Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet

Anne_-

Anbefalte innlegg

Originally posted by Olje

har 6n2 1.4l bensin....

går godt nokk, men ikke noe å kappkjøre med ;D

0-80 på 8-9 sec ?

toppfart på 160

driter i motor bare biln ser bra ut :D

ja, det spørs jo hvem som ser best ut av en nesten original 6N2 og en stylet 6N da;) Nei, jeg vet seriøst ikke hva jeg skal velge. Fornuften sier jo selvfølgelig at jeg burde ta 01-mod.

ang. motor; Jeg vil være den kuleste kid'en i gata, ikke den raskeste;) he he he:) Nei, jeg bare tuller ( blir vel ikke den kuleste uansett om jeg kjøper polo). Men, som sagt. kjempesvær motor er ikke øverst på prioriteringslista. Om det hadde vært det hadde jeg kjøpt en cosworth eller lignende.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Anne_-

ja, det spørs jo hvem som ser best ut av en nesten original 6N2 og en stylet 6N da;) Nei, jeg vet seriøst ikke hva jeg skal velge. Fornuften sier jo selvfølgelig at jeg burde ta 01-mod.

ang. motor; Jeg vil være den kuleste kid'en i gata, ikke den raskeste;) he he he:) Nei, jeg bare tuller ( blir vel ikke den kuleste uansett om jeg kjøper polo). Men, som sagt. kjempesvær motor er ikke øverst på prioriteringslista. Om det hadde vært det hadde jeg kjøpt en cosworth eller lignende.

Viss du kjøper deg en 2001 modell så ville jeg funnet meg en som kanskje var godt litt lenger (f.eks 100 000km) som det var byttet en del slitedeler på... kjøper du f.eks en som kun er gått 60 000km så vil du nok få en del utgifter på slitedeler etter hvert..

og det er jo ikke spesielt ønskeligt.... motorene holder lenge så lenge de er tatt vare på...

men beste er jo så klart og finne en 6N som det er byttet litt slitedeler på... 2001 er "for nytt" ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Viss du kjøper deg en 2001 modell så ville jeg funnet meg en som kanskje var godt litt lenger (f.eks 100 000km) som det var byttet en del slitedeler på... kjøper du f.eks en som kun er gått 60 000km så vil du nok få en del utgifter på slitedeler etter hvert..

og det er jo ikke spesielt ønskeligt.... motorene holder lenge så lenge de er tatt vare på...

men beste er jo så klart og finne en 6N som det er byttet litt slitedeler på... 2001 er "for nytt" ;)

Det får ikke blitt for nytt. Som sagt, pappa vil at jeg helst skal ha en bil som har akkurat trillet av ferga;)

Og, den skal ikke ha gått over 100.000 uansett.

Er ikke storservicen på 120.000 km? trodde ikke det var så mye annet enn olje som måtte byttes før det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får ikke blitt for nytt. Som sagt, pappa vil at jeg helst skal ha en bil som har akkurat trillet av ferga;)

Og, den skal ikke ha gått over 100.000 uansett.

Er ikke storservicen på 120.000 km? trodde ikke det var så mye annet enn olje som måtte byttes før det..

"storservicer" på 60 000,90 000 & 120 000km....

dynamoen min røyk allerede på 50 000km... bremseklosser og andre ting kan også "ryke" før 120 000km ;)

men fremdeles....

6N :cool:

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

"storservicer" på 60 000,90 000 & 120 000km....

dynamoen min røyk allerede på 50 000km... bremseklosser og andre ting kan også "ryke" før 120 000km ;)

men fremdeles....

6N :cool:

hehe, mistenker deg for å si det bare fordi det er din bil jeg sikler på;)

Men, jeg har fortsatt god tid.. Skal dessuten sette inn et beløp på BSU (-vet ikke hvor mye det er som er max, 70.000 kanskje? ) + at jeg skal ha lappen: 10-15k.. + felger, dekk og en KJEMPE shoppingtur når jeg fyller 18 + en kjempefest;)

Spørs vel hvor mye som er igjen av sparepenga da;) hehe:)

Jeg trodde faktisk ikke det var noen storservicer før 120k km. Sier vel bare sitt om hva jeg vet om bil;) hehe..

Det spørs jo litt hvor mye jeg kjører på et år også da.. Det har jeg faktisk ikke peiling på. Pappa har kjørt 50.000km og ei venninne av meg har kjørt 3-4000. 10.000km, høres det veldig lite/mye ut?

Hvor mye vil en "storservice" koste? ( tror jeg kanskje må få meg en godt betalt jobb til høsten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg har fortsatt god tid.. Skal dessuten sette inn et beløp på BSU (-vet ikke hvor mye det er som er max, 70.000 kanskje? ) + at jeg skal ha lappen: 10-15k.. + felger, dekk og en KJEMPE shoppingtur når jeg fyller 18 + en kjempefest;)

Jeg trodde faktisk ikke det var noen storservicer før 120k km. Sier vel bare sitt om hva jeg vet om bil;) hehe..

Det spørs jo litt hvor mye jeg kjører på et år også da.. Det har jeg faktisk ikke peiling på. Pappa har kjørt 50.000km og ei venninne av meg har kjørt 3-4000. 10.000km, høres det veldig lite/mye ut?

Hvor mye vil en "storservice" koste? ( tror jeg kanskje må få meg en godt betalt jobb til høsten;)

10 000 er lite.. Jeg har kjørt 40 000 det første året mitt...

Ellers... Shoppingtur? Hvor? :D

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

10 000 er lite.. Jeg har kjørt 40 000 det første året mitt...

Ellers... Shoppingtur? Hvor? :D

oslo seff! nærmere bestemt majorstua :D

Blir vel en shoppingtur på onsdag og, om jeg får med den supergravide søstern. Må til oslo uansett og knipse litt røntgen-photo's. Kan likesågodt handle litt med det samme;)

oh, pappa klarte å kjøre på 50.000 enda han var innom frankrike en liten tur! Bodde du i bilen du da?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslo seff! nærmere bestemt majorstua :D

Blir vel en shoppingtur på onsdag og, om jeg får med den supergravide søstern. Må til oslo uansett og knipse litt røntgen-photo's. Kan likesågodt handle litt med det samme;)

oh, pappa klarte å kjøre på 50.000 enda han var innom frankrike en liten tur! Bodde du i bilen du da?;)

Nesj, bruker bilen hver dag, og har bodd 10 mil hjemmefra... blir litt pendling i helgene da... Bilen har jo stått 2 mnd på verksted og da :P

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Nesj, bruker bilen hver dag, og har bodd 10 mil hjemmefra... blir litt pendling i helgene da... Bilen har jo stått 2 mnd på verksted og da :P

Okey, jeg bor 4 km unna skolen/"sentrum", så det blir vel to sånne daglige turer. + litt råning og kanskje en oslo/gjøvik tur i ny og ne;) Tror ikke jeg kommer til å kjøre på såmye som 50k km, da. Men jeg skal love deg at det skal bli godt å få seg lappen hvertfall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rlsa

Jeg kjører litt over 50 000 i året jeg.....

Begynner å bli litt lei av å kjøre bil å dadragcar

hehe, det tror jeg på. Men, som sagt.. Det blir 4km hver vei til skolen + "utenomkjøring" som antageligvis ikke kommer til å bli så veldig mye utover det vanlige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en storservice kan variere veldig... er snakk om tusenlapper :)

skal ha en på min nå.... blir løye og se hva den kommer på ;)

heldigvis har jeg firmabil så poloen blir forsåvidt lite brukt til småkjøring og annet vas :)

Jeg kjøpte bilen oktober 2002 og har kjørt den 25 000km....

(pluss noen km på min KIA :cool: )

og selv om du kjøper en ny bil som det ikke skal være noe og bytte på så er det alltid en fordel og ha en 10-20 000kr på en konto som du kan bruke i tilfelle ulykken skulle ramme deg....

sikle sikle på min ja... skal vedde ganske mye på at du ALDRI finner deg en polo før jeg kommer hjem fra syden (3 april) ;)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

en storservice kan variere veldig... er snakk om tusenlapper :)

skal ha en på min nå.... blir løye og se hva den kommer på ;)

heldigvis har jeg firmabil så poloen blir forsåvidt lite brukt til småkjøring og annet vas :)

Jeg kjøpte bilen oktober 2002 og har kjørt den 25 000km....

(pluss noen km på min KIA :cool: )

og selv om du kjøper en ny bil som det ikke skal være noe og bytte på så er det alltid en fordel og ha en 10-20 000kr på en konto som du kan bruke i tilfelle ulykken skulle ramme deg....

sikle sikle på min ja... skal vedde ganske mye på at du ALDRI finner deg en polo før jeg kommer hjem fra syden (3 april) ;)

Om du kommer hjem fra syden 3. april så har jeg nok allerede hattt bil i et halvt år;) regner med det var en liten skrivefeil.

Altså, om setter ned kravene og ikke er så fordømt kresen så hadde jeg funnet meg en bil + og kjøpt den seff i løpet av uka.

Men det er ikke bare-bare, når man er kresen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den tiden du trenger :)

Så finner du sikkert en som du bare må ha!

Jeg skulle se på en bil, kjørte 6mil og fant ut at den var solgt..

Men da jeg gikk innom bilforetninga ved siden av hadde de den jeg kjører nå.. Kosta 40Tusen mere, men det var en mye finere bil da!

Lykke Til

2000 Golf IV

[x] 01 Polo 6N2

[x] 87 360GL

[x] 86 360GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer hjem fra syden 3. april så har jeg nok allerede hattt bil i et halvt år;) regner med det var en liten skrivefeil.

Altså, om setter ned kravene og ikke er så fordømt kresen så hadde jeg funnet meg en bil + og kjøpt den seff i løpet av uka.

Men det er ikke bare-bare, når man er kresen;)

3juli ;) mindre enn 1 måned til ja :)

litt skrivefeil :cool:

bruk tid ja....

fant heldigvis min polo da jeg var 17 1/2 år..... :D

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider