Gå til innhold

veteran 911 som bruksbil?

Ranger emnet


jossa

Anbefalte innlegg

hei.. er 17 (18 om 4 måneder)

 

 

og nå kommer spm.. hvilken bil.. mitt hjærte sier 911... å det vil jeg og ha.. men jeg må nokk satse veteran.. prøvde å tenke retning kit car men det gikk ikke..

 

lurer da på:

 

  • pris på et bra eksemplar fra 73?
  • veteranforsikring for og bruke bilen som bruksbil, men og bytte til en større og nyere motor vil det gå og ca pris?
  • kjøregenskaper... på både vinter og sommerføre med en veteran 91? dette vil være en 911 som nettopp har blitt veteran(73)
  • kan man feste nyere sjørter ol. for og få et nyere utsende på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veteran 11`er kan du få fra 70 000 og oppover, må rekne med en del arbeid på en bil for en slik sum, de fineste exemplarerene må du nok betale en god del mer for. Skal du bygge om bilen foreslår jeg heller at du kjøper en bil somallerede er gjort en hel del med. Ser der er mange veteran 11`ere som er ombygd til c2 look e.l med større maskin osv. Det viktige på slike biler er at det er gjort skikkelig arbeid. Dårlig arbeid og det blir fort et pengesluk.

 

Skal du ha en skikkelig 11èr må du nok opp i prisklassen 130 000 og oppover.

Er dette i overkant av ditt budsjett foreslår jeg en 944 eller 924.

Desse ligger fra 40 til 90 000 for en 944 ( type1-type2) og fra 20 til 100 000 + for en 924.

 

Legger du litt penger i kan du få en meget bra 944 eller 924 til prisen for en dårlig 911. Både 924 og 944 er enkle å style til en nyere look, samt de er mye enklere å handtere en en 911.

 

Hvor mye penger hadde du tenkt å legge i en bil da?

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om eldre Porscher kommer du ingen vei med.

 

Du får aldri solgt bilen igjen etter på.

 

Ikke en person som kjenner Porscher som vil nærme seg en slik bastard bil som motorbytte og karroseri bytte vil tilsi. Verste en ser er gamle 911 på veteran skilter med full turbo bredding og enorme felger.

 

Veteran bil forsikring er billig men ofte krever det en del som f..eks at bilen skal være bil nr 2. Altså at du skal ha en annen bruksbil. Du får bare 4 000 km i året og slike ting.

 

gamle Porscher har en ting til felles og det er dårlige girkasser. Disse er dyre å overhale og enda dyrere å kjøpe. Prøve kjør et par eldre 911 så vil du merke fort at synkroniseringen mellom 1 og 2 gir er sleten på de fleste.

 

944 er kanon bil. Ikke like kjapp som 911 og kanskje ikke så vakker i andre sine øyne og du får høre kommenteren fattigmanns Porsche mer enn en gang. Har Eid en 944 og en ting er sikkert og det er at jeg skal ha en slik igjen. Bilen virket virkelig solid og enormt god å kjøre. Bakhjultrekk er et stort pluss. Ødela 3 girkasser på en vinter men det er nok mere min kjøring enn bilen sin skyld. Men sjekk forsikringen på disse bilenen. Prisene har sunket veldig den siste tiden og det kommer av at forsikringen er gått opp voldsomt. Tilbudet jeg fikk sist var på 44000!!

 

Gamle ting går i stykker og Porsche har ikke akkurat verdens billigste delepriser

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deleprisene på porsche er faktisk ganske bra samenliknet med Andre merker. så jeg ville la dette skremme deg. En annen ting er at dette er biler som er bygd til å kjøres, men etter 15-18 år må der vel bli litt slitasje.... En bil som er påkostet en del, men som kanskje ligger litt høyere i pris kan vere et bedre kjøp en den billigste.

 

Når det gjelder ombygde 11`ere har skillz2k ganske rett... dette er ofte en :nono:

 

Men her er også biler som er seriøst bygd med ikke en altfor stor motor og uten de helt store kirurgiske inngrep... Altså ikke bygg om selv det blir nok for dyrt..

 

Når det gjelder girkassene på eldre 911 så bør desse overhales med jevne mellomrom tror det er mange som blir overhalte på 60 000km. Men uansett når du prøver en eldre 911 vil girkassen virke helt fucka.. Dette trenger ikke bety at den er ødelagt. Litt skraping mellom 1-2 gir kan tåles ( dette gir jo reduksjon i pris) Mest av alt er det teknikk som gjelder når en skal kjøre og gire en 911.. Ville uansett, om du ikke har veldig greie på porsche, fått den sjekka på et kvalifisert porsche verksted.

 

Når det gjelder 944 og forsåvidt 924 så er dette også bra biler med fantastike kjøreegenskaper, og med en vektfordeling på 50/50 + gode bremser. Selv om den har bare 163hk på 2,5liter er det bra drag i motoron, den kan vel sammenliknest med BMW 325i fra midten av 80 talet når det gjelder motorkraft..

 

944 får du og som s, og s2 , men her kommer prisen fort over 100 000 for et fint eks, Når det gjelder 944 Turbo ( fra 86 mod) må du nok rekne med fra en 150 000 og oppover for et eksemplar det er vert å satse på. jada jeg vet ... er flere billigere en det, men her begynner det å koste penger når noe ryker.. dessuten kan en vel berre glemme å forsikre på seg selv om en er under 25/30.. Forsikring ville jeg nå likevel ha fått sjekka opp først..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a! tusen takk.. det er ikke noe som er som bilforumet.net spør du om noe er det bestandig hjelp og få :)

 

 

 

ang budsjett.. jeg er med i et MLM selskap og forventer og hente ut en del penger derifra får og si det sån.. så 100 000 er vel ikke noe problem akkoratt

 

 

men på en veteran 911.. kan man ikke kjøpe vrak porsche fra sverige eller tyskland og ta motor og gir kasse fra den.. da et vesentlig nyere eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forsikre en veteranbil skulle ikke by på noen problemer.. Men dette med å bygge om eldre 911 blir fort en altfor kostbar affere.

 

Derimot å importere en "godt påkostet" veteran fra sverige skulle nok ikke by på so mange problemer..

 

Ellers ville jeg nok ikke lagt meg i 100 000kr markedet etter en 911, da heller fra 150kkr og oppover. Du får som oftest det du betaler for når det gjeld slike biler..

 

Lykke til , med kjøp

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ubar

Visst bilen er 100 % orginal er det ikke problem å forsikre som veteran.

Har du annen lakk,motor,felger så blir det problemer og må forsikres som vanlig.

 

Tull!

 

Sitat fra brosjyren om veteranforsikring jeg fikk fra IF der jeg forsikrer bobla mi.

 

"Oppgradering av motor o.l er greit, så lenge det godkjennes på trafikkstasjon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Å bygge om eldre Porscher kommer du ingen vei med.

 

Du får aldri solgt bilen igjen etter på.

 

Ikke en person som kjenner Porscher som vil nærme seg en slik bastard bil som motorbytte og karroseri bytte vil tilsi.

 

 

Dette har du vel ikke helt greie på... Mange foretrekker veteranfordelene sammen med moderne utseende og prestasjoner. Trenger ikke bli en dårligere bil fordi den er ombyggd. 30 år gamle biler kan trenge en oppdatering for å være prestasjonsmessig på høyde med moderne biler... (selv om det er Porsche)

 

Så til Jossa har jeg ingen problem med å anbefale en ombyggd bil, bare det er skikkelig arbeid. En annen ting er at en 911 krever kjøreerfaring, og enten mekkekunskaper eller feit lommebok...:rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

 

 

Dette har du vel ikke helt greie på... Mange foretrekker veteranfordelene sammen med moderne utseende og prestasjoner. Trenger ikke bli en dårligere bil fordi den er ombyggd. 30 år gamle biler kan trenge en oppdatering for å være prestasjonsmessig på høyde med moderne biler... (selv om det er Porsche)

 

Så til Jossa har jeg ingen problem med å anbefale en ombyggd bil, bare det er skikkelig arbeid. En annen ting er at en 911 krever kjøreerfaring, og enten mekkekunskaper eller feit lommebok...:rolleyes:

 

Får gi et lite eksempel. Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i ombygging av 911. Porsche

 

Såg den på Vårmønstringen på Lagunen i Bergen.

Veteran skilter. 930 Kaross og gud vet hvilken motor. Men den har flammer så den må gå godt!

 

 

Men selvfølgelig kan en veteran som er SKIKKELIG ombygget være kannon bil men disse pleier å koste en god slump med penger. Men de aller fleste veteran ombygg pleier å være en glup person sin idee om å få en billig Porsche som skal se mye dyrere ut enn den er. Det pleier å bety turbobredding. Ruf felgs og gjerne oppdatert front.

 

Men uansett så er kjøpesummen for disse bilen en ting. En annen ting er drifts utgifter, dyrt å holde og vanskelig å få solgt viss det ikke er gjort skikkelig

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt "risiko" å bruke 911 som en førstebil ?

De er jo en kjent sak at 911`n krever litt av sjåføren i svingene grunnet hekk motoren.

Er jo mange som har driti på leggen etter første tur med porsche, som f.eks han som krasja gt2 styla 911`n eller va det nå en var.

http://www.ta.no/nyheter/skien/article1088337.ece

 

 

Har en borskjemt unge av en nabo, som kanskje får en porsche 911 turbo med 320hk som første bil.

Lukter jeg kondemnering etter 2måneder ?

- 1980 RX-7

zoooooooom, br br br *bang* !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår