Gå til innhold

Dunking fra sub når jeg slår av og på spilleren

Ranger emnet

Neon1234

Anbefalte innlegg

Helt korrekt. Dårlig jording skaper forskjellig jordpotensiale mellom spiller og forsterker :)

Jeg opplevde og slik dunkelyd, men det forsvant når jeg laget bedre jording mellom batteri->chassis.

Spilleren var jordet direkte i batteriterminal, men kontakt mellom terminal og chassis var dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

dersom du ikke får fjernet dette problemet med og forbedre jordingen så kan man sette inn noe som heter pop killer.

En liten sak som hindrer pop et ved påsetting også er det en annen for avslåing også..

Men nå veit ikke jeg hvordan du har montert forsterkerene dine men husk at har du skrudd dem til stål som er i kontakt med bilen så kan du få uønsket støy av dette også..

Nb: husk at skruer i metall leder også..lette meg ihjel lenge til at jeg byttet ut og gjenget opp mine gamle fester å benyttet nylonskiver og skruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være enig i det.

Men klart skal man være 100% sikker er det beste og få samlet alle jordinger til et punkt og dette punktet bør være i sentrum av bilen under et sete ect.

selv så har jeg mitt i en bolt mot en tvergående bærebjelke i karosseriet under baksetet. og null støy på konkuranse i helgen..:D

dette er litt ekstra arbeid men vel verdt det vis man vil ha en støyfri bil.

Klart er ikke sikkert dette er den ultimate oppskriften men den virker for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Det skader ikke og fjerne lakken det beste er rent blankt metall mot kabelskoen men sørg for at batteriet også er jordet like bra og at du gjerne har en kabel jording og strøm direkte fra dynamo og til batteri.

En ting om ledere er at uansett hva du gjør så blir den ikke bedre en grunnmaterialet.

Loddetinn til for eks. kan være alt fra dårlig til både dårlig og motstandsgenererende..

Har du loddetinn med masse flussmiddel og lite tinn og sølv er meget ugunstig og bruke bruk heller litt dyrere tinn med sølv i det og lodd samt terminer kabelene så er du sikret en god gjennomføring..

Jeg lodder alle kabler samt kabelskor på kabel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider