Gå til innhold

Fortell om DIN Kadett C

Ranger emnet


KadettC16v

Anbefalte innlegg

Originally posted by Øyvind Ryeng

tcr:

 

Tør jeg spørre hvor ille turbolaggen i denne er? Du må vel opp på nærmere 5.000 omdreininger under maks belastning før du får maks ladetrykk på denne? GT40'en med sitt store skaft og tunge (les: store) impellerhjul er alt annet enn enkel å få fart på, selv om den er kulelagret... Men en perfekt dimensjonert eksosmanifoild vil kanskje holde eksosgasshastigheten stor nok til å få fart på 'an?

 

Ikke det tidligste ladetrykket nei, lader 1 bar på 4900, men har jo like mye moment som original på 4500. har enda ikke rukket å få prøvd motoren i bilen etter benking. Gleder meg til det da....

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I benken så dro vi 8000 på den, men la sperra på 7700, då maxeffekten var på 7500-7600. Den gikk ned igjen på 7700. Bilen veier jo ikke mere enn 900 med full tank, så den skal vel skyte fart. Bmw E30 bakstilling, så jeg håper det sitter endel bedre enn den stive originale akselen....:)

 

Skikkelig flott bil du har da!

 

Har lakkert min jeg oxo nå. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder. må ta de først da men....

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KadettC16v

Kommer ikke inn på akutt-galskap siden... :rolleyes:

hmm.. den er visst nede.... :rolleyes:

Skal se på saken

 

Originally posted by ElCamino

hvordan er opningen på dørene åp denne bilen?[/]

[/Quote]

Akkurat nå må vinduet stå oppe ;)

Men det skal monteres elektriske døråpnere.

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tcr

Skikkelig flott bil du har da![/Quote]

Bare for å rydde opp i eventuelle misforståelser på forhånd: Den sorte C-Coupéen jeg postet bilde av er ikke min, jeg bare fant bildet slengt ute på nett, men den var så jævlig stilig at jeg ikke kunne la være å poste den. Selv kjører jeg grevling; se signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og du vet at verdens mest-vinnende formel 1 motor er en cosworth ?

 

By the 1970s, the Ford-Cosworth DFV was already the most successful engine in F1, and would dominate the sport for 16 racing seasons - an astonishing record which is never likely to be matched. For eight years DFV-engined cars won 10 or more Grand Prix in a season and in 1973, all 15 races were won by Ford-Cosworth DFV-engined cars.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår