Gå til innhold

Tråden om min jetta.....

Ranger emnet


vwfreak

Anbefalte innlegg

Fant ikke igjen tråden min her så måtte søke etter den... :) Så da er det på tide med en aldri så liten oppdatering.. Ikke veldig mye har skjedd men litt er det da...

 

Har fått tak i webergassere 40mm liggende med innsug til 8v motor og k&n filter. Kjøpt av "daggis" på forumet. :) Disse skal jeg montere på ganske snart bare jeg får tid.. Skal pusses litt og renses før jeg setter de på da... Driver også med en lite prosjekt med bakluke og andre baklykter.. Bakluka har jeg sveiset og tinnet ferdig men mangler en del timer med sparkling og pussing.. :D Har kortet inn en golf2 skiltramme max slik at skiltet akkurat får plass, så har jeg sveiset på plater på sidene slik at det går jevnt ut mot baklyktene.. Baklyktene er sånne fra kina uten lister og de skal jeg lakke i bilens farge.. (et tynt lag) Skal ikke ha lås og må ha sånn "popper".. Noen som vet hvor jeg får kjøpt det? Ellers har jeg montert på servo og det anbefales virkelig.. :D Ble en helt annen bil med en gang.. Og til slutt har jeg skiftet girkasse, clutch og alle giroverføringer.. Måtte da ha ned eksosanlegget for å få ned kassa hvor girspaken sitter.. Hele driten ble byttet med en fast og fin en og giringa ble mye tightere.. :) Her er et bilde av forgasserne...

 

DSC01935small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 286
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vwfreak

Disse skal jeg montere på ganske snart bare jeg får tid.. Skal pusses litt og renses før jeg setter de på da...

 

Vedder tusenlappen på at forgasseren er på før/iløpet av helga ;) :D

 

Bra jobba detta Petter`n :D Keep on going strong ;)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by _DuDe|

Dette må jo bare bli bra:D

 

Gleder meg til å høre lyden og se hvordan bakluka blei..

 

Er det egentlig noe du ikke har gjort med bilen din nå? ;) :D

 

Håper det blir bra iallefall... :D Bakluka er ikke ferdig enda da... Har igjen mye jobb.. Men det får jeg ta utover vinteren.. Har 2 bakluker så det er ikke noe stress.. ;)

 

Hva jeg ikke har gjort med bilen nå? hmmm.... Ja si det.. Det må jeg nesten tenke litt over.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Tar ratt på deg no platejobb i vinter du da ? ;)

 

Hehe... Har nok å henge fingra i i løpet av vinteren trur jeg... Kaldt å stå ute i garasjen oxo.. Har ikke noe fyr i garasjen... :( Når jeg skal bygge hus skal jeg ha en dør fra stua og rett ut i garasjen da... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

 

Hehe... Har nok å henge fingra i i løpet av vinteren trur jeg... Kaldt å stå ute i garasjen oxo.. Har ikke noe fyr i garasjen... :( Når jeg skal bygge hus skal jeg ha en dør fra stua og rett ut i garasjen da... :D

 

Så må du bygge sånn her garasje:

 

http://www.6speedonline.com/forums/showthread.php?threadid=15770

 

Hehe :D ;)

 

Gi lyd fra deg når du har fått de på da, så jeg får høre om det hjalp noe ;) :D

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.

 

leste treffpunkt i dag, og herregud for en smooth jetta du har.

 

er skikkelig tøft med alt i samme farge. en slager! tru e må gjøre det på bilen min jeg å. kosta det mye å få lakkert fangere,dørhåndtak osv?

 

sånn "popper" til bagasjrommet får du i mange st eder koster rundt 200 kr på bilextra.

 

nok en gang smooooth jetta, tommern opp!

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo ja.. Blei litt kjendis gitt... :D Takk for positive komentarer! Kostet meg kun lakk det med fangere å sånn... Det lakerte jeg selv.. Så kom på litt over en tusenlapp mener jeg å huske.. Må få kjøpt sånn popper da...

 

Suvdal.. Jepp bildet ble med det.. "tekst & foto håkon olerud" :D :D Jeje.. Nå har jeg fått på webergassera oxo.. Nå ble det gromlyd ja.. ;) Mye klundring men det kan vel sies å være verdt det... :D Har fått tak i lakken min på sprayboks nå så nå blir det nok lakert mere lilla detaljer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Hallo ja.. Blei litt kjendis gitt... :D Takk for positive komentarer! Kostet meg kun lakk det med fangere å sånn... Det lakerte jeg selv.. Så kom på litt over en tusenlapp mener jeg å huske.. Må få kjøpt sånn popper da...

 

Suvdal.. Jepp bildet ble med det.. "tekst & foto håkon olerud" :D :D Jeje.. Nå har jeg fått på webergassera oxo.. Nå ble det gromlyd ja.. ;) Mye klundring men det kan vel sies å være verdt det... :D Har fått tak i lakken min på sprayboks nå så nå blir det nok lakert mere lilla detaljer.. :)

 

har jo sikla på bilen før og selvsagt hehe men det gjorde den vel ikke no mindre kjent etter at den var i bladet.

 

så du lakke med sprøyte selv?

 

jeg og en kompis tenket vi sku prøve det på diverse ting på bilen min, sikkert ikke såååå vanskelig? hehe verdt et forsøk blir sikkert uansett bedre en boks.

 

blir sånn lakk på boks som du blande skikkelig bra ell?

bare kjøpt etter fargekode jeg nå, ikke som de blander mens du er i butikken men det er litt farge forskjell der.. nå er riktig nok lakken min 13 år gammel ..

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

har jo sikla på bilen før og selvsagt hehe men det gjorde den vel ikke no mindre kjent etter at den var i bladet.

 

så du lakke med sprøyte selv?

 

jeg og en kompis tenket vi sku prøve det på diverse ting på bilen min, sikkert ikke såååå vanskelig? hehe verdt et forsøk blir sikkert uansett bedre en boks.

 

blir sånn lakk på boks som du blande skikkelig bra ell?

bare kjøpt etter fargekode jeg nå, ikke som de blander mens du er i butikken men det er litt farge forskjell der.. nå er riktig nok lakken min 13 år gammel ..

 

mvh

vemund

 

Jeg har lakksprøyte å sånn hjemme ja.. Men begrenser seg med plass til lakering å sånn da men... Det går.. Bare man passer på å få akkurat mengde lakk på så blir det bra.. Ikke ruglete og ikke sig.. :) Har ikke prøvd den lakken på boks enda... Var i en fargehandel som oxo hadde billakk i dag å spurte om de blandet billakk på bokser etter fargekode og det var visst ikke noe problem, så måtte bare ha en boks i tilfelle.. Kjekt til å lakke småting.. Slipper å blande lakk og slipper å gjøre rein lakksprøyte å alt det der.... Får vel prøve lakken en dag....

 

 

 

Vært ute en tur å testa bilen etter forgasserbytte nå og man merker mye forskjell.. Har hjulspinn på tørr asfalt... :D Men bensinforbruk?? Nei, det har jeg ik ikke sett..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

 

Jeg har lakksprøyte å sånn hjemme ja.. Men begrenser seg med plass til lakering å sånn da men... Det går.. Bare man passer på å få akkurat mengde lakk på så blir det bra.. Ikke ruglete og ikke sig.. :) Har ikke prøvd den lakken på boks enda... Var i en fargehandel som oxo hadde billakk i dag å spurte om de blandet billakk på bokser etter fargekode og det var visst ikke noe problem, så måtte bare ha en boks i tilfelle.. Kjekt til å lakke småting.. Slipper å blande lakk og slipper å gjøre rein lakksprøyte å alt det der.... Får vel prøve lakken en dag....

 

 

 

Vært ute en tur å testa bilen etter forgasserbytte nå og man merker mye forskjell.. Har hjulspinn på tørr asfalt... :D Men bensinforbruk?? Nei, det har jeg ik ikke sett..... ;)

 

da ska e jammen meg prøve å få blanda lakk og prøvd med sprøyte på deler av bilen min som ikke er så farlig med..

 

en kompis brukt blanda lakk på boks noen steder inni bilen sin som var nylakkert utvendig men der ble det stor forskjell, men han har ikke lakka så mye før med boks så mistenker alt for tynt lag med lakk ell no..

 

hvordan klarte du å justere den gassern bra da?

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

da ska e jammen meg prøve å få blanda lakk og prøvd med sprøyte på deler av bilen min som ikke er så farlig med..

 

en kompis brukt blanda lakk på boks noen steder inni bilen sin som var nylakkert utvendig men der ble det stor forskjell, men han har ikke lakka så mye før med boks så mistenker alt for tynt lag med lakk ell no..

 

hvordan klarte du å justere den gassern bra da?

 

mvh

vemund

 

Gasserne satt på en 1,8 liter når jeg kjøpte de.. Så det jeg justerte når jeg fikk de på var bittelitt tomgang faktisk... slapp å synkronisere de så veldig... Bilen starta opp og gikk som en drøm... :D Blei overaska når jeg tro pedalen i bånn på 1. gir i fart og den spant på tørr asfalt.. Det hadde jeg ikke trodd men den ble utrolig kvikk på gassen... Må få tak i noen andre filtere på de oxo... De som fulgte med butter i torpedoveggen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår