Gå til innhold

Hjelp..Corra går ikke reint..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Har jo pratet en stund om at corra ikke går rent. Tenkte jeg skulle gjøre en del med det idag, og byttet plugger. Siden bilen nykket, (virker som den går på sirup) når lambda er tilkoplet, koplet jeg ut denne for en stund siden, men fikk tak i en universal lambda idag, men går bilen rett?? Neida..

 

Hva kan da være galt? Bilen kan gå nesten helt rett, for så å få ett skikkelig sirup nykk, hvis jeg bremser, faller turtallet så mye at bilen kan finne på å stoppe, dette både med og uten lambda. Når bilen er kald, kan den finne på å vandre opp til 3 000 rpms, for så sakte dale. I løpet av 30 sek er den nede i 8 - 900 rpm.

 

Byttet som sagt lambda uten at det hjalp. Er det noen som kan forklare meg i enkle trekk hvordan lambdaene skal koples sammen? Den universale skal skøytes sammen med pluggen til den originale. Original lambda og plugg hadde tre ledninger, 2 hvite og 1 sort (mener jeg), mens denne universale hadde to sorte, og en blå. Koplet blå på sort, og sort på hvitt. Men vet ikke om det stemmer. Det luktet ikke som at det skulle stemme helt.

 

Trenger masse forslag, bilen skal på verksted i morgen, og de skulle bla justere tenningen på bilen. Bilen går ikke helt rent, når det er drift på den, heller. Den kan godt finne på å nyee i feil tenninger, osv, kjenner det ikke stemmer..

 

HJELP!!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den blå føleren ble byttet for rett over en måned siden.så det er ikke den..

 

Er helt på tur her..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står på Kristiansand bilverksted.

 

Den blå føleren sitter på forsiden av blokken, ved den ene kjøleveske slangen.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis sin g60 er sånn att når man kjører så kan den plutselig kutte i ett sekund liksom også går den like fint igjen kan ta lang eller kort tid imellom røkkene og av og til høres den ut som den ikke går på alle syl. har byttet plugger og pluggledninger, kan det da være den blå sensoren?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

en kompis sin g60 er sånn att når man kjører så kan den plutselig kutte i ett sekund liksom også går den like fint igjen kan ta lang eller kort tid imellom røkkene og av og til høres den ut som den ikke går på alle syl. har byttet plugger og pluggledninger, kan det da være den blå sensoren?

 

Mest sannsynlig at det er hallsenderen i fordeleren som er gåen

 

Triks for G60 er ekstra jordingskabel direkte fra lamda jordingspunkt til batteriet.

 

Prøv også å bytte bankesensor og Co-potensiometer

 

Co-pot er gåen hvis du ikke får noe endring i motstand når du skrur på justeringsskruen (under den blå plastikk dingsen)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Mest sannsynlig at det er hallsenderen i fordeleren som er gåen

 

Triks for G60 er ekstra jordingskabel direkte fra lamda jordingspunkt til batteriet.

 

Prøv også å bytte bankesensor og Co-potensiometer

 

Co-pot er gåen hvis du ikke får noe endring i motstand når du skrur på justeringsskruen (under den blå plastikk dingsen)

 

Får bilen igjen fra verksted idag, de har hatt bilen inne for å fikse en haug..Forhåpentligvis har de funnet ut litt mer, hvis ikke, fårjeg begynne på egenhånd med dette, og se hva jeg får til..

 

Vet ikke om de ble så lure av tennings problemene osv som jeg hadde. Hall giveren, sitter den i selve fordeleren, så denne må byttes? Kun giveren eller hele fordeleren?

 

..og banke sensor-......??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

Får bilen igjen fra verksted idag, de har hatt bilen inne for å fikse en haug..Forhåpentligvis har de funnet ut litt mer, hvis ikke, fårjeg begynne på egenhånd med dette, og se hva jeg får til..

 

Vet ikke om de ble så lure av tennings problemene osv som jeg hadde. Hall giveren, sitter den i selve fordeleren, så denne må byttes? Kun giveren eller hele fordeleren?

 

..og banke sensor-......??

 

Hallsenderen sitter inne i fordeleren, kan bytte bare sendere, VAg selger dog bare fordeleren, kjøp hos bosch.

 

Bankesensor sitter i fremkant av blokken på høyre side nede tror jeg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Hallsenderen sitter inne i fordeleren, kan bytte bare sendere, VAg selger dog bare fordeleren, kjøp hos bosch.

 

Bankesensor sitter i fremkant av blokken på høyre side nede tror jeg

 

Hmm..jeg har ikke fått bilen igjen enda, så jeg vet ikke hva og om de har funnet ut noe, byttet noe...men hvis det er like dårlig svev som det var,er det bare å ta turen rundt å samle deler, bytte litt..

 

En på Vortex skrev at koplet du universal lambda feil, kunne du grille heile digifanten, men om det stemmer, og om jeg har koplet feil/grillet, det vet jeg ikke..håper jo ikke det. De vokser jo ikke på trær..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei..da har jeg fått bilen igjen, men ikke fikset. De fant ikke ut hva som gjorde at bilen ikke gikk fint. De byttet noen vakumslanger, og renset tomgangs motoren.

 

Jeg var på høggern og hentet ett co pot.meter, og en digifant 1.

 

Da jeg prøvde co pot'n, stoppet bilen hver gang jeg bremset hardt, eller stoppet for vikeplikt. Måtte bare bytte denne tilbake igjen.

 

Del to skjedde nå ikveld,var nettopp nede og byttet digifant, men dritten funker ikke noe bedre av den grunn.

 

Jeg konkluderer i allefall med at dette MÅ være en eller annen feil på en føler...skal ringe møller nå..

 

Forslag???

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså bare plugge ut ISV, og se hvordan det går? Nei, det har jeg ikke prøvet...Kan mann kjøre med denne av, og se om ting er bedre da? Bare sånn kort tur????

 

Bilen går som ett helvette enda. Lugger og står i. Har når byttet digifant, bankesensor, og prøvet å kople til lambda, men ingen bedring..tvert i mot. Når lambda er innkoplet nå, med ny sprut, så varierer tomgangen mellom 500 rpm til 3500 rpm, helt uoppfordret..Kopler jeg ut lambda, så går bilen "greit" altså, den stopper fortsatt, men stiger ikke høyere på tomgang enn 2000 - 2500 rpm...

 

Begynner å bli litt lei, og går tom for ideer..

 

Her er listen over hva som er byttet:

Termostat

Blå føler

Digifant

Bankesensor

Plugger

lambda

Eksos

To-tre vakuum slanger med hull i, + rengjort tomgangs motor.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også, bilen ligger på tomgangs forbruk, på kjøre computeren på 1,6-1,9 , dette er så vidt jeg vet litt lavt..er tenning helt feil da, eller?? Og laderen drar 65 -72 på tomgang,mener dette også er litt for lavt...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koble ut ISV ja. Så vidt jeg veit er det flere i statene som har gjort dette. men aldrig koble ifra med motor/tenning på.. når du har tatt den av, starte motor og ta en prøvetur.

 

ISV har et spjeld, som slepper eksta luft inn i manifoilen når dette skulle vere nødvendig, men det har i mangen tilfeller vist seg like bra uten..

 

Den nye digifanten, er den fra en G60 motor?

 

At den ikke har feilkode funksjon trur jeg kommer av at den er eldre enn 91/92.. før ca det var det kun ABS feilkoder som kunne leses av i kontaktene ved girspaken.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår