GĂ„ til innhold

Mercedes-Benz AMG Kongsberg

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

DoppelgÀnger

Đ”ĐŸĐżĐżĐ”Đ»ŃŒĐłĐ°ÌĐœĐłĐ”Ń€

Dobbeltgjenger

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Lysende LED eksosanlegg Remus-Kongsberg (rustfritt stÄl+karbon)

LED Leuchtauspuffanlage Remus-Kongsberg  (Edelstahl + Karbon)

 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 5 weeks later...

spacer.png

For ikke sÄ lenge siden, i en bok, blant alt annet, leste jeg at avstanden fra jorden til solen er hundre og femti milliarder skritt. Ikke meter, miles eller fot. NÞyaktig trinn. Vel, jeg leste det og glemte en stund, da dette nummeret plutselig, helt uventet, dukket opp fra et sted i dypet av minnet mitt og begynte Ä oppta meg pÄ en merkelig mÄte. SelvfÞlgelig var det ingen oppslagsbok eller leksikon for hÄnden.

Vel, jeg begynte Ă„ spĂžrre alle forskerne jeg kjente: "Hva er den sanne, metrisk uttrykte avstanden fra jorden til solen?" Alt var mislykket - ingen kunne gi et svar, og strĂžk den merkelige interessen til side. Vel, jeg bestemte meg for Ă„ ta dette aksiomet om tro, som sannsynligvis er anti-vitenskapelig, som er dens viktigste sjarm.

 Og jeg begynte Ä dele og multiplisere antall skritt med antall inhalasjoner og utÄndinger, pauser, hvorav antallet jeg umiddelbart multipliserte med antall ord, multiplisert med antall klubber, bilforhandlere, fabrikker, racerbane jeg besÞkte i en uke.

 Fra omrÄdet deres, beregnet i bekjente og noen ganger fremmede, trakk jeg overskuddet, og oppnÄdde en rest, som, Þkende i direkte proporsjon med mengden vin til Ä begynne med, til slutt alltid hadde en tendens til Ä krympe til det maksimalt mulige minimum

 Deretter kom turen til Ä huske bilnummer, legge det til antallet ennÄ uutforskede omrÄder av byen, og dele det inn i de siste vindrÄpene. Multipliser til slutt med ordene du kunne klare deg uten og antall biler hvis tanker alltid er tomme neste morgen.

 Tar roten av det resulterende tallet, hver gang jeg finner den nÞdvendige avstanden - avstanden fra jorden til solen. Ett hundre og femti milliarder skritt...

 ------------------------------------

 Vor nicht allzu langer Zeit habe ich unter anderem in irgendeinem Buch gelesen, dass die Entfernung von der Erde zur Sonne einhundertfĂŒnfzig Milliarden Schritte betrĂ€gt. Nicht Meter, Meilen oder Fuß. Genau Schritte. Nun, ich las es und vergaß es fĂŒr eine Weile, als plötzlich, völlig unerwartet, diese Zahl irgendwo in den Tiefen meiner Erinnerung auftauchte und begann, mich auf seltsame Weise zu beschĂ€ftigen. NatĂŒrlich war weder ein Nachschlagewerk noch eine EnzyklopĂ€die zur Hand...

 Nun, ich fing an, alle Wissenschaftler, die ich kannte, zu fragen: „Was ist die wahre, metrisch ausgedrĂŒckte Entfernung von der Erde zur Sonne?“ Alles war erfolglos – niemand konnte eine Antwort geben und das seltsame Interesse beiseite schieben. Nun, ich habe beschlossen, dieses Glaubensaxiom zu ĂŒbernehmen, das wahrscheinlich antiwissenschaftlich ist, was seinen grĂ¶ĂŸten Reiz ausmacht.

 Und ich fing an, die Anzahl der Schritte durch die Anzahl der Ein- und Ausatmungen, Pausen zu dividieren und zu multiplizieren, deren Anzahl ich sofort mit der Anzahl der Wörter multiplizierte, multipliziert mit der Anzahl der Klubs, AutohÀuser, Werken, Rennbahnen die ich in einem besuchte Woche.

 Von ihrer in Bekannten und manchmal auch Fremden berechneten FlĂ€che subtrahierte ich den Überschuss und erhielt einen Rest, der zunĂ€chst direkt proportional zur Weinmenge zunahm und am Ende immer dazu neigte, auf das maximal mögliche Minimum zu schrumpfen

 Als nÀchstes war es an der Reihe, sich die Autonummern zu merken, sie zur Anzahl der noch unerforschten Gebiete der Stadt zu addieren und sie in die letzten Tropfen Wein aufzuteilen. Zum Schluss multiplizieren Sie mit den Wörtern, auf die Sie verzichten könnten, und der Anzahl der Autos, deren Tanks am nÀchsten Morgen immer leer sind.

 Wenn ich aus der resultierenden Zahl die Wurzel ziehe, finde ich jedes Mal die erforderliche Entfernung – die Entfernung von der Erde zur Sonne. EinhundertfĂŒnfzig Milliarden Schritte...

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

spacer.png

Avhengig av det nÞdvendige dreiemomentet, beregner motorstyringsenheten det nÞdvendige ladetrykket for Ä tilfÞre den nÞdvendige luftmassen til sylindrene. Inntil innstilt ladetrykk er nÄdd, forblir omlÞpsventilen stengt. Dermed blir hele strÞmmen av eksosgasser rettet mot turbinhjulet og setter det i bevegelse. Turbinhjulet er forbundet med en felles aksel til pumpehjulet pÄ innlÞpssiden. Dette pumpehjulet komprimerer inntaksluften til et forhÄndsinnstilt ladetrykk er nÄdd.

 NÄr det innstilte ladetrykket er nÄdd, justeres posisjonen til omlÞpsventilen slik at det faktiske ladetrykket samsvarer med det innstilte. For eksempel, hvis omlÞps-ventilen Äpner mer, passerer noe av eksosgassen forbi turbinhjulet. Dermed synker turbinens og pumpehjulenes rotasjonshastighet. Innsugningsluften blir ikke lenger komprimert like mye, og ladetrykket synker. Motorkontrollenheten beregner den nÞdvendige kontrollbevegelsen til omlÞpsventilen ved hjelp av en spakmekanisme basert pÄ verdiene til innstilt og faktisk ladetrykk. Ladetrykksensoren mÄler det faktiske ladetrykket.

1- OmlĂžpsventilen klaffaktuator, 2- Elektrisk ladetrykkregulator med integrert posisjonssensor, 3- Eksosside Turbolader, 4- Turbinhjul, 5- Turbolader guideapparat, 6- Linkage, 7- OmlĂžpsventilen er stengt, 8- Eksosmanifold, 9 - OmlĂžpsventilen er Ă„pen.

 

AbhĂ€ngig vom erforderlichen Drehmoment berechnet das MotorsteuergerĂ€t den erforderlichen Ladedruck, um die Zylinder mit der erforderlichen Luftmasse zu versorgen. Bis der eingestellte Ladedruck erreicht ist, bleibt das Bypassventil geschlossen. Dadurch wird der gesamte Abgasstrom auf das Turbinenrad geleitet und setzt dieses in Bewegung. Das Turbinenrad ist ĂŒber eine gemeinsame Welle eingangsseitig mit dem Pumpenrad verbunden. Dieses Pumpenrad verdichtet die Ansaugluft, bis ein voreingestellter Ladedruck erreicht ist.

 Sobald der eingestellte Ladedruck erreicht ist, wird die Position des Bypassventils so angepasst, dass der tatsĂ€chliche Ladedruck mit dem eingestellten ĂŒbereinstimmt. Wenn beispielsweise das Bypassventil weiter öffnet, strömt ein Teil des Abgases am Turbinenrad vorbei. Dadurch verringert sich die Drehzahl der Turbinen- und PumpenrĂ€der. Die Ansaugluft wird nicht mehr so stark komprimiert und der Ladedruck sinkt. Das MotorsteuergerĂ€t berechnet aus den Werten des Soll- und Ist-Ladedrucks ĂŒber einen Hebelmechanismus die erforderliche Stellbewegung des Bypassventils. Der Ladedrucksensor misst den tatsĂ€chlichen Ladedruck.

 1- Bypassventil -Klappensteller, 2- Elektrischer Ladedruckregler mit integriertem Positionssensor, 3- Abgasseitiger Turbolader, 4- Turbinenrad, 5- Leitschaufel des Turboladers, 6- GestĂ€nge, 7- Bypassventil ist geschlossen, 8- AbgaskrĂŒmmer, 9 - Bypassventil ist geöffnet.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til Ä mÄle trafikk, for Ä optimalisere siden, og for Ä kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vÄr bruk av cookies. Sjekk ut vÄr Privacy PersonvernvilkÄr