Gå til innhold

Tråden om min Cherry GTT

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

høh, hvorfor ikke bare bruke en sykkelpumpe? hohoh :D

 

test at motoren fungerer før du legger så mye tid og penger i prosjektet.. hadde veldig lyst å kjøpe bilen da jeg så den til salgs på autodb for en måned siden ca.. 3000kr gikk den for.. hva betalte du for den?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hawkon

kjør 12 volt (koble ledninger med 10A sikring mellom rett på batteriet) og test pumpa.. funker den ikke, så ta kontakt med meg i morgen.. da skal jeg ha (etter planen) implementert og testa walbro pumpa mi.. hvis din er gåen, så kan du få min gamle for en billig penge...

 

:)

 

Skal teste den i dag om jeg gidd og gå ut i reinet, men gir en lyd når den er testet.

 

Originally posted by zckumling

høh, hvorfor ikke bare bruke en sykkelpumpe? hohoh :D

 

test at motoren fungerer før du legger så mye tid og penger i prosjektet.. hadde veldig lyst å kjøpe bilen da jeg så den til salgs på autodb for en måned siden ca.. 3000kr gikk den for.. hva betalte du for den?

 

Jeg ga 5500,- for den. men hva sto det om bilen?? selgerens beskrivelse altså...

 

Originally posted by ingolf

Blir bra det her finn.

Dårlig vær, så det blir vel ikke mekking på deg i dag.

 

Hvem er du? hellothere

 

Og ja, det var rein i dag , menmen, tar sikkert turel alikevell.

 

Originally posted by ThaBoZZ

Konge Prosjekt!

Sånne tråder liker jeg :)

Storkoser meg når jeg leser slike tråder og ser framgang :D:D:D

Stå på, dette blir bra ;)

 

Tsjah! yodude

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er en 8 ventiler, går det ann og smelle over ventilarangemanget fra en 16 ventiler for å hente ut ennå mer gamp?

 

konge prosjekt, blir sittende å lese alt jeg finner og cherry. konge bil, og det er jævlig bra at du alltid kommer med oppdatering, spennende:)

 

har du fått vekk en del rust eller? hvor langt har den gått?

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du noe data på bilen,

har litt problemer med å finne data på gtt,

Motor størrelse, hk, nm, org turbo?, 8-16v?,org turbotrykk?, årsmodeller?, osv

 

er den veldig skjelden? har sett et par på sotra, der jeg er fra.

- 98 ITR

- 00 Civic Vti

- 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor)

- 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G.O.M.P.

ser det er en 8 ventiler, går det ann og smelle over ventilarangemanget fra en 16 ventiler for å hente ut ennå mer gamp?

 

har du fått vekk en del rust eller? hvor langt har den gått?

 

Jeg vet ikke om det derre med ventiler går ann, håper andre her kan svare deg på det spørsmålet? Rusten er ikke tatt ennå men tar det når motoren er i gang, eller jeg kan heller si att jeg tar det som det kommer...

 

 

Originally posted by G.O.M.P.

har du noe data på bilen,

har litt problemer med å finne data på gtt,

Motor størrelse, hk, nm, org turbo?, 8-16v?,org turbotrykk?, årsmodeller?, osv

 

er den veldig skjelden? har sett et par på sotra, der jeg er fra.

 

Tja, specificene? eller ka det heter? :rolleyes:

 

Nissan Cherry GTT også kalt Nissan N12Turbo?

1.5L OHC orginalt 115hk? er no det jeg har hørt.

Det er orginalt med turbo på den jeg har.

8v med 0.5 eller 0.6 bar turbotrykk?

Årsmodell er jeg ikke sikker på men tror det er en 84-85mod.

Bilen er trolig nylakka fordi motor rommet er i en annen farge.

Er den skjelden? jeg har da ikke sett noen GTT'er i bergen, noen som kan svare meg på det?

Bare si ifra hvis jeg har glemt noe, men nå stikker jeg opp i bilen og tar ut bensinpumpa for og se hva som feiler den... snx folks...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G.O.M.P.

har du noe data på bilen,

har litt problemer med å finne data på gtt,

Motor størrelse, hk, nm, org turbo?, 8-16v?,org turbotrykk?, årsmodeller?, osv

 

er den veldig skjelden? har sett et par på sotra, der jeg er fra.

 

Cherry GTT (siste T'n står for turbo)

Modellkode: N12

Egen vekt uten fører: 840kg

Motor: E15ET

Effekt: 112hk

Turbotrykk: 0,6bar

1 kamaksel og 8 ventiler (finnes ingen E-motor med twin-cam så vidt jeg vet)

 

Egentelig en helt vandelig Cherry 1,5-motor med turbo, andre stempler og flerpungts innsprøytning (L-jetronic av ett slag).

Flere Cherry GTT har rulla mange km (opp til over 200000km) med opp til 1,5bar turbotrykk, men da med stor IC, og en ekstra bensindyse. De fleste med kun stor IC kjører med 1,3bar turbotrykk.

 

Første Cherry GTT kom til Norge i 1983, og den siste i 1987.

87-modellen fikk vann-kjølt turbo (ikke orginalt før da).

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Cherry GTT (siste T'n står for turbo)

Modellkode: N12

Egen vekt uten fører: 840kg

Motor: E15ET

Effekt: 112hk

Turbotrykk: 0,6bar

1 kamaksel og 8 ventiler (finnes ingen E-motor med twin-cam så vidt jeg vet)

 

Egentelig en helt vandelig Cherry 1,5-motor med turbo, andre stempler og flerpungts innsprøytning (L-jetronic av ett slag).

Flere Cherry GTT har rulla mange km (opp til over 200000km) med opp til 1,5bar turbotrykk, men da med stor IC, og en ekstra bensindyse. De fleste med kun stor IC kjører med 1,3bar turbotrykk.

 

Første Cherry GTT kom til Norge i 1983, og den siste i 1987.

87-modellen fikk vann-kjølt turbo (ikke orginalt før da).

 

Takker thumpsup

 

Men da tror jeg att jeg har vannkjølt turbo, ser ihværtfall slik ut, for det går slanger med vann inn i turboen, da er det vell en 87mod da?

 

Jeg fikk tatt av eksosanlegget i dag, og da jeg vasket bakpotten så viste det seg og være simons effektanlegg yodude

Så eksosanlegget tror jeg neppe jeg bytter ut ;)

 

Men A32? har du noen gang hatt popoff ventil på noen av gtt'ene dine? hvordan var lyden? kan du fortelle litt?

 

Bilder av eksosanlegget kommer i morra så dere kan ta turen innom da for og få med dere noen bilder av det.. l8er folks..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt :D Kult at folk pusser opp eldre biler

 

Originally posted by Hawkon

mer fett å legge dem inn i en plate som går i ett på midtkonsoll/dasjen :)

 

følg med tråden til Jorgen på forumet (Nissan/Bluebird), han har vel lagd en slik plate i carbonfiber og skal montere i morgen

 

icon14.gif

 

Stemmer det :) Får sans. montert plata og motoren i morgen, så får se om det blir no liv i den..

Får noen tusen på slutten av den måneden her som skal gå til rustsveising, eksos og filter tenker jeg, så da blir det ordnings :D

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G.O.M.P.

takker for info om cherry gtt.

KONGE prosjekt dette, gleder meg til fortsettelsen.:)

 

Gleder meg til og fortsette og mekke, men det forbaskade været står i veien for mekkinga, men skal se i morra om jeg får ta med bilen opp til fanabilforretning/kokstad på værkstedet for og ta den på bukk og ta rusten under ( jobbet der i 2år ) så da blir det masse bilder der ifra. Stay tune!

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår