Polo Classic Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Trenger en RS utblås når du porter g-lader Her et bilde av brutterns RS-utblås sammenlignet med Rallye og Golf med AC sitt utblås Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 deilig! DEILIG! :) Ditta kan vi like! Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Tenkte på å kjøpe et RSR utløp fra Bahnbrenner, noen erfaring med disse? Hvordan er det egentlig å sette på/feste disse??? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 da jeg kjøpte Corradoen min (i mai) så fulgte det med et RSR outlet fra bahnbrenner. jeg har egentlig ikke tenkt noe stort på det men hvordan er det dette monteres, og hva vil det hjelpe for ? *Mouh* Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Det hjelper vel for høyrere luftflyt ut av laderen! Mener at det skal monteres istedenfor den svarte boksen som sitter utenfor utblåset... Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 hva vil dette si i praksis for ytelsen på motoren ? Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Har ikke så mye å si på ytelsen på orginal g-lader, blir litt mere lyd. På portet g-lader har det ganske mye å si, da du kan porte opp utblåset ganske mye mer. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 og portet G-lader er? bare beklage men jeg er ganske grønn på dette enda... prøver å fange opp litt her og der men .. *Mouh* Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Polo Classic Har ikke så mye å si på ytelsen på orginal g-lader, blir litt mere lyd. På portet g-lader har det ganske mye å si, da du kan porte opp utblåset ganske mye mer. Hjelper lite dersom tilkoblingen til slangen er like liten da ;) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by nitewlkr Hjelper lite dersom tilkoblingen til slangen er like liten da ;) Hjelper noen PSI, alt teller, derfor kaller vi det full blend :D Portet lader er en g-lader som er frest opp innvendig for å gi mer ladetrykk, også kalt RS/RS2/RSR-lader Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Hva skal egentlig vere så bra med det hjemmelaga utblåset? for det første er ikke de to tverrpinnene særlig aerodynamiske, og uten o-ring ber du om lekasje, skal dessuten ned i dim på slangen uansett, og like greit å gjøre det med et rs utblås.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by RSG60 Hva skal egentlig vere så bra med det hjemmelaga utblåset? for det første er ikke de to tverrpinnene særlig aerodynamiske, og uten o-ring ber du om lekasje, skal dessuten ned i dim på slangen uansett, og like greit å gjøre det med et rs utblås.. For det første er det IKKE hjemmelaget. Det er CNC frest av et maskineringsfirma i England. Ikke noe problem med lekasje, bruker en tynn hinne med pakningssement. Og det går ann å bearbeide stagen slik at de blir tynnere og spisser for bedre gjennomstrøming. Det som gir best effekt med det er at det blir mindre turbulens i området rett uten for ladern når du kan ta det opp slik, dermed bedre "tømming" av laderen. Vil ikke gå inn på selve portingen, men utblåset gjør at du kan porte på en annen måte.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Finnes det dokumentert flow data på dette, eller er det bare synsing av en produsent? venturie effekten av RS utblåset vil jo bidra til økt gasshastighet , og bedre sugeevne., ikke mye venturie i den der. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Og er det egentlig noen som har flow data som viser at en portet lader flower bedre enn en original? Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Det er vanskelig å få laget en flowbenk til g-laderen. Eneste indikasjonen du har er endring i ladetrykk før og etter porting. En orginal G60 lader skal lade 0,65 bar, de jeg har portet har variert fra 0,8 bar til 1 bar ladetrykk med orginalt ladehjul. Det er vel en god indikasjon på at du flytter mer luft når det ikke er gjort noen andre endringer på motoren? Tror en orginal g-lader flytter ca 465 cc pr runde Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.