Lethal Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Jonte Du har vel et bilde redigeringsprogram med zoom? Hehe.. gadd bare ikke.... Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Beklager, men det var bare den størrelsen jeg hadde på denne maskinen, men som Jonte sier, du har nok zoom på bilde programmet ditt:):) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Det dokumentet hjelper egentlig veldig lite hvis du vil at VW skal godkjenne ombyggingen. De godtar kun ombygging til noe som er levert innen VAG konsertnet. Det ble aldri levert Golf 1 med 16V motor. Det nærmeste man kommer er Scirocco II med 16V Tilfeldigvis så bygger de på nesten samme bil og delene kan brukes omhverandre. En annen ting er at Biltilsynet krever at dokumentasjonen er til din bil og kun den. Altså ikke et generelt rundskriv. En annen måte å få bilen godkjent ombygget er ved å benytte seg av biltilsynets kunnskap og råd i en ombyggigns sak. Så lenge de føler seg kompetente vil de være med på en seriøs ombygging. Jeg har nettopp vært i kontakt med biltilsynet i Oslo angående ombygging/motor bytte i min Golf1. De var ikke uvillige til å godta et motorbytte til annet en tidligere typegodkjent så lenge effekt økningen ikke var ekstrem. Han sa 150hk ok, 200hk så måtte vi diskutere litt mer. De tar ikke på seg ansvar og når de ikke kan nok så roper de etter et kompetent tredjeparts firma som feks TÜV i tyskland, men TÜV er ikke det eneste firmaet de godtar. Det første man bør gjøre ved en eventuel ombygging er å snakke med biltilsynet og få de med i prosessen fra starten av. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Jeg trodde heller ikke at biltilsynet ville godkjenne en slik ombygning lengre, for de gjorde det tidligere, men har i senere tid fått høre at det er de ikke så vanskelig på, men det avhenger av hvor du bor..... Og er det ikke biltilsynet en vil skal godkjenne det og ikke VAG? Papiret er vel ment som en veilednning og ikke som et godkjenningspapir, sånn leser jeg det. Sikkert greit å ha med seg til Biltilsynet til info for dem. PS: Oettinger kom med en MK1 GTI 1.6 16v Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Vel ja og nei. Når det blir snakk om en ombygging til noe annet enn en typegodkjent modell så er det biltilsynet som godkjenner ombyggingen ved hjelp av dokumentasjon utarbeidet av en tredjepart (TÜV, bilprodusent osv) Edit: Oettinger versionen var vel ikke orignal levert unntatt i Frankrike og Japan. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Mort: ka bakgrunn hadde du før du begynte å restaurere? gått mekanisk, skrudd mye moped eller noe sånt? har lyst å fikse opp en eller annen bil, men eg kan fint lite så då blir det vel til at eg får folk til å gjøre det for meg, og det e ikkje så kult.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Har jo skrudd en del bil siden jeg kjørte opp for snart 10 år siden, og moped før der, trøsykkel, og trehjulsykkel før der igjenn :D Har ikke no Mekanisk utdannelse nei, utenom masse god hjelp og gode tips fra nabo'n.. Det er bare og tørr å prøve, så finner du ut av litt av hvert underveis. Har nok feila og driti meg ut av og til, men det lærer en av.. :cool: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G40Turbo Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by EspenB Jeg trodde heller ikke at biltilsynet ville godkjenne en slik ombygning lengre, for de gjorde det tidligere, men har i senere tid fått høre at det er de ikke så vanskelig på, men det avhenger av hvor du bor..... Og er det ikke biltilsynet en vil skal godkjenne det og ikke VAG? Papiret er vel ment som en veilednning og ikke som et godkjenningspapir, sånn leser jeg det. Sikkert greit å ha med seg til Biltilsynet til info for dem. PS: Oettinger kom med en MK1 GTI 1.6 16v Jeg fikk vag til å godkj hav som sto i papirene som jeg måtte gjøre, og biltilsynet titta ikke engang på bilen, bare noe spørmål og jeg hade det gokj i vognkortet. Siter Projekt Polo Projekt Vento Projekt Bora Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thordarson Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Hvordan er det med g60 turbo da? Er de helt vrang i Kristiansund eller? Hva tror dere.. Det er da ikke snakk om noen effektøkning på motor da.. sier vi :) Siter VW Bora 1.8t 2001 mod til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil) x golf gl 1,8 1988 jema x Ford Sierra 2.0 is vraka x Fiat Uno Fire 1,0 x Nissan Cherry 1,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 hvordan går det med bilen utseendemessig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Originally posted by pahf hvordan går det med bilen utseendemessig da? Er det min bil du spør om, har det stått stille i hele sommer og høst.. Men har vært og rydda på verkstedet no, så det er håp om å komme i gang igjenn no :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 ok,hva er planene nå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2003 Originally posted by pahf ok,hva er planene nå da? Først skal motoren ut igjenn, før bremse og bensinrør monteres, så skal den pusses og lakkes(marsrot) før montering av resten.. blir jo kun Golf 2 dash, og 2 stoler i bilen, samt et bur.. Motoren blir vel som den er i første omgang.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Oktober 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2003 Tjobing =)..Har du demperne mine ? Må på eu kontroll skjønner du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2003 Originally posted by Havdal Tjobing =)..Har du demperne mine ? Må på eu kontroll skjønner du :) Hallo.. Jo, kan få di i morgen, hvis jeg rekker å bli ferdig på jobb i normal tid.. Har du di andre golfene enda? Skulle hatt det feste til kjølevesketanken på støtdemper tårnet hvis du har.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.