Gå til innhold

morten's golf 1 thread

Ranger emnet


Mort1

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er dette første gangen du sveiser ??

Innmari bra i så fall, tror jeg.. har ikke sveisa selv men har jo sett andre gjøre det... Du gjør så jeg får lyst til å gå ut å begynne å mekke på golfen min oxo..

 

:D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Aldri sveisa før nei, prøvde på noen blekkbiter før jeg kasta meg ovr bilen :D Værste er at en glemmer tiden når du holder på. Sist Fredag, trodde klokka var sånn 10-11 om kvelden, men der tok jeg grundig feil.. Den var 2 på natta :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Hei.. Aldri sveisa før nei, prøvde på noen blekkbiter før jeg kasta meg ovr bilen :D Værste er at en glemmer tiden når du holder på. Sist Fredag, trodde klokka var sånn 10-11 om kvelden, men der tok jeg grundig feil.. Den var 2 på natta :D

 

Heheh.. vet tida går litt fort når du driver å skrur =)

Må lære meg å sveise jeg oxo.. kan jo mekke så mye kult :D

Men har ikke noe apperat enda.. får vel låne hvis jeg trenger..

Men åssen kappa du ut hjulbuene bak ? Mine ruster så innmari så planer om å skifte de men hvordan ?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange måter å skjere ut en hjulbue på, men jeg la den nye oppå den gamle rusta, satte fast med klemmer og kutta gjennom begge skjermene med vinkelsliper. da får du jo den nye ferdig tilpassa, og klar for å sveises på..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Det er vel mange måter å skjere ut en hjulbue på, men jeg la den nye oppå den gamle rusta, satte fast med klemmer og kutta gjennom begge skjermene med vinkelsliper. da får du jo den nye ferdig tilpassa, og klar for å sveises på..

hmm.. det hørtes jo lurt ut..

Så de er ikke helt så de passer når du kjøper de ???

Mye er det for nye hjulbuer a ?

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Så langt det er mulig, kjøp orginalt. er ikke så mye dyrere.. Men noe leverer ikke vag lenger, og da bruker jeg http://www.veng.no der har dem hjulbuer bak, til 196,- pr side..

196 kr ??!??!??!?!?

Det er jo ingen ting ! nå fikk jeg skikkelig lyst til å fikse den opp.. men hvordan er det å bytte kanaler da ? burde vel egentlig hvertfall bytta den ene.. er dette vanskelig eller ??

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og vanskelig :D vet ikke jeg. har bare bytta et lite stykke av den. Men skulle vel fiksa det og, hvis jeg absolutt måtte. Det er bare å ta seg litt tid, vær tolmodig og bruk hue litt, så ser du hva som må gjøres. Men det som er, er at når du først begynner å skjære i bilen, dukker det opp litt rust her og der, og du må bytte mere og mere :( det spiser på seg.. Har alerede måtte kjøpe til no nye deler et par ganger etter at jeg begynte å skjere i karosseriet. men, men.. Audi med gakvanisert karosseri neste prosjekt ja :D

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Vanskelig og vanskelig :D vet ikke jeg. har bare bytta et lite stykke av den. Men skulle vel fiksa det og, hvis jeg absolutt måtte. Det er bare å ta seg litt tid, vær tolmodig og bruk hue litt, så ser du hva som må gjøres. Men det som er, er at når du først begynner å skjære i bilen, dukker det opp litt rust her og der, og du må bytte mere og mere :( det spiser på seg.. Har alerede måtte kjøpe til no nye deler et par ganger etter at jeg begynte å skjere i karosseriet. men, men.. Audi med gakvanisert karosseri neste prosjekt ja :D

Galvanisert karosseri hadde vært kjekt ja...

Tror faktisk det ikke er så mye mere rust på min, men det får vi jo fort se da.... men jeg ble utrolig overaska over hvor billige alle karosseridelene var.. trodde dette skulle bli en dyr affære jeg =)

 

Men de delene fra veng.no.. er de som orginale eller er det noe som må tilpasses mye ? de har jo så og si hele bilen i deler der da.. Tusen takk for linken !! :D

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di delene fra veng skal jo passe rett på, men ikke alle delene er helt 100% da. men du får di på med litt modifikasjon :D Så det er bare å kjøpe, kapp, og sveis ;) men som sagt tidligere, sjekk med orginalt først, da di har en mye bedre passform..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Di delene fra veng skal jo passe rett på, men ikke alle delene er helt 100% da. men du får di på med litt modifikasjon :D Så det er bare å kjøpe, kapp, og sveis ;) men som sagt tidligere, sjekk med orginalt først, da di har en mye bedre passform..

Ok den er god...

takker for tipsene.. lager lyd fra meg hvis jeg trenger flere :D

Stå på !

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt å tenke på bur nå da:=)

Lurer på å bygge selv eller kjøpe..

 

Jeg og en kompis skal kanskje begynne på et prosjekt nå i sommer og der skal vi lage bur og slikt selv..

Gleder meg:)

VW Bora 1.8t 2001 mod

til salgs VW Golf II 1988 mod g60 turbo

x Mitsubishi Glanalt 1981mod (sladdebil)

x golf gl 1,8 1988 jema

x Ford Sierra 2.0 is vraka

x Fiat Uno Fire 1,0

x Nissan Cherry 1,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår