Gå til innhold

Volvo b36a v8'er?????

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er den målinga på 3 liter tatt i en lastebil eller en personbil?

 

Mener det var en i Bergen, eller var det stavanger? som hadde en taksenket 142 som holdt på å bygge om til slik motor..:rolleyes:

 

Er jo mer sjarm med Volvo motor i en Volvo...

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rick

Er den målinga på 3 liter tatt i en lastebil eller en personbil?

 

Mener det var en i Bergen, eller var det stavanger? som hadde en taksenket 142 som holdt på å bygge om til slik motor..:rolleyes:

 

Er jo mer sjarm med Volvo motor i en Volvo...

 

han begynte aldri å bygge om, jeg var å så på motoren.

Han hadde laget motorfester, samt forsterket en m47 og tilpasset den..

 

Han ville ha 10.000kr for det, jeg bydde 9.000kr, så solgte han den for 10.000 til en på østlandet.

 

Det var en totalt renovert motor..

men selv om, det var jo en veldig ueffektiv motor, som alle b36'er.

måtte isåfall modernisert med innsprut fra en nyere bil, senke komp, turbo, etc. da kunne motoren blitt gøy..

 

142'en ble ombygget med b230ft isteden, tror jeg. samt han gav bilen til lillebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

viss du jobber og koser litt med den motoren. hvor mye kan man få ut av den tror dere?

 

håper ikke du tenker på v6'en nå :p

 

Den har jo orginalt 120-150hk og opp til 300nm, så et forbedringspotensiale har den nok.

 

jeg lurer på om du kan bruke b18 trimdeler...

feks ventiler, stempler, kamaksler, etc.

 

 

evnt kan du vel bruke sprut fra en firesylindret tror jeg (blir ikke optimalt, men).

 

Det enkleste er å bare hive på noen råe forgassere, senke comp og hive på twinturbo, men da renner bensinen..

 

Det morsomste hadde vært å modernisert den til innsprut.. Hadde vært stilig å brukt innsprut fra en annen, liten v8.. feks Rover 3.5liter v8'eren. Jeg tror de motorene går rimelig billigt, så om du får tak i en rast rover v8 (er i jaguar, rover, etc), kunne du vel brukt den spruten, ville jeg tro.

 

dette er bare mine tanker, fra mitt råttne hode.

ikke sats penger på mine idèer, med mindre du har fått bekreftet av en som har peiling at det lar seg realisere.

 

Han jeg ville kjøpe b36 av, mente jeg kunne dra ut 300hk ved å montere et innsprut og montere twinturbo. Jeg kan dog ikke garantere for hans utsagn.

 

Det er uansett en "kul" motor, da det er en volvo v8, noe "Ingen" har. Du kunne montert den i en 75' 240, så har du en cruise-veteran til neste år, da betyr ikke bensinforbruk så mye.

 

Jeg vet dog ikke om du klarer avgass krav! skulle tro det er enklere med innsprut.

 

prosjekt billig:

kjøp en 264 med rast v6

kjøp en rover 3.5 v8 som er rast

kjøp b36

 

bygg om b36 med rover innsprut

monter b36 i 264..

 

ellers, rover 3.5 og volvo bruker samme automatkasser.

Jeg vet ikke hvilket svinghjul han i bergen burkte for å bruke m47'en. Jeg vet ikke om sprengkåpen passer uten mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

tja.. vil da tro du skulle kalre å få ut mase hk's ut av den motoren viss penga strekker til :D

 

som alt annet :p

jeg tror dog du klarer en 200hk uten særlig penger, en 300hk med ca. 10.000kr. (ved gjennbruk av brukte deler)

 

men da går jeg for dagen.. *har gjort sitt for samfunnet denne dagen også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår