Gå til innhold

Her er det norske reglementet for drifting! (oppdatert 27.09.2006)

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

når vi i høst går i dialog med de om et ferdigstilt regelverk for 2006, så er problematikken rundt skilter og lisenser den største utfordringen. Håper vi finner en god løsning på det ;)

 

Slik som jeg ser på det må det bli lov å kjøre uten hvite skilter. Blir helt klin umulig å ha lovlige hvite skilter på en seriøs driftebil i dette firkantede landet...

 

Så enten må prøveskilter bli lov eller så må vi få til noe med lisensierte biler (selv om jeg ikke aner hvordan det systemet funker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Saken er at her i Tr.heim/ Lånke er det ikke arrangøren som stiller krav til hvite skilter. Det er et krav som NBF og baneeier NAF stiller for at vi i det hele tatt for lov til å kjøre der..

 

De er sikkert redde for at en eller annen drittbilen blir sluppet utpå bare for å ihjelkjøres. For det nytter ikke si at teknisk må sjekke dette for det er alltid en som kjenner en som kjenner han i teknisk sånn at man slipper igjennom med noen feil liksom..

 

Dessuten er det fullt mulig å gjøre en god del med en drifting-bil uten at du må klippe skiltene. så slutt å syt gutter!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan blir det med biler med svarte skilter? (rallybil) Har akkurat fått meg en AE86 til med slike...

 

Svarte skilter gjelder heller ikke her til lands. Må være hvite eller grønne skilt for å kjøre

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte skilter gjelder heller ikke her til lands. Må være hvite eller grønne skilt for å kjøre

 

Nå er det jo NORSKE svarte skilter, så at det gjelder her til lands er jo ingen diskusjon :D:D

 

Og med svarte skilter er den registrert, og kan kjøres til og fra konkurranser osv... Hvorfor da ikke på banetreff?

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo NORSKE svarte skilter, så at det gjelder her til lands er jo ingen diskusjon :D:D

 

Og med svarte skilter er den registrert, og kan kjøres til og fra konkurranser osv... Hvorfor da ikke på banetreff?

 

 

Det stemmer. Norsk rallybil. Lik den FSR hadde, men uten gromdeler. Jeg kjøpte skallet av "David-AE86" her på forumet. Men det jeg stusser på er at det står i vognkortet at jeg må ha påmeldingsbevis og startløyve med meg.... Men dette gjelder jo rally... Veitraffikloven gjelder jo uansett ikke på bane, så hvordan man stiller seg til dette er det jeg er interressert i. Jeg gidder ikke løse ut skiltene (som ligger hos trangsynet) hvis de ikke gjør noe nytte. Da kan jeg bruke røde skilter som alle andre..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uten å kjøre ulovelig på veien.

- Coilovers

- Effektøkning

- Bytte ratt

- Bygge solid bur

- osv osv...

 

jo jo.. sant det.

 

men du kommer jo veldig langt innenfor den lovlige grensa da.. du må ikke absolutt ha coilovers. går fint med senk og feks koni. må ikke ha effektøkning. Sølve og Fredrik har jo bevist at man trenger ikke 250 hester for å drifte selv om det gjør det mye gøyere. Det er diftbart med 175 hester oxo noe mange biler kommer med orginalt.

 

Poenget er når du vil gjøre dette så tar du ting til et nytt nivå der vi snakker om å inistere en del penger i bilen. og da er jo ikke steget langt igjen til en lisensert bil. Og kanskje dukker det opp enn "liga" innen lisenserte biler..

 

Er ikke akkurat "by the book" bila mi oxo da, men det går nå rundt likavel! aksepter at norge er et drittland å bo i når det gjelder bil!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo NORSKE svarte skilter, så at det gjelder her til lands er jo ingen diskusjon :D:D

 

Og med svarte skilter er den registrert, og kan kjøres til og fra konkurranser osv... Hvorfor da ikke på banetreff?

 

Når det er banetreff for gatebiler virker det sånn at utleier av bane/arrangør setter noen regler for å slippe en del ting. Alt har sin grunn.

Sikkert for å sile ut en del jallamekk biler elns.

 

Så det som gjelder på feks et rallycross arrangement gjelder ikke i gatebil-sammenheng

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Her Heter det sladding og foregår i gata konstant....

Ogb ikke stortn regler...

 

Neida, noen som veit åssen utvekslinger som lønner seg for drifting, Har 3.45:1 i bakakselen, får jo lagt den på 4. på tør, men litt vrien å holde den bortover.

Har ca 150 DINhk og ca 230 Nm så blir litt dafft....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

InzMaizter: Du kan antageligvis bygge om en golf til Rwd til norsk drifting per i dag, men i D1GP må det være en produksjonsbil som er "urørt". Rørrammebiler er totalforbudt. Har med å holde kostnader (øhh..) nede og verstingbilene unna (øhH..). Samme gjelder dekk. Nix nom.. r-dekk, bare vanlige gatedekk.

 

Granadamann: Jo kortere/lavere/sprekere utveksling jo bedre. Da får du fler gir å velge mellom; lettere å få rett turtallsregister å jobbe i. Unntaket må være en stor, seig vriåtter som klarer å dra løs bakhjula både på 1.500rpm og 5.000rpm. Da kan en noe langbent utveksling ha noe for seg. Slipper å gire så mye. sombrero

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granadamann: Jo kortere/lavere/sprekere utveksling jo bedre. Da får du fler gir å velge mellom; lettere å få rett turtallsregister å jobbe i. Unntaket må være en stor, seig vriåtter som klarer å dra løs bakhjula både på 1.500rpm og 5.000rpm. Da kan en noe langbent utveksling ha noe for seg. Slipper å gire så mye. sombrero

 

Det jeg regna med, har jo bare en dau 2.8 liters v6 jeg så....

 

Men så ligger jeg stortsett sielengs hele vinteren og bruker 3 og 4 gir da....

 

Men bør jo ikke være for høy(les kortbeint) utveksling, hvis du skal logre i si 100 km/t så er teoretisk toppfart på 140 litt lite kanskje, og drar lett ut gira og greier ikke holde god sladd, så hvor ligger den mest passende utvekslinga....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

InzMaizter: Du kan antageligvis bygge om en golf til Rwd til norsk drifting per i dag, men i D1GP må det være en produksjonsbil som er "urørt". Rørrammebiler er totalforbudt. Har med å holde kostnader (øhh..) nede og verstingbilene unna (øhH..). Samme gjelder dekk. Nix nom.. r-dekk, bare vanlige gatedekk.

 

 

Men Cusco-imprezaen er bygd om til rwd.. Måtte bare påpeke det ;)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår