Gå til innhold

MacGyver brukte saltpetersyre som nos

Ranger emnet


Tommy-NSR

Anbefalte innlegg

Noen som så den episoden idag :p

Motstanderen til MacGyver hadde saltpetersyre i et brannslokningsapperat og koblet dette til bensinslangen. Dette gidde en "boost". Akkurat som NOS. Noen som vet om dette fungerer i virkeligheten? At å blande saltpetersyre i bensinen vil gi en effektøking?

 

Saltpetersyre = "H N O3"

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Husk nå at mannen bygger en atombombe av gaffa tape og en Hubba Bubba, så jeg ville ikke tatt det for gitt at det virket...:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

flink til å sveise rådearmer er han og.. blir helt rett og meget bra når en sveiser med en mynt..;)

 

brukte han en omformer mellom startkablene/mynten og bilbatteriet, eller sveisa han med 12 volt? :rolleyes:

 

skal leie ham når jeg skal bygge meg hus ivertfall.. strikkepinne og et gummistrikk, så er villaen ferdig.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy Øy. Macgyver e sjefen. Faktisk så skal det meste han gjør gå ann i virkeligheten (noe overdrevet noen ganger da, men men )

 

 

Feks reppe bremse slanger med en kule penn osv.... Men å sveise med 12v og rette metall i mynt skal virke det ( men ikke så holdbart da) :)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han lagde bazooka av eksosrør og dopapir en gang.

Tettet igjen ene enden, helte oppi litt bensin og hadde en lunteløsning.

Det funker faktisk!

Du skremmer meg..

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

flink til å sveise rådearmer er han og.. blir helt rett og meget bra når en sveiser med en mynt..;)

 

Det artige var jo at den pumpa eller hva det var bare gikk dårlig før han fiksa råden. Den hadde ikke stoppa, gikk bare litt surt. På en gammal briggs&stratton eller noe sånt er det ikke umulig at det er mulig å få det til å gå med sånt hobbymekk, men å sveise med en mynt og 12volt har jeg ikke helt trua på.. Mulig det hadde blitt litt dårlig.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår