snurrebass Skrevet Oktober 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2002 http://www.motorsport-developments.co.uk selger en elektronisk "dual steg boost control" til 40 pund. Er dette samma type/sort/funksjon som de selge på krb?? var en del billigere..... Tenkte å bestille viss det var noe å ha på..... Siter -88 2wd cosworth -80 911 turbo -72 boble T1 -96 Galant td -x-96 kawasaki zx7rr -x-69 porsche 3.0l -x-86 mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Oktober 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2002 står jo ikke en dritt om hva slags kontroller det er... Men KRB selger ventiler av grainger-design, eller såkalt ball-spring. Stor fordel fremfor bleedvalve og vanlig wastegate/actuator ved at den sperrer trykket som åpner wastegaten intill en satt grense er nådd. på den måten får man kjappere ladetrykk enn orginalt, og selvfølgelig også mulighet for å justere det høyere. Jeg har slikt oppsett, er kjempefornøyd. fornøyd. Kjøpte ventil og solenoid ("rele" som skifter mellom standard og høyt trykk) fra http://www.dawesdevices.com samme spec som TurboXS-ventilen KRB selger, bare at man må montere det selv (koble ventilen til solenoiden med en slange), og prisen er 1/3. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2002 Boostcontrolleren ser jo kjekk ut, men jeg fant ikke noe plass på deres sider hvor man kan bestille en solenoid. Kjipt å måtte under panseret for å skru hver gang man føler for å øke trykket.. Har du evt en linkt til hvor man kan skaffe dette til en rimelig penge og hvordan man kobler den til boostcontrolleren. Takker. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2002 Heisann, Vi leverer elektroniske boostcontrollere. Man har da muligheten til å justere trykket ifra kupeen, samt velge mellom høyt og lavt trykk ved trykk på en knapp. Dette er en anerkjent og høykvalitetes boost controller. Fungerer MEGET bra. Som option leveres det en fjernkontroll man kan ha på rattet for å velge mellom høyt og lavt trykk. Les mere HER http://www.crazytuning.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet Oktober 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2002 hm, dawesdevices har vist sluttet å selge solenoider.. min feil Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Skal du kjøre tryket opp mot hva bilen tåler så bør du kjøpe deg en Boostkontroller med Fuzzy logich.. denne kan du lære opp slik at den ikke peaker over det trykket du setter den til å ha. En vanlig elektronisk boostkontroller peaker over opp til 0.1-0.5 bar på høyere gir. Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Fuzzy logic eller ikke, den TurboXS to-stegsventilen jeg har, peaker kanskje 0.05 bar og spinner opp turboen mye kjappere enn orginalt. En boostcontroller som peaker 0,5 bar er jo fullstendig ubrukelig etter min mening.. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 En elektronisk boostcontroller som peaker 0.1-0.5 bar må være def. Jeg har montert X antall slike, og ALDRI opplevd dette. Kan det ha noe med monteringen å gjøre?? Dette er for meg helt ukjent... Verken sett noen skrive om det på div forum rundt om iverden, eller noen jeg kjenner som har opplevd det samme... Men men... en gang må bli den første.... Tror det ikke før jeg får se det!!! heheheheheh :D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Pedern har en HKS EZ i supran sin, den peaker 0.2 bar over.. det er helt normalt.. de boostkontrollere som ikke har fuzzu logic holder ventilen sin 100% stengt til den oppnår ønsket trykk.. ikke før den har det forhonds innstillte trykket åpner den og da peaker den litt.. GReddy Profec B har en funksjon som gør det mulig å juster hvor fort den skal reagere.. Soft ~ hard.. da kan du justere bort peak men dette går ut over spool up tiden.. Jeg har en Blitz SBC ID som har fuzzy logic, jeg får også denne til å peake .. det kommer ann på hvordan jeg setter opp Gain (hvor fort/tidelig den skal begynne å lukke ventilen når den begynner å nærme seg fullt trykk.. :) Men det er jo ikke fullt så utslags givende på små turbor som du sikkert er vant til ;) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Vet ikke hvem du sikter til jeg, men jeg er vant til små turboer, det stemmer det.. Jeg er også vant til at bilen min funker hele tiden, er du det? ;) Edit: Ikke misforstå, jeg bytter nok ut TurboXS'en til en eller annen elektronisk variant etterhvert, men det er mest pga bedre justeringsmuligheter.. Det funker mer enn godt nok med en mekanisk egentlig, men jeg ønsker etterhvert 3 nivåer på boost, og da tror jeg Profec B er tingen. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Eirik: den var ikke til deg :) Jo Crusiern funker hver eneste dag, gått 300.000 å 3 år :) med ca samme trimme nivå som deg, Chip og økt trykk hehehe GReddy Profec B har 2 forhånds innstillte boost stillinger Høy og lav.. Da er Blitz SBC ID tingen for deg :) men den er noe dyrere hehe ;) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 Men Profec B har da 3 nivåer, AV, steg en, steg to! :D Har lyst på orginalt trykk om vinteren f.eks, og et høyere trykk til vanlig. Til slutt et trykk for stripekjøring og slikt. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet Oktober 20, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2002 ops så sant så sant :) Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 Ser det samme på min Apex-i AVC-R. Går over den også med ca 0,3bar før jeg får stilt inn gainen og dette på en liten t-25. Har vel noe med at denne begyner å bli gammel. Har det kommet en ny verson nå? Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2002 apexi avcr har eg høyrt mykje drit om. Ustabil rett og slett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.