nylig, litt forbanna på en eller annen jallaråner fra larvik, fant ut at bensinfilteret var på vei til å bli tett, 170km/t på slette / slak oppoverbakke.. ville ikke dra mer enn 5000rpm på 3. 4. eller 5. :( .. en biltema-tur fiksa det problemet :D

(skal sies at jeg passerte vedkommende råner i rundt 140, og ikke så noe mer til han etter det)

 

Politiet har ikke beviser på at jeg har kjørt noe fortere enn 100km/t (103-104(?) før nedjustering i fotoboks) :fire:

 

Og jeg prater nesten alltid tull.

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja amatører er et stort problem, når de tror de er experter etter å ha hatt lappen i en uke :drive2[/QU

 

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente, men jeg måtte som sagt bremse fordi det var andre biler ute på veien som jeg tok igjen, det var først og fremst en bil som la seg ut i tilegg vil jeg nødig passere biler som gjør 100 når jeg selv kjører ganske fort rett og slett fordi det er veldig farlig. Om de har hatt lappen en uke vet jeg ei

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du 270 der det er annen trafikk er du oftest skikkelig amatør, enten du har hatt lappen ei uke eller 5 år. Når folk skifter felt er god rutine å sjekke i speil og dødsone, og så svinge ut. I tida fra dei sjekke speila til at dei var over i andre feltet hadde du forflytta deg minst 200 meter, og du hadde like vel lang nok fri vei til å bremse ned. Så du må ha vært minst 300, viss ikkje 400 meter lenger bak når dei sjekka om det var klart. Når du hadde 240 (ekte fart) har du forflytta deg langt på den tida, nemlig 67m/s, samt at du bremser ikkje fra 240 til 100 på 50 meter akkurat.

 

Så det blir heilt feil å kjøre som en idiot og kalle dei som ikkje rekna med at det kom en idiot deires vei for amatører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du huske å trekke fra at de på veien også kjører i minst 100kmt i timen da, så forskjellen blir ikke så stor, men jeg bremsa ned uansett fordi det var biler på veien og jeg vet det er farlig å kjøre så fort når det er andre trafikanter der. Dette skjedde på natten så det var vel de første bilene på ganske lang stund jeg møtte der. Uansett så kan jeg vel kalle de amatører når de hadde tenkt å legge seg ut når de ser det kommer en bil som kjører fortere enn de. Men sånn er det jo også generelt i norge da, alle skal snike seg forbi i venstrefeltet slik at venstrefelt går 10 kmt fortere enn høyre felt.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor smarte slike tråder som dette er jeg, siden både Politi og Biltilsyn beviselig leser disse sidene gjevnlig...

 

Alle har vel kjørt mer enn fort nok i forhold til norske fartsgrenser, men er det vits å lage en tråd for å "skryte" om det?

 

Om politiet vil ha mere ressurser til å jakte på bilintresserte, være seg trimmede biler eller flere hyppige kontroller av ungdom og bil, ja da kan de jo bare ta en utskrift av denne tråden så de jo grunn nok til å søke justisdepartementet om mer midler for å gjennomføre flere kontroller og sette fokus enda mer på ungdom og bil.

 

Bare en tanke...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår