Øyvind Ryeng Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by kimosabi Smart tankemåte du har øyvind røyeng, og en bankesensor er et selvfølgelig valg hvis man har planer om høyere temperaturer i forbrenningskamre etc. K-Jet til Granada pleier å takle rundt 200hk uten tilleggsdyser men ikke spesiellt mye mer enn det. Bensinhodet er restriktoren der. *Kremt* - det er "Ryeng". Altså, "R-y-e-n-g". Bare for å ha det på det rene. Takker for ros; noe godt har det da kommet ut av alle timene jeg har sittet og lest. Ang. K-Jetronic; Svenskene bruker å "gniste" noe inne bensinfordeleren, slik at den flower mere, men en bieffekt av dette er at bensinforbruket går en god del opp (men dette kan _helt_ sikkert tunes/løses på en fornuftig måte. Og porting er alltid velkomment. Jo mere luft en får inn, jo mere bensin kan en tilsette og derav: mere effekt. Ang. Grenrør/eksosmanifoild - hvordan? Sveises fra grunnen av? Isåfall, hvilken stålkvalitet skal brukes? Det anbefales å bruke "321" rustfritt, da dette er meget solid, selv ved høye temperaturer. Tenk deg den store, tunge og fine T4-turbinen som henger der i en hvitglødende manifoild, og så plutselig kommer en hump - hørte jeg "antydninger til sprekkdannelser"? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Joda, det å "gniste" bensinhodet pleier å funke det og men man kan uansett bare øke flødet littegranne. Skal man ha mere effekt(særlig turbokonvertering)så MÅ bensinforbruket nødvendigvis gå opp. Særlig når sylindertrykket øker såpass som ved turbolading. TRENDAB vet jeg har drevet endel med gnisting av bensinhoder. De er i Sverige. Sikkert noen i Norge som gjør det også. Vil man vite hvem så må man kaste seg over telefonen og ta runden. ;) Enig eller Øyvind Ryen?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Glemte noe her.:D Jo, jeg mente at TOPPENE har siamesiske utblås (to på hver side istedet for tre) og INNSUGET fløder dårlig. Man kan porte innsuget på disse men det er ikke å anbefale siden disse har ganske tynne vegger fra før av. Men uansett så ekke konstruksjonen på disse innsuga så veldig avansert så det å få bygd et er absolutt "gjørbart". Eksosmanifold/grenrør er alltid best i rustfritt siden rustfritt avgir tre ganger mindre varme enn et vanlig i stål. Dette gir en litt bedre puff på eksosen som dermed gir litt bedre respons på turboen.:dude: Det med at denne manifolden skulle bli hvitglødende er nok litt fantasi så lenge man jobber med disse effektene og støtstang-motor men at 321 er tøft stål, det er sikkert og visst.:) Det å bygge grenrør er noe man helst bør overlate til andre hvis man aldri har gjort det før og heller se og lære av den som gjør det. Men det finnes som sagt ferdige turbokit. til Granada med T03 flens å få kjøpt men det vet nok gutta i Consul/Granada-klubben mer om enn meg så sjekk der du, Andeeh. BURTON POWER i England har MASSEVIS av stæsj til Taunus/Cologne 2.8 liter'n. Sjekk der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Andeeh Noen som vet om firma som har kataloger (helst med websider) med Ford deler? Sånn ca. som passer til Granada motorer? burtonpower!!! husker ikke helt sia og gidder ikke sjekke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Haien burtonpower!!! husker ikke helt sia og gidder ikke sjekke! Burtonpower Han har bestilt katalog ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Gran Burtonpower Han har bestilt katalog ;) gratis? var iallf det før :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by kimosabi Skal man ha mere effekt(særlig turbokonvertering)så MÅ bensinforbruket nødvendigvis gå opp. Særlig når sylindertrykket øker såpass som ved turbolading. Enig eller Øyvind Ryen?:D *Kremt* - det er "Ryeng". Vil bare rette på/påpeke en liten ting her: bensinforbruket følger gasspedalen. Hondafolket i USA har stort sett samme forbruket på langkjøring som de hadde før turbokonverteringa; dette bestemmer en selv i lambda-tabellene i motorstyringa; denne går i closed loop ved delgass og cruising, og prøver etter beste evne å treffe blandingsforholdet som er angitt i tabellen. Hva man angir i denne tabellen (f. eks. 14,7) bestemmer i størst grad forbruket på langkjøring. Kompresjonsforholdet spiller også inn her sammen med en million millard trillion trilliard andre faktorer. Og som nevnt tidligere er forbrenningstrykket proposjonalt med dreiemoment på hjulene. Det jo forsåvidt en klar sak at mere effekt krever mere bensin, og dermed går forbruket opp. Men nok om det. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hvordan skal jeg få mer bensin da? Skal ha injection anlegg.. større dyser? Kan som sagt minimalt om dette.. De som bygger sammen med meg kan det, men hvis noen kan forklare? :) Krever det mye mer bensin? Btw, noen som vet hva det koster sånn ca å få laget dobbelt eksos? Er vel noen i trondheim som gjør det? Tenkte jeg skulle ha 2,5" hele veien, med 1 par potter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Noen som vet om styling til Granada som ser bra ut ? (evt. som passer med bare litt modifikasjoner) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Andeeh Hvordan skal jeg få mer bensin da? Skal ha injection anlegg.. større dyser? Kan som sagt minimalt om dette.. De som bygger sammen med meg kan det, men hvis noen kan forklare? :) Krever det mye mer bensin? Btw, noen som vet hva det koster sånn ca å få laget dobbelt eksos? Er vel noen i trondheim som gjør det? Tenkte jeg skulle ha 2,5" hele veien, med 1 par potter innsprøytning er en del bedre enn forgasser! mindre bensinforbruk osv men Gassermotor me turbo lager GENIAL LYD! som søt musikk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Haien innsprøytning er en del bedre enn forgasser! mindre bensinforbruk osv men Gassermotor me turbo lager GENIAL LYD! som søt musikk :D Men visste du noen svar av det jeg lurte på? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Andeeh Noen som vet om styling til Granada som ser bra ut ? (evt. som passer med bare litt modifikasjoner) du kan jo alltids sjekke stema styling men d ekke no fint! men d velge du sjøl.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Haien du kan jo alltids sjekke stema styling men d ekke no fint! men d velge du sjøl.... Stema er jo drit stygt.. men skal sjekke.. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Andeeh Men visste du noen svar av det jeg lurte på? :) asså den kommer til å bruke de samme som før kanskje mindre! kommer vel ann på trykk osv... granada bruker mye gas orginalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Originally posted by Haien asså den kommer til å bruke de samme som før kanskje mindre! kommer vel ann på trykk osv... granada bruker mye gas orginalt! Tenkte mer på hvordan jeg skal på mer bensin til motoren? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.