tvindal Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by DaButcher Hvor kjøpte du vingen? Og hva kostet den? Har du plexiglass grill? eller er det ingen grill på bildet? Jeg lurer på om jeg skal ta meg et år fri fra skole, slik at jeg kan mekke 242'en min råere enn din :-) Kjøpe 850 look stylingen fra http://www.jms.cit.se/index.asp?spoiler=volvo∏=ett&cat=spoiler&paket=240&typ=1 Så tenkte jeg å lakke i slike farger: http://www.volvo-power.net/articles/concept/s60awd/5_00000001751.png dvs. blå metallic på karrosseri og sølv metallic nedest på stylingen. Jeg kjøper snart en B230ET 1987' tror jeg. Fant en som er på ca. 195hk. Tenkte å trimme den til 250-260 med "ekstern trim", som chip, sport filter, grenrør, 3" effekt anlegg, etc. Motoren med kabelmatte, ny intercooler, m460d, etc. skal en dude ha 10.000kr for. Han kjøpte den uten girkasse for 15.000kr igjennom bcb.no Om alt går som planlagt, har jeg den om 1-2 måneder. Får den så montert snarest. Så måneden etterpå, skal jeg skilte bilen min. Et par måneder etterpå, skal jeg kanskje lakke den. Får se hva jeg tar først. Har bla.a. lyst på recaro skinnstoler fremme, evt 780 sine skinnstoler. Du kjøper ikke en ET til 10000 vettu.... du får en FT/FK for 8000 og da har du en motor som holder i forhold til ET, kjøper du et å tar ut 250-260 reele hk. får du tittehull mæ oljedusj i blokka, dessuten vis du ska ha plast o son styling har jeg villet lakkert hele veien ned, har sett dette du beskrev på en 240 en gang, dvs ikke pent, men fargen er rå da :) vingen kan du få på bl.a. Pole Position eller hallsjo styling Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Januar 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2003 Originally posted by Exylon Feil... En orginal volvo 240 er ikke fin.... Men den Bonnleif sin var faktisk ganske rå.... Feil, en volvo ser tøffest ut uten alt mulig dill. Bare senket og fjernet lister, nyere fanger osv. Mener no jeg da. Men det er tøfft at noen setter på plastikk også! Så blir det litt variasjon.... f.eks er denne ganske clean. Skulle bare skifta lys foran og fjerna skvettlappene http://www.volvo240tic.com/vall054.jpg Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2003 Originally posted by tvindal Du kjøper ikke en ET til 10000 vettu.... du får en FT/FK for 8000 og da har du en motor som holder i forhold til ET, kjøper du et å tar ut 250-260 reele hk. får du tittehull mæ oljedusj i blokka, dessuten vis du ska ha plast o son styling har jeg villet lakkert hele veien ned, har sett dette du beskrev på en 240 en gang, dvs ikke pent, men fargen er rå da :) vingen kan du få på bl.a. Pole Position eller hallsjo styling Jeg er klar over "svakheten" til alle 230 motorene i de første årene. Jeg kjøper aldri i livet en FK motor, siden den har usle 135hk eller.no slikt. Man får ikke en FT motor med girkasse, ny intercooler, etc. og 130.000km på telleren for 10.000kr vel? Uansett tåler ET'en lett 250-260hk, det er ved effekt uttak over 300-350hk den har svakheter. Men så kan jo også man bytte de svakere delene med b23et sine deler, evt 1989' b230et (ca. samme deler som b23et). Dette blir ingen verstingmotor liksom, bare en mild trim. Siden den har 184hk standard, er det ikke så sinnsykt mye som må til. Bilen her blir aldri min drømmebil, bla.a. pga fargen. Om jeg først skal lage et superprosjekt, blir det 780 bertone eller 262c bertone. 780 kom jo faktisk med tic standard på noen av utgavene.. begge modellene ble laget i ca. 8000 eksemplarer, som seff gjør dem dyre! Jeg er enig i at uten styling er 240 også pen, om man går for en gjennomført look. GLT utseende med lakkert frontspoiler, lakkerte speil, etc. gjør mye for utseende. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Jævlig fin bil :D Vet ikke om noen har lagt ut denna før, men her er noen vinger som også kan se bra ut på 240; http://www.vwcustomspeed.com/airforce.htm Og så tror jeg REALCAR har noe også; http://www.realcar.se/ Stå på ;) Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Januar 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader. Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette????? Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi coupe Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 det fuglebrettet bak på luka kunne du vel ha spart deg for????blir litt for mye av det gode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Originally posted by bonnleif Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader. Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette????? Du har vel ikke bare byttet om på pluggkablene da? eller satt registerreima feil?? Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 hadde samme problem på jordebilen. poffa ut av forgasser og eksosanlegg og gikk nesten ikke. Var feil med fordelerrotoren fant vi ut til slutt. etter å ha fiksa det var allt istand igjen Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirnick Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 utrolig tøff bil ja, godt gjort å ha gjort alt selv! Tøft! Siter -Polo '89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2003 Originally posted by bonnleif Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader. Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette????? Dette problemet hadde jeg og! Nøyaktig det samme! Jeg byttet kondensator, og da ble den bra! Men før jeg tenkte på den så byttet jeg stiftene, plugger, rotor, fordelerlokk, coil, og pluggledninger, hehe :) Skift kondensator (kjøp en ny en til 50 kr), og seff, still tenningen til 7 grader til å begynne med, så får du stille den tilbake etter du har fått start på den! Og sjekk no for alt i verden at du ikke har rotet med ledningene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Etter bilen min stod en stund, ville den ikke starte heller. Jeg byttet så pluggene (var helt sotete), så funket den fint! Jeg lot den så stå lenge og har nå samme problem som deg :p Jeg fikk start på den en del ganger, men hadde ikke nok batteri til å ha den igang. Da jeg ladet den, ville den ikke starte mer. Mulige jeg har sotet pluggene igjen? Eller kan være de bare var fuktige sist jeg prøvde. Skal prøve igjen i dag. evt bytter jeg kondensatoren (har to stykker i bagasjerommet) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Kan jo tenkes at du drukner den.. Kanskje det er for kaldt for den? Prøv å bytte pluggene og kondesator du. Fort gjort det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonnleif Skrevet Januar 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 har byttet fordelerlokk startet på første forsøk, å det er bare så rå lyd den bråker som faen:D Siter 1979 Volvo 242 DL 1999 BMW 320 D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Hvor er luftfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Januar 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2003 Originally posted by Robert Hvor er luftfilteret? ...og hvor er det andre torpedostaget?? Husk å blokkere puls-air opplegget der da. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt vekk hele greia, blir bare masing om hvorfor den er tuklet med på en eu-kontroll. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.