Gå til innhold

MX-5 --- Miata

Ranger emnet


wang911

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

De som handler turbokit sjekker vel priser før dem bare handler i vill vest?

 

Uansett, jeg ser det sånn at Importtuning har samme kittet til 5000 mindre enn Crazytuning, hva er problemet med å informere om det? Dere hadde ikke slådd hardt ned på det OM

 

1. dere ikke hadde hatt eget firma

2. om det var en annen enn quiksilver som sa ifra om dette.

 

 

og dere slår jo ikke ned på forskjellige tips om billige felger etc på eiker motorshop? så hvorfor slå ned på importtunings priser?

 

det virker litt urettferdig at dere som eiere av forumet skal ha monopol på å reklamere for priser etc, men kanskje importtuning kan få kjøpe banner plass der han kan varsle om sine tilbud??

 

For det første er det meget vanskelig å si noe om handle vanene til folk før det foreligger en seriøs markedsundersøkelse. Alle er forskjellige og handler på sine måter. Takk gud for det!

 

Ja kitet til import tuning er billigere... Det respekterer vi. Ingenting å si på det.

 

Grunnen til at vi slår ned på Import tuning er at han ikke betaler for reklamering her på forumet. Noe crazytuning gjør. Hadde det ikke vært for crazytuning hadde forumet vært nede. Det koster å drive et forum, og dyrere blir det jo flere som blir medlemmer, og jo flere innlegg det blir.

 

Skjønner du ikke hvorfor vi ikke slår ned på priser som blir oppgitt om tilbud på eiker motorshop??? Det er faktisk ikke eikermotorshop som legger ut prisene. Det er privatpersoner som gjør det, og det har vi aldri sagt noe på!!!!

 

Det er overhodet ikkenoe monopol på annonsering. ALLE firmaer som vil annonsere her kan gjøre det, mot betaling!!! Så enkelt er det......

 

Det som importtuning gjør her er det man kaller å "spamme"... vi gir han tilbud på lik linje med alle andre firmaer som ønsker å annonsere her....

 

Tro meg, det er MYYYYYEEE jobb å drive dette forumet som dere bruker så flittig, og vi respekterer brukerne, og setter stor pris på Dere, men et eller annet sted må vi få dekt kostnadene, og det hjelper ikke mye når firmaer begynner å spamme forumet med reklame. For som alle vet så er kundegruppen her spesielt spisset. Noe som burde gjøre forumet et attraktivt sted å annonsere for tuning/ styling firmaer....

 

Håper dere forstår det jeg prøver å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mail er sendt til Marius ang banner...

 

Men det vil nok være rart om det ble en fornuftig pris på reklame plassen siden jeg er en direkte konkurent til eierne her.. jeg vet hva det koster på de andre forumene, det blir morro å se :) venter i spenning..

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, det å betale er en ting..

 

Men, jeg sier det at det blir lettere for dere som eier forumet å slå ned på konkurrenter som f.eks slår dere på priser etc. Det sier seg jo selv at om en selger en Boostcontroller til halve prisen deres at det er dårlig for dere å ha to bannere øverst på siden, med samme produktet..

 

Et hos Crazytuning til 1000 og samme produktet til 500 hos Import tuning, MEN.. det må vel gå ant å lage en ordning der dere ikke annonserer samme produktet liksom..

 

Verden er blitt sånn at penger er alt, og folk gjør mye for å tjene penger....

 

Men, jeg forstår at det tar mye tid og resurser å driver forumet og all takk til dere..

 

Jeg er blitt addict av forumet, det er noe av det første jeg sjekker når jeg er på nett etc.. Trur jeg snakker for flere enn bare meg..

 

Stå på, å lag en ordning på dette.. Så får vi håpe at andre firmaer respekterer reglene her..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om dette hadde blitt slått like hardt ned på dersom det f.eks. gjaldt et turbo-kit til en BMW Z3 ? siden crazytuning hovedsakelig markedsfører japse-trim liksom - og turbokit til f.eks. en BMW Z3 hadde jo da ikke vært konkurrende på noen måte :)

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, men men...

 

Nå vet ihvertfall folket at både crazytuning og importtuning selger greddy kit til Miata.. er sikkert flere som selger..

 

Er såpass stor investering at det gjelder å sjekke priser etc..

 

 

Lykke til med turboprosjektet...

 

Og til importtuning og crazytuning..

 

Istedet for å reklamere å styre, FINN MEG et turbokit til Golf 2 1,8 Gti 16v :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazytuning sier jo at de skal bli billigst i landet......da må de bevise dette.

 

reglen er grei den når det gjelder reklame, men Crazytuning har satt seg selv i en liten knipe når de skal drive firma i firmaet sitt.

De blir på en måte litt galt. Kanskje det rette er at Crazytuning ikke bruker dette mediet i det hele tatt eller lar andre styre Crazytuning.

 

Det blir like galt som at butikksjefen på Rimi selger kjøtt fra gården sin i ferskvaredisken.

 

 

Klart de må dekke utgiftene sine, men det er litt partisk at de som selv er interessenter skal bestemme også........

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil ikke være noe problem så lenge siden blir drevet seriøst, noe jeg syns det virker som Marius og co har klart veldig godt til nå. Hvis de får problemer med dette er jeg sikker på at der er mange her som kommer til å fortelle dem dette. Jeg er ikke redd for den utviklingen.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en person som kom med en teknisk forespørsel til Åge angående turbo kitet hans. Når da Import Tuning legger inn en pris uten å ha blitt spurt så vil det være direkte reklame fra han og rette fokus vekk fra den tekniske forespørselen til Åge.

 

Og når Import Tuning reklamerer for et S14 turbo kit i en tråd om en MX-5 så er jo det i tilegg litt off topic.

 

Hvis vi godtar dette så kan Import Tuning, Crazy Tuning, Power Zone, NBS og ellers andre firmar som kunne tenke seg å reklamere her legge ut hele produkt katalogene sine på forumet, helt uoppfordrett.

 

Det som har skjedd her er at Ardous ikke har fått noe svar på sine tekniske spørsmål, Import Tuning har fått utnytta trådens oppmerksomhet til masse gratis reklame og dratt tema vekk fra tråden, som i utgangs punktet var en teknisk forespørsel til Åge.

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Du ikke fjernet hele innlegget mitt så hadde du sett at jeg ga svar på de Tekninske spørsmålene han hadde.. Jeg har bygget den Miatan til Åge i første omgang, derfor sitter jeg på noe kompetanse som han kunne nyte godt av..

 

Beklager at jeg nevnte pris.. skjer ikke igjen.. sender heller en PM neste gang.

 

her er orginal innlegget mitt:

 

"GReddy Turbo kit xx.xxx,- Lager vare

 

 

GReddy Eksos x.xxx,- Lager vare

 

Bremser er godkjent med turbo kit med ca 150 hk.

 

Du kan ta ut ca 200 ærlighe hk (1.1-2 bar på en T28)

 

 

Åges bil har var min en gang, jeg som satte turbo på den første gangen morsom bil.."

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på PM så han har fått svar fra meg. Litt mere dypgående en det han fikk. Tilbød han også å få prøve den, skal til drammen til helga. Men har ikke fått svar enda. Hadde jo vært morro med flere miataer i tuning miljøet. :)

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Jeg svarte på PM så han har fått svar fra meg. Litt mere dypgående en det han fikk. Tilbød han også å få prøve den, skal til drammen til helga. Men har ikke fått svar enda. Hadde jo vært morro med flere miataer i tuning miljøet. :)

 

Jepps! Konge bil det der! Glemmer alldri rally turen vår på Gjerderum... haha...! petter solberg light..

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøven nå da. Bytta motor og fått den til å gå MYE bedre en sist. Hadde jo feil på pluggene da. Mangler enda litt på topp men jobber med saken. Har dratt ned tenningen for mye.:) Noen som kan endel om dette som har lyst til å hjelp meg litt i helga? Er nok ganske fort gjort med litt kyndig hjelp.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår