El_diablo Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 hva må til for å få registrert en bil som rally bil? Hva slags regler er det for kjøring på offentlig vei, pris, forsikring osv? Hva kan du bruke den til? Kan du kjøre til f.eks vanlige treff? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drPhibes Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 http://www.tyskland.org/rally.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 er ikke tillatt å kjøre på sorte skilt utenom transportettapper og fartsetapper, og til og fra organisert trening... blir en tatt så må en betale hele avgiften.. organisert trening er kjøring som er meldt til nbf med forsikring,vakter og sperret vei.. så at det er så enkelt som det står på linken er det ikke... Og hva hvis det skulle skje noe? en ulykke eller avkjøring der en skader seg selv, da ødelegger en for rallly miljøet som har kjempet i nesten 10 år for å få til dette.. før måtte en nemlig betale full avgift... blir nok rimelig populær hvis en skulle ødelegge dette... har en ikke råd til å kjøpe + registere bilen på vanlig måte så kan en få lånt prøveskilt..;) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Kjetilr har en ikke råd til å kjøpe + registere bilen på vanlig måte så kan en få lånt prøveskilt..;) Nope....her krever de bilens orginale regskilt for at du skal få skilter utlevert...er det en nyimport,krever de det utenlandske nummeret...og på det nummeret får man skilter max 3 ganger...ikke så lett lenger. :( Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Turboed1 Nope....her krever de bilens orginale regskilt for at du skal få skilter utlevert...er det en nyimport,krever de det utenlandske nummeret...og på det nummeret får man skilter max 3 ganger...ikke så lett lenger. :( skraphandler bevilgning og egne metall skilter er tingen.. ikke klistre lappen til biltilsynet...;) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Kjetilr skraphandler bevilgning og egne metall skilter er tingen.. ikke klistre lappen til biltilsynet...;) Da får jeg begynne i en annen bransje.. :D:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Turboed1 Da får jeg begynne i en annen bransje.. :D:D lage seg ett lite foretak å registrere i brønnøysund, søke om bevilgning hos politi.. de fleste får hvertfall.. så kan du ordne resten med biltilsynet.. trenger forsikring og årsavgift.. kjenner flere som kjører med dette.. kompisen min lagde ett lite firma for å ha dette hvertfall.. enkelt og greit...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 ble ikke dette heftig inndratt etterhvert da? mange som gjorde akkurat det der, og det ble mye misbruk... var vel en annen tråd her også hvor dette kom fram Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.