Gå til innhold

2.0 turbo

Ranger emnet


Gaultier

Anbefalte innlegg

Er dette en som vart bytta mot den gule calibraen?? ( Forth knox calibraen ) Gul ascona med rødt panser, speil og sideskjørt og omega a irmicher vinge bak + sota ruter heilt fram, kom til (rundt lofoten) uten skilter?????? Er det dinna so er det gamle bilen min!!! HEFTIG ASCONA:cool:

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gaultier

Er det noen som vet hvem som har en gul ascona b med 2.0 turbo-motor? Den har feet styling og rødt panser med scoop i..hvite OZ-racing felger.. Liten spoiler på bakluka..

 

Det er ikkje scoop i panseret, men søtte nedi luftriller for meir kald luft mot turboen:D

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken turbo kan man bruke på B-Ascona da?

 

Noen som har bilder av den gule???:D

Opel Ascona 1.3S 1981mod

Opel Vectra 2.0i 1990mod

 

[x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket)

[x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket)

[x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket)

[x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gaultier

Det er en veldig heftig ascona ja...men den blåste jo toppakninger fortere enn man rakk å si gullfisk! :cool:

Det er den som ble bytta mot fort knox-calibraen ja (kompisen min som hadde den - jeg er fra lofoten ja=)..ble du fornøyd med den?

 

Var meget gøy den ja, men var jo ikkje heilt ferdig da vi byttet! Hørte med han eigeren som kjøpte den av gøran at pakningen vart feil påsatt!! for han byttet pakning og kjørte med motoren et år før rådene tok kvelden! Angra på at eg solgte den, og sist eg hørte gjekk den på selbu, men holdt på og kjøpe den tilbake sjøl, men bilen var klar til ei stor resturering... Feil eigare bak rattet en periode, va 100% STRØKEN til feil mann kjøpte na her nede..

Det som eg huska på bilen var stor sperre, trimmet 2,0 turbo, koni, irmicher omega a vinge, skjørt, manta fanger bak, diselpanser med riller, recaro, 2 vegs c ascona luke, sota ruter, opplagt til el. vindu, sr instrument, turbo trykk måler, Heimesnikra sierra front med lippe+++++++ huska ikkje alt!! men va en tøff bil SOM folk snudde seg etter i gata:D Gjekk Meget bra..

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøran kjørte MINIMALT med bilen...men han stilla ladetrykket opp istedenfor ned, og blåste da pakninga.. Det er mulig at den ble satt feil på, men det var ikke han som gjorde det selv, for han kan ikke skru motor.. Hørte at bilen fikk juling etter at den kom til Bodø, og derfra ble solgt videre til sør-trøndelag eller.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gaultier

Gøran kjørte MINIMALT med bilen...men han stilla ladetrykket opp istedenfor ned, og blåste da pakninga.. Det er mulig at den ble satt feil på, men det var ikke han som gjorde det selv, for han kan ikke skru motor.. Hørte at bilen fikk juling etter at den kom til Bodø, og derfra ble solgt videre til sør-trøndelag eller.no

 

jepp, han som kjøpte bilen i bodø skiftet toppakning og det funka eit år med motoren før den kom til trøndelag for der ha vist bilen vore på skogen en tur og knust all styling og div.. + motoren blåste dei rådene av og det vart byttet til 2,2 med samme turbosystem, men der på en orginal motor og trur toppen tok kvelden dagen etter.. Fekk tilbudet om og kjøpe na igjen, men trur bilen hadde sett sine beste dager... såg na for rundt et år sidan at den stod tilsalgs i billisten so aner ikkje om den er solgt til en anna plass etc.. Du kan jo ringe biltilsynet og spør ken den er registrert sist på? Skilt nummeret er jc 52396!! Gi en lyd fra deg om du finner ut kor den har blitt av om du sjekker opp!

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. X

 

jepp, han som kjøpte bilen i bodø skiftet toppakning og det funka eit år med motoren før den kom til trøndelag for der ha vist bilen vore på skogen en tur og knust all styling og div.. + motoren blåste dei rådene av og det vart byttet til 2,2 med samme turbosystem, men der på en orginal motor og trur toppen tok kvelden dagen etter.. Fekk tilbudet om og kjøpe na igjen, men trur bilen hadde sett sine beste dager... såg na for rundt et år sidan at den stod tilsalgs i billisten so aner ikkje om den er solgt til en anna plass etc.. Du kan jo ringe biltilsynet og spør ken den er registrert sist på? Skilt nummeret er jc 52396!! Gi en lyd fra deg om du finner ut kor den har blitt av om du sjekker opp!

 

Ops.. Nei, når jeg leser det du skriver, så har jeg ikke så lyst på den lenger.. Jeg prøvde å få tak i bilen etter at den ble solgt til Bodø, men det var endel jobb, for det var 0 hjelp å få av Gøran.. Jeg hadde ikke reg-nr'et heller, så det var vanskelig, men da jeg endelig fikk tak i han som hadde den, så var den allerede solgt, og det virka ikke som om han heller hadde lyst til å si noe mer enn at den var i sør-trøndelag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gaultier

 

Ops.. Nei, når jeg leser det du skriver, så har jeg ikke så lyst på den lenger.. Jeg prøvde å få tak i bilen etter at den ble solgt til Bodø, men det var endel jobb, for det var 0 hjelp å få av Gøran.. Jeg hadde ikke reg-nr'et heller, så det var vanskelig, men da jeg endelig fikk tak i han som hadde den, så var den allerede solgt, og det virka ikke som om han heller hadde lyst til å si noe mer enn at den var i sør-trøndelag..

 

Sist eg hørte gjekk den i selbu i trøndelag.. synd den fekk en slik eiger til slutt... ikkje betalt omreg. avgift og heftelser på nokre årsavgifter er det på den no.. står regga på han i trøndelag enda.. Virka som trønderen har gjitt seg faen i heile bilen og alt.. berre brukt den opp.. Egentlig irriterandes med tanke på at eg ha gjort mykje med den + penger og ikkje minst tid.. Var jo en meget tøff bil som VEKTE oppmeksomhet og gjekk meget bra. Har den vore heil enda kunne eg ha tenkt meg og kjøpt den tilbake.. En av dei bilane eg angra på eg har solgt...

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gaultier

Ja den var veldig rå.. Hvor mange hk var det i den..ca?

 

Den som viste det:rolleyes: va 147,5 på hjula med 0,2 bar ladetrykk og 192,2 hk på hjula med o,9 bar ladetrykk, det var dei papira eg hadde til motoren, men vart prøvd på 1,8 bar ladetrykk.. gjekk bra fælt da:D men max rundt ca 300 + -... hk i motor og rundt 270 + - på hjula!!

Born too cruise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår