Gran Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Sandnessjøen i helga.. http://home.online.no/~ekris-sv/Film/GranadaV8rusing.wmv Ikke beste sort men, greit nok ;) http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_5984.jpg Bilde, i XXL. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 fin låt ;) men spol no 8-tall istedenfor å stå å ruse da :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet September 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Kommer i høstferien ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2005 Jaja, da var høstferien der.. Har vært ute og kjørt fra 11 til 22 i dag, må si jeg er litt lei nå. Mye småproblemer, men det viste seg å bare være ledningen for tenningen som hadde vært borti eksosmanifoilen, det førte til mye bensin i eksosen, og et kjempestort smell, hørtes ut som om hele motoren eksploderte.. Men det var det altså ikke.. Måtte jo også teste børne egenskapene da.. http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_6054.jpg Kjempedårlig bilde, men dere ser hva som skjer ;) Jukset litt, brukte en liten olje for og ta løs i starten, for så å flytte meg til tørr asfalten.. (Fordi girkassen er like rom som ei godt brukt dame på 90), men MORRO var det! :D I morgen blir bilen lurt bort på en låve for vinteren. Ellers så har jeg startet et sparefond, hvor jeg setter av minst 2000 i mnd til bilen. Det skal gå til lakk og foringer/dempere/fjører. Nye bremseskiver og klosser er også innkjøpt, slissede, men i orginal størrelse, 262mm. Men det holder enda. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Demiaz Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 we like, we like... men ein ting eg lurte på, koss gjekk det med den enorme tikkinga det var snakk om her tiligere? den gangen når allt gikk galt på ein gang :( Siter Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978 Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3 Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6 Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 we like, we like... men ein ting eg lurte på, koss gjekk det med den enorme tikkinga det var snakk om her tiligere? den gangen når allt gikk galt på ein gang :( Tikkingen viste seg å være bare et lodd på converteren som tok i plata som skjermer converterhuset fra skitt. Høres ut som en standard granada på tomgang ;) Ble mer burning i dag, men mangel på kompetente fotografer førte til mindre bra bilder. Noe kommer senere. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Måtte burne en siste gang før jeg parkerte bilen da. Desværre bare på ene hjulet i dag. Sto litt skeivt. http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_6061.jpg http://home.online.no/~ekris-sv/Film/GranadaV8burn.wmv Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Liker prosjektet ditt ja, hvor står du nå, bilen parkert i påvente av mer penger? Åssen var draget i forhold til 2.8 da? Og tror nok ikke den motoren er så mye tyngre enn en 3.0, den veier jo faan meg mer enn 100 kg mer enn 2.8, riktignok med automat vs. manuell da men. Så balansen blir nok ikke så feil. F O R D - The power of performance Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Bilen står parkert i påvente av tid, garasje og mer tid. Går skole på fauske, og bilen står i hjembyen. Er et stykke mellom. Blir ikke gjort noe drastisk før neste sommer, etter skolen er ferdig, da skal bilen lakkes! Draget i forhold til 2.8, hm, 2.8`n klarte ikke spøle nermere 100meter med sveisa aksel.. ;) 2.8`n veier vel ca 150 kg, 302`n veier orginal ca 210, alu innsug så er du nede på 200. Blir ikke så mye mer. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 hvis du ikke kommer til å kjøre med dobbelt hele veien, så bruk 3-3,5" der du har enkelt rør, ellers struper du motoren din. morro med folk som har ekte hestekrefrer i bilene sine! de derre små turbo-oppjazza rekke-firerene kan dra seg dit pepper'n gror for min del! driver med planer om en 8'er i personbil jeg og, har en Chevy 350 med høymomentkam, dual-plane innsug med lange kanaler, truck avenger headers...så var det bare å finne en verdig bil... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nå sitter jeg her, langt borte fra bilen og skal bestille "de siste delene". Ser ut til at det blir et spax sett fra burtonpower, kommer på 5200 ink frakt og moms. Må vel kunne si meg fornøyd med det. Bilextra skulle jo ha nesten 5000 for standard kyb gass dempere og orginale HD fjører. Går ut fra spax er et par hakk bedre. Foringer har vel vært bestemt lenge, alt blir byttet ut med superflex. Girkasse, vel, må si jeg ikke klarer helt å bestemme meg. C4 automat med et godt shift kit, eller manuell? Hvis det skulle bli en manuell kasse, blir det nok en 4 trinns. Digger å kjøre med automat da, bare gasse. Men det er noe med å leke seg med manuell, føler ikke at automaten kan måle seg der. Men så har jeg automaten i bilen da, og det blir en liten høvding for overhaling og shiftkit til den. Manuell blir mye dyrere (hvis jeg ikke finner en tulling som har en kasse for mye), må lage ny mellomaksel og girkasse feste. Det må godkjennes.. Hva syns dere? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tøft prosjekt... må si jeg er svak for granada.. Kompis har en ganske strøken 85 modell, som han har byttet motor på.. fra 2.8 gasser til 2.8 injection.. men sliter no jævlig med å få motoren til å gå rett.. soter ned ene pluggen hele tia osv osv... Btw, Går du på Søbbesva ?? gikk der selv for noen år siden :) Burde jo hatt Granada`n på Fauske :) litt variasjon fra alle de 240/740ene.. :) :w00t "Granada, jada, ja d ekje nåke Lada" så di sei ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tusen takk! Granada som soter? heh, bare justeringer ;) Går på søbbesva ja, Vk1 arbeidsmaskiner, skal gå vk2 der også. Granada`en blir med til fauske over sommeren. Variasjon ja, er nok volvo og sånt her (ikke at det er noe galt med volvo), men det er nok å ta av. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tusen takk! Granada som soter? heh, bare justeringer ;) Går på søbbesva ja, Vk1 arbeidsmaskiner, skal gå vk2 der også. Granada`en blir med til fauske over sommeren. Variasjon ja, er nok volvo og sånt her (ikke at det er noe galt med volvo), men det er nok å ta av. Gikk vk1 maskinfører jeg.. du må reparere det maskinførerne ødelegger :) ja kompisen min sliter med noe.. satt sammen alt igjen nå i kveld.. samma dritten.. er en dyse d lekker fra elns.. bytta den mange ganger.. samme dritten... så nå har han gitt opp å skal sette bort bilen.. plagdes siden juni i fjor!!! får ikke motoren til å gå riktig.. går på 5 cyl osv.. hatt flere som har jobba med granada i alle år til å sett på den... ingen skjønner hva feilen er... eneste dem kan tenke seg er at toppen har vridd seg elns, men d skal jo ikke være mulig på granada.. har jeg hørt :) jaja.. Lykke til Videre med Prosjektet ditt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 hei, hvor mye guffe får du? om du har nok effekt og diffbrems, vil du kunne leke deg med automat også! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.