Gå til innhold

m3 e36 turbo

Ranger emnet


MBuilder

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Begynner med å ta ut et stempel og få bestillt 6stk JE stempel i 8,5x1 i komp istedet.Bestiller Eksosmanifold fra CA-automotive i england.Kommer til å bruke den orginale innsugsmanifoldet til å begynne med,tror den blir tett nok.Kommer oxo til å kjøre orginale kammer til å begynne med,Må prøve meg fram å se hvordan dette vil fungere.Inntercooler blir bestilt på mål fra KRB og Turbo`n blir en Turbonetics t76.Dyser har ikke bestemt meg for enda.

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg skal montere turbo på min,da dette gir meg litt mer frihet til å leke med ladetrykk osv.Pluss at en kompressor er jo avhengig av turtall for å overlade,det er til en viss grad ikke en turbo.Mye bedre.

3.2litern tåler overlading orginalt uten å bytte stempler,men kun ca 0.4bar max.dette vil gi med orginal komp ca 400/420hk.

Hvis du vil ha mer må du bytte til stempler med lavere komp,jeg bestiller mine i 8,5 i komp.Dette er oxo helt avhening av hvor mye effekt du vil ha og hvilken oktan du skal kjøre på.

Du må jo bytte grenrøret oxo seff,men råder er smidde orginalt og tåler mye juling.underspylte stemler er orginalt oxo(ellers hadde det gått dårlig)

Girkasse er god for hvertfall 500/550hk kanskje mer avhengig av kjørestil.Du må derimot forsterke festet til diffen din,da dette ikke tåler det enorme dreimomentet(Framre festet ryker fort!).

Ellers er motoren idiell og overlade!!

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å sikte på mellom 400-500 hk. åssen kom du fram til åssen komp. du skulle ha? orginalt er det 11,noe-1. på 3,2l så hvit jeg husker..dette fremre fest til diffen er det noe man får kjøpt forsterka eller må man lage? Har forresten smg kasse, er jo standar m3 kasse med hydraulikkstyring så den tåler vel like mye som den manuelle?

2001 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komp 11,3 på 3,2liter og 10.8 på 3 liter.

Jeg har valgt å legge meg på 8,5 i komp fordi jeg ønsker å kunne dra ut 500-600hk på valig 98oktan.Hvis du ikke vil dra ut mer enn max 500hk kan det hende det holder med 9/1 i komp.

Girkassa de tåler like mye ja!

Jeg selger forsterka diff fester fra usa,lagd for m3turbo biler.

DFB-1.jpg

1994 M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår