tnrfd Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 I det siste har oljelampet begynt å lyse i et sekund eller to etter at jeg har startet motoren. Den slukker etter at motoren har gått på tomgang i rundt et sekund og lyser aldri under kjøring. Oljenivået er bra og olje/filter (uorginalt) ble byttet for noen måneder siden. Er dette normalt eller begynner motoren å bli alvorlig sliten? Motoren er en B230K som har gått 264 000 Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Vil ikke tro at dette er noe problem. Grunnen er vel at det tar de 2 sekundene å få opp oljetrykket. Så lenge den ikke lyser under kjøring, og oljenivå er som det skal være, hadde ikke jeg bekymret meg. Men kunne kansje vært en ide og prøvd en olje med lavere viskositet? Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Har bilen stått over natten renner all oljen tilbake i sumpen, og det tar litt ekstra tid før det er trykk i systemet. Givern eller oljepumpen kan være sliten. Prøv med ny giver først. Uansett er et sekund før den slukker veldig akseptabelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Prøv originalt oljefilter du. Uoriginale filter han en tendens til å slippe olje tilbake i bunnpanna. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Flotters. Da blir det ny olje og nytt orginalt filter. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Juni 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2004 De orginale har også en tendens til å gjøre dette etterhvert som tida går. Jeg skifter olje på Peugeot'n ca. hver 8000km. Og når jeg begynner å nærme meg de 8000km så merker jeg at i det jeg starter så lyser oljelampa et øyeblikk før den slukker. Hver gang etter å ha skiftet filteret forsvinner disse tendensene, helt til det har gått noen tusen km igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 har du biltema olje filter på bilen din? svært mange av biltema filtrene har ikke en retur ventil, som sørger for at oljen ikke renner tilbake i bunnpanna. kjøp original Volvo, eller Fram filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Har samme problemet på Sierraen min. Hadde først oljefilter fra Biltema, så byttet jeg olje og til Motocraft filter (kjøpt hos Ford-forhandleren). Problemet er der fortsatt! Så leste jeg i Burton at 2.0i DOHC skal ha et annet oljefilter enn det jeg fikk av Ford. Enda jeg spurte betjeningen nøye om dette var riktig filter.. Det var de sikre på, og han karen som ekpederte meg er forresten flink med Sierra.. men jeg begynner å lure.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Kjørte med oljefilter fra Torshov. Var det som lagde problemer. Har kjøpt nytt filter fra volvo og det lyser ikke lenger. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by tnrfd Kjørte med oljefilter fra Torshov. Var det som lagde problemer. Har kjøpt nytt filter fra volvo og det lyser ikke lenger. Lønner seg visst ikke å være gnien i lengden Lars;) Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by tnrfd I det siste har oljelampet begynt å lyse i et sekund eller to etter at jeg har startet motoren. Den slukker etter at motoren har gått på tomgang i rundt et sekund og lyser aldri under kjøring. Oljenivået er bra og olje/filter (uorginalt) ble byttet for noen måneder siden. Er dette normalt eller begynner motoren å bli alvorlig sliten? Motoren er en B230K som har gått 264 000 Bytt til orginalt filter. Det som skjer er at filteret tømmes når bilen står, og fra du starter den, bruker den litt tid på å fylle filteret med olje før du får ordentlig trykk. Skikkelige filter har tilbakeslagsventil som sørger for at filteret ikke tømmes mens bilen står. Det er ikke noen stoooor fare, men inntil lampa slukker, har du veeldig lite smøring i motoren. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by Yoneck Bytt til orginalt filter. Det som skjer er at filteret tømmes når bilen står, og fra du starter den, bruker den litt tid på å fylle filteret med olje før du får ordentlig trykk. Skikkelige filter har tilbakeslagsventil som sørger for at filteret ikke tømmes mens bilen står. Det er ikke noen stoooor fare, men inntil lampa slukker, har du veeldig lite smøring i motoren. var visst litt sent ute.. sorry. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg