Gå til innhold

Ascona b prosjekt

Ranger emnet


ElCamino

Anbefalte innlegg

Må nok bytte bakplaten ja, ganske rusten. Funderer litt på hva det mener med nedre bakplate på veng.no . Den er da ikke delt?

Prosjekt_rust_039.jpg

 

Prosjekt_rust_040.jpg

 

Prosjekt_rust_041.jpg

Hvordan er det man fester en ny bakplate her? Ser ut som det er presset på?

Prosjekt_rust_042.jpg

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skillet er der ikke. Man må kappe de i to og sette på den nye halve delen, i så fall.

 

Men greiere å kjøpe hele greia, og bare borre opp disse runde punkt-sveisene med ett punktsveisborr (fra f.eks biltema). Alle platene i bilen er originalt sveist med slike punktsveiser.

 

Så når du bytter plater i bilen er det lurt å punktsveise de platene som fra originalt av er punktsveisa, og helsveise der det har rusta hull. Ser mange som bare punkter på plass lapper i gulv og slikt, men da kunne man likegreit lappe det med glassfiber. Ser nå i alle fall ut til at du gjør det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, synes ikke det er for galt.

jeg pleier å ta 500kr for et par sideskjørt som er sånn ca.

er de strøkne tar jeg mer.

lexmaul spoilern jeg solgte tok jeg og 500kr for, men den var litt sliten, og det var uten lys.

(vel, med grop til lys, men uten selve lyktene)

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt_rust_046.jpg

Satser ikke på å få bilen så lett som overhode mulig. Vil at den skal vere noe lunde isolert så det ikke blir for travelt å kjøre over lengre tid.

 

Prosjekt_rust_047.jpg

Har tenkt å bruke Corless som primer blandt annet under bilen, i innerskjermer og inn i bilen.

 

Prosjekt_rust_048.jpg

Hadde først tenkt å bruke hammerslaglakk diverse steder på bilen, men har lakt frå meg den tanken. Det inneholder silikon og blir derfor problematisk å lakke over igjen.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by totta

Kjøp sånn spray som de bilstero frikeren bruker så slipper du de tykke mappene, og det drepper lyden bedre

 

Nei, fysj! vil ikke begynne å grise på slikt når gulvet er blitt strøkent;)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he he he ser ikke grisete ut det da, ser ut som finn boddy skyd bare da, ser ut som du har rulla gulvet bare emd fin rull he he he blir ca 0,5 mm tykk da, vil jo være bedre en de matene som vil suge vann og gjøre så bilen ruster fortere, for du har jo lagdt noen timer på denne bilen nå, nesten så jeg lurer på om du er litt sprøere en meg, men det skal jo litt til da,

 

 

Stå på digger at du tar vare på en gamel ascona

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

 

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å lakke dørken. Rulla har den blitt av forige eier. Og rusta var den i dørken. Fult av pore-rust. Men nå har platene som jeg skal bruke sølvpapir i begge flater, Kanskje det vil hjelpe mot fukt?.

 

Hadde egentlig tenkt at bilen skulle vere tett når jeg var ferdig? aner ikke hvor vannet har kommet inn før. kanksje Gjennom dårlige propper?

HVor får man kjøpt nye slike gummipropper?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du vil ta vare på din Ascona b, annbefaler jeg å åpne dørstolpen og sjekk for rust innvendig. Klasj så godt du kan på med rustmelk på innsiden av stolpen og så litt corless. Jeg oppdaget at der var en del overflaterust innvendig på mine dørstolper. Håper jeg nå har hindret at dette utvikler seg til det verre.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår