Gå til innhold

Hvilke ledninger er beregnet for å gi strøm til CD spilleren?

Ranger emnet


zicoz

Anbefalte innlegg

Kjøpte en billig CD spiller i dag til jeg får råd til en bedre en. Men da jeg skulle koble den inn fant jeg ikke strøm ledningene i bilen som skal brukest til CD-spilleren.

 

Etter det jeg ser har jeg 2 alternativer, det ene er tre ledninger som går via en liten svart boks, en blå, en brun og en rød.

 

Det andre valget jeg ser er et par noe tykkere ledninger, en svart of en rød. ( dette ser ut som det rette settet når jeg ser i caravella til faderen.

 

Jeg har prøvd med begge setta, men får ikke strøm på spilleren, er det noen jeg overser? Kan det være sikkringa som er gåen, og i såfall vilken sikring er det. Har problemer med å finne ut hva som går hvor.

 

Er det noen plasser på internett der jeg kan finne ut slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå målt spenningen over ledningene, og det ser ut til at det er det settet med 3 ledninger som skal brukest, har nå koblet dem til ISO kontakten og måler 12v i kontakten mellom de to punkta, men når jeg kobler på CD spilleren ser det fortsatt ikke ut som om den har strøm.

 

Har jeg ødelagt spilleren, eller er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med spilleren fram til batteriet så prøver du å kjøre strøm på den direkte fra batteriet, virker den ikke da så er den gåen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på dei fleste cd-spelara så er det tre ledninger som nå til koblast. 2 til pluss (+) og 1 til minus (-)

som som skal til pluss er ofte rød og oransje eller gul og den til minus er svart.

 

det beste er å trekke nye ledninger ifra batteriet og til cd-spelaren. da slipper du at det blinker i displayet når du spiller høgt med litt store høyttalar og at den kobler ut.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår