Gå til innhold

Fortell om DIN Kadett C

Ranger emnet


KadettC16v

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det meste er ferdig, litt justeringer med fjærehøyde og slikt småtteri. Har desverre ingen bilder enda, blir vel oppdatert litt når siste ombygging er blitt godkjendt.

 

Tøff bil du har, hadde en megane gul c-sedan med 2.0E tidligere jeg oxo. Men den ble kraftig påkjørt:(

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by ElCamino

har du tre stykk ascona b på hand som du skal kjøpe???

 

Ja. :D gir 5k tilsammen for alle tre. Sier litt om åssen stand de er i... En er bra, bare å sveise litt kanal, en annen 4 dørs er helt grei bortsett fra lakkrust og defekt motor, og den tredje er så godt so rustfri med en liten bulk. Mer sier vi ikke om teknisk stand på den :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

 

Ja. :D gir 5k tilsammen for alle tre. Sier litt om åssen stand de er i... En er bra, bare å sveise litt kanal, en annen 4 dørs er helt grei bortsett fra lakkrust og defekt motor, og den tredje er så godt so rustfri med en liten bulk. Mer sier vi ikke om teknisk stand på den :D

 

Hvor er Inndyr?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er da go bilen min..

Teknisk er den ikke min enda, men den er min når jeg blir ferdig med den og den er godkjent.

 

Bilen er en 1976 modell Kadett C

Motor: 2.2i, grenrør, trimkam, effektanlegg, sportsluftfilter

Girkasse: 5 trinns g-trag

Drivverk: Manta A 1600 Bakaksling med sperre

Understell: Veldig stiv, men er ikke helt sikker på hva som sitter der. Tror det er bilstein forann hvertfall

Bremser: Monza 3.0l skiver forann. Tromler bak

 

Har alle papirer på bremser og motor, så det skal være godkjent.

 

Det som må gjøres nå er:

Sette på fjærer bak

Bakfanger

Koble opp blinklys og diverse elektrisk

Koble sprederne

Montere Elektronisk dør åpnere, og bagasjelokk åpner.

 

Jeg kommer til å ta den med på OMC sitt treff på rudskogen i August, og muligens noe annet treff hvis det dukker opp..

Satser på skilter sommeren 2005

 

Kommer tilbake med mer info etterhvert ;)¨

 

Mvh

Lethal

 

Bildene:

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tcr:

Ford Escort Cosworth motor

Garrett GTBB40 turbo A/R .70 comp A/R 1.08 turbin

Ross stempler 8:1 i komp

Cat Cams kammer 272 durasjon og 10.95mm løft

Custom eksosmanifold i 321

1,7 bar

Tør jeg spørre hvor ille turbolaggen i denne er? Du må vel opp på nærmere 5.000 omdreininger under maks belastning før du får maks ladetrykk på denne? GT40'en med sitt store skaft og tunge (les: store) impellerhjul er alt annet enn enkel å få fart på, selv om den er kulelagret... Men en perfekt dimensjonert eksosmanifoild vil kanskje holde eksosgasshastigheten stor nok til å få fart på 'an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår