Gå til innhold

Service hos Møller

Ranger emnet


BBS

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bilen min, en A3 1.8TQ, på LongLife-service ved 56 000 km og betalte vel ca. 5000 ,- for den da jeg kjøpte den i fjor hos Møller Trondheim. Regnet da med at ALT ble gjort.. Slik som det står i serviceheftet ! !!?

 

Ved 60 000 km skal filteret og oljen skiftes på Haldex`en dette var da ikke gjort på LongLife-servicen, regnet jo med at dette ble gjort til DEN prisen!!!! og siden det var kun 4000 km til.

Men etter å kikket litt nærmere på "service-rapporten" så jeg jo fort at dette ikke var gjort. Med en god del andre ting å... De hadde blant annet ikke sjekket bremesen så etter ett par tusen så var det metall mot metall på skivene bak, så disse måtte byttes sammen med klossene.. ER DET MULIG?? Har også funnet ut at de ikke nullstillte Service-indikatoren ved LongLife-servicen da den står nå på SERVICE! etter kun 12 000 km !!!!! Hva ble egentlig gjort på den servicen ?? ( Er redd de ikke sjekka en dritt... )

 

Men hadde jo uansett tenkt til å skifte oljen nå da jeg ikke kjører lengre en max. 15 000 km på samme olje.. Men Møller skulle jo ha hele 1500 ,- for å bytte olja ??? er jo helt sykt, tar 5 min....

Tenkte derfor i samme slengen at jeg skulle spør hvorfor de ikke hadde tatt service på Haldex`en... Og da sa de bare at det måtte jeg passe på selv og det skulle de ha 1900,- for ..

400 ,- i deler og 1500 ,- i arbeid ... FY F...... !!!!!!!

 

Noen som vet om dette er vanlig praksis/priser hos Møller ?? kom gjerne med noen tips og synspunkter

 

MVH

Bjørn B Stenersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det her er uvanlig for Møller nei....

Gidder ikke bruke det lokale verkstedet her til sånne ting.

Dro til Audisentrum og betalte 5800,- for full 60' km service med Haldex og olje jeg.

Og de har litt erfaring med sånn bil som jeg har, det har ikke merkeverkstedet her..... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56.000 km service er en 60.000 km LongLife service, og da skal det som står i serviceboken sjekkes. Jeg hadde nettopp 90.000 km LL service ved ca. 87.000 km. Uansett, å si at du må passe på dette selv er MEGET dårlig service...

 

Grunnen til at service-intervallet varierer med noen tusen km er at bilen ser på kjøremønsteret ditt de første 500 km etter service. Derfor står det ikke noe om når neste service er før etter du har kjørt det (iallfall på A4'en min). Kjører du hardt, blir intervallet noe kortere, og vice versa. Men etter 12.000 km... Her har noen ikke gjort jobben sin...

 

Jeg anbefaler deg å skrive en lang og fin klage og gi det til sjefen på Møller Trondheim, samt sende en kopi til hovedkontoret til Møller, gjerne på e-post, og be om en forklaring. Er du heldig får du Haldex'en ordnet gratis, i og med at det skulle ha vært utført.

 

LongLife olje kjøper du selv på Shell eller noe, og det er lett å skifte oljen selv. Da kommer du unna med 1/3 av prisen!

 

Jeg stoler ikke helt på Møller Follo og er ikke helt fornøyd med servicen, slik at jeg spør alltid en Møller i byen de samme spørsmålene jeg stiller Møller Follo. Det virker ikke som de er helt oppdaterte, har fått gale samt ikke noe svar ved flere anledninger... Ved service spør jeg om pris og hva som utføres. De henvender meg som regel til serviceboka, og da er det bare å sammenligne boka med hva de har gjort for å se om alt er sjekket.

 

Men jeg har ennå ikke tatt service hos dem. Min far kjørte en tur til familie i Belgia og tok service i samme slengen. Sparte masse på det! Jeg anbefaler andre å ta en billigferje til Kiel og stikke til Audi Zentrum Kiel. Det er ikke mange km, man får en fin tur og kan ta seg en runde på autobahn, pluss at man kan kjøpe flesk og sprit eller det man vil for alle pengene man sparer... ;)

 

Dette er det mange som gjør allerede da de sa at nesten alle kundene var nordmenn...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sender aldri bilen min på merke verksted!!

 

Sender enten til en jeg kjenner, eller så gjør jeg all jobben selv om jeg må! er 70% billigere å gjøre sel, og du vet selv hva du får gjort!

 

HAr hørt om flere som har hatt problemer med spesielt MØLLER som ikke gjør en dritt,men derimot slenger inn brukte deler og skriver at det er byttet,

 

Leste bl.a om en på sol.no som "jobber" på møller. han sa når det kommer en bil inn, og hvis kompisen hans har en gåen sel, som f.eks starter, så skrur han den av og selger til kompisen sin, mens han bestiller en ny en til eieren av bilen og sier at den var gåen og ville ta kvelden ganske snart..

etc etc.

 

Merke verksted er no bøg! Ikke kan dem jobben sin og det koster noe så inn i helvete i forhold til et vanlig verkested!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med oljen har du forsåvidt rett i, men igjen sier jeg at de skulle ha skiftet oljen for deg, slik at du må klage på dette fortest mulig. Men det var litt av en pris... Ta deg en kjapp tur over grensa, der gjør de det sikkert som en tjeneste og lar deg kun betale for oljen. Pass på å holde serviceboken oppdatert :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg hadde en Audi A3, der motoren sa takk for seg. Dette var innenfor garanti tiden, men siden oljeskift hadde blitt utført et annet sted enn hos AS Bil på Gjøvik (merkeverksted) var ikke garantien gyldig.

 

Pass på, de prøver å lure deg i alle mulige tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg var innom Jessheim Auto AS med golfen sin, tenkte han for en gangs skyld skulle ta en grundig "merke service" De tok seg GODT BETALT foa masse de ikke gjorde. Da han henta bilen satt fortsatt de gamle olje og luft-filterene der. Og de hadde tatt seg betalt for nye.

Så alle som holder til i Oslo området, hør med Erik Arnesen Bryn AS, de er litt rimligere enn Møller, er merkeverksted og det viktigste av alt IKKE TILKNYTTET Møller på noen anne måte enn felles data system. (de bruker jeg hvis det er noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tiny_one

En kompis av meg var innom Jessheim Auto AS med golfen sin, tenkte han for en gangs skyld skulle ta en grundig "merke service" De tok seg GODT BETALT foa masse de ikke gjorde. Da han henta bilen satt fortsatt de gamle olje og luft-filterene der. Og de hadde tatt seg betalt for nye.

Så alle som holder til i Oslo området, hør med Erik Arnesen Bryn AS, de er litt rimligere enn Møller, er merkeverksted og det viktigste av alt IKKE TILKNYTTET Møller på noen anne måte enn felles data system. (de bruker jeg hvis det er noe)

 

Erik Arnesen Bryn er selvstendig under styre av Møller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Anbefaler dere og kjøre til sverige eller Tyskland når dere har full service på bilen, dyktigere folk, bedre og finere utført, alt på stell, halve prisen, og ikke minst en fin kjøre tur på deg ;)

Golf IV 1,9 TDI (Midlertidig)

Audi a4 1.8 Stasjonsvogn (Solgt)

Nissan Sunny 1.6 -92 mod (Vraket)

Bmw e30 320i Coupe (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemora mi har en Passat TDI '97, gått knappe 130.000 km, og FULL servicehistorie. Da hun sente bilen inn på service sa hun til dem "sjekk bremseklossene foran - det er skrapelyder der når jeg bremer". Bilen kom fra service, og tror dere klossene var byttet? NEI! Det var bare blanke stålet igjen av innerste klossen, og skiva var søppel.

 

Bra arbeid av NorMotor A/S, vår VAG-merkeforhandler. :rolleyes:

 

EDIT: Egentlig tror jeg service er unødvendig. Bare pass på å:

-Bytt registerreim/andre reimer til servo etc.

-Bytt olje og filter i motor ofte.

-Bytt olje i girkasse når det måtte være nødvendig (80.000 km?)

-Sjekk bremser, foringer og bærekuler. Bytt ut ettersom slakk oppdages.

-Har du mekaniske ventilløftere - justér ettersom tikking kommer / når det måtte være nødvendig (50.000 km?).

 

Bortsett fra dette kan jeg ikke forestille meg at en bil trenger noe annet vedlikehold. Jeg bruker iallefall å si at "service hos merkeverksted er verdens dyreste oljeskift".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår