Mk2-16v Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Var på vrakeren i dag og fikk med meg turbo og intercooler til en Mercedes varebil (husker ikke hva den het) . Betalte 900kr, intercooler'en var litt bøyd men det ser ikke ut som om det er noen sprekker i den. Turbo'n er en Garret og jeg tror det stod G20 på den. Så lurte jeg på om det er noen her i Oslo/Østfold området som overhaler turbo'er, og hvor mye det ca. vil koste?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Her er noen bilder av turbo og intercooler. Intercooler sett ovenfra, litt bøyd men rørene ser hele ut. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Trur KRB Trading overhaler turbo. Sjekk hjemmesiden dems, http://www.krbtrading.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Kan se ut som du har pilla av turboen på en Sprinter du.Den cooleren passer sinnsykt bra i en Golf I,ser nesten ut som den er formtilpassa!!!!!Dekker hele fronten imellom lyktene.Vet ikke hvordan den passer på Golf II.Ring til GIK Turbo i Kongsvinger,de er sikkert billigere enn KRB....... Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 Originally posted by Audi quattro turbo Kan se ut som du har pilla av turboen på en Sprinter du.Den cooleren passer sinnsykt bra i en Golf I,ser nesten ut som den er formtilpassa!!!!!Dekker hele fronten imellom lyktene.Vet ikke hvordan den passer på Golf II.Ring til GIK Turbo i Kongsvinger,de er sikkert billigere enn KRB....... Prøve testa intercooleren og den passer fint i fronten på Golf 2 under radiatoren men jeg må modifisere 90 fangeren litt da;) Da mangler jeg bare eksos/innsugs manifold og litt annet småsnacks :D Hvor mange HK kan man få ut av den turboen? På en side på nette stod det 125Kw og det er vel ca. 160-170 hk? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Kva motor er den fra? Er den fra ein diesel passer den dårleg på ein bensinmotor. Det kan GIK forklare bedre enn meg kvifor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Har tenkt på det samme, jeg har en stor turbo fra en gammel scania lastebil, litt slark i turbinen med taggete blader, har tenkt å overhalle den jeg og Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Originally posted by ottar Kva motor er den fra? Er den fra ein diesel passer den dårleg på ein bensinmotor. Det kan GIK forklare bedre enn meg kvifor. Den er fra en Mercedes Sprinter dieselmotor, trodde ikke det gjorde noe den skal jo bare trøkke litt luft inn i motoren ;) Men det kan jo hende den er litt liten?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 ic'n fra vw LT...den store bussen som er så og si helt lik MB sprinter er jo stor da...hehe..hvordan blir detta på en golf? den er tynn....men lang som faen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Originally posted by Håkon A ic'n fra vw LT...den store bussen som er så og si helt lik MB sprinter er jo stor da...hehe..hvordan blir detta på en golf? den er tynn....men lang som faen... Den Ic'n jeg fikk tak i er tynn og går nesten i mellom lyktene på Golf'en, jeg har tenkt å montere den under radiatoren. Slik som denne Golf'en Men jeg mangler jo mange deler for å få byggd en turbomotor Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Hør med Turbo-service på høvik i Bærum. Dyktige og har etter hva jeg har hørt forholdsvis fornuftige priser ;) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Hva med å titte på Garrets hjemmesider? Ser ut som maks 125Kw(170hk) på en bensinmotor, hvis ladetrykket klaffer. Grei turbo det der, du kan jo bytte begge husene og sikkert få til en som passer ganske bra. 16V puster godt, da, så det blir velikke rara trykket med den der ;) Siter Espen evo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 20, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Originally posted by espen Hva med å titte på Garrets hjemmesider? Ser ut som maks 125Kw(170hk) på en bensinmotor, hvis ladetrykket klaffer. Grei turbo det der, du kan jo bytte begge husene og sikkert få til en som passer ganske bra. 16V puster godt, da, så det blir velikke rara trykket med den der ;) Har vært å titta på hjemmesiden til Garrett men jeg håpet jo at man kunne få litt mer ut av turbo'n. Men kan jo begynne med den og kjøpe en større siden.. Slipper kanskje å senke kompresjonen da siden turbo'n ikke yter mer enn max. 170 HK?? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Trøbbelet er at forholdet mellom eksosdel og kompressordel er heilt ulikt på diesel og bensin. Dessuten jobber dei med andre temperaturer. Få tak i turbo frå ein s4, saab ellernoko. S4(gamle 2.2) manifold passer med litt mods, og da er det jo lett å bruke turbon derifra også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Jeg fikk svar på en mail jeg sendte til KRB Trading og han sa at turbo'n var dyr å overhale og at jeg burde prøve å finne en fra en bensinbil. Da ser det ut til at Turbo'n blir hyllepynt eller en lampe ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg