Gå til innhold

Oljelekasje, bulk i bunnpanne :P

Ranger emnet


Yoshy

Anbefalte innlegg

Nå har søstra klart det igjen... Fikser jeg noe den ene dagen ødelegger hun noe neste dag :rolleyes:

 

Her om dagen klarte hun å rygge bilen utfor en fortauskant slik at motoren slo ned på. Det ble da en diger bulk i bunnpanna (helt fremme) men jeg tror ikke det er hull i den. MEN bilen lekker nå noe så sinnsykt mye olje. Hele bunnpanna er fuktig så det virker som om den lekker veldig akkurat i skjøten mellom bunnpanne og motorblokk.

 

Er det mye stress å bytte denne pakninga, eller er det mer som kan ha gått til he***** ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist hun har fått en god bulk i panna hjelper det nokk lite med å bytte pakning (siden den lekker)

for bunpanna er laget i støpealuminium og det er et sprøtt matriale som det blir fult av porer i når en bøyer det.

derfor vill den svette/lekke olje uansett (sannsynligvis) å det trenger ikke være synlig hvor det kommer i fra

 

akkurat som med en felg (alu) får du en stor skade å bare prøver å slå bulken på plass igjenn er sansynligheten stor for at du aldri vill få den tett (vist du ikke varmer den godt opp først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoshy

Hmm... høres ikke videre bra ut.

 

Har tilgang til en Delebil me samme motor som har gått 100k mindre, kanskje jeg bare skal swappe med engang ?

 

Da får man jo annledning til å lakke å pusse opp motorrom/motor i samme slengen :op

 

tja er jo det beste for sikkerhets skyld.. men vist det er en liten bulk har det nokk gått bra, men så lenge du har en delebil vet jeg hva jeg ville ha gjort.. altså bunnpanne ikke hele motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skifte motor når man har ein liten bulk i bunpanna??????????

den var ny. koster bare eit par 100 lapper for ein ny ein + pakning. gjort på1/2time å skifta det.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo greitt nok at det er billig å skifte bunnpanne og pakning, men den motoren som står i nå lekker olje og kjølevæske overalt uansett. Disse lekasjene er så pass små at vi bare har ignorert dem hittil. Men når vi nå plutselig må skifte bunnpanne i tillegg, kan jeg jo like gjerne bytte hele motoren :D Da får vi alt helt tett og pent osv...

 

Får se hva jeg gjør, søstra vil i alle fall ha bilen på veien igjen så snart som råd :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår