Jump to content

Mercedes-Benz AMG Kongsberg

Rate this topic


Walther P

Recommended Posts

Über dem Herbst.

Выше осени.

Over høsten.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.pngspacer.png

spacer.png

Etter Indy-rase

spacer.png

Plast forkle. Jordprinsippet-nedtrykke oppstår på grunn av forskjellen i trykk over og under bildelen. Jo større det effektive området til denne delen og jo større trykkforskjellen er, desto større blir den resulterende kraften som virker på denne delen. Noen prinsipper for å skape trykkforskjeller i luftstrømmer oppstår fra hensyn til fysiske sammenhenger.

Kunststoffschürze. Grundprinzipien-Abtrieb entsteht durch eine Druckdifferenz über und unterhalb eines Fahrzeugteils. Je größer die wirksame Fläche dieses Teils und je größer der Druckunterschied, desto größer ist die resultierende Kraft auf dieses Teil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

4Matic-Differential

spacer.png

1-Venstre aksel
2-Leppe forsegling
3-Stempel driv friksjonkobling
4-Kobling med flere plater
5-Leppe akseltetning
6-Hydraulisk rørledning
7-Hydraulisk pumpe
8-Aksling på høyre aksel
9-Dreiemomentfordelingsenhet høyre
10 -Leppeakseltetning
11-Drevet sluttgir
12-Ventilasjon av kasse
13-Støtte
14-Inngangsaksel
15-Dreiemomentfordelingsenhet venstre
16-Hydraulisk pumpemotor
17-Kasse
18-Firehjulsdrevet friksjon ventil
19-Firehjulsdrevet pumpe
20-Firehjulsdrevet friksjon 2 ventil
21-Oljetrykk- og temperatursensor2
22-Oljetrykk- og temperatursensor
23-Kjøle finner

Hydraulisk systemdiagram
1-Innløpsventil
2-Hydraulisk pumpe
3-Bypass ventil
4-Trykks begrensningsventil
5-Oljetrykk- og temperatursensor
6-Oljetrykk- og temperatursensor2
7-Firehjulsdrevet friksjon ventil
8-Firehjulsdrevet friksjon 2 ventil
9-Firehjulsdrevet pumpe
10 -Friksjon flerplatekobling høyre
11 -Friksjon flerplatekobling venstre

 

I dag er det åpenbart at elektroniske kontrollenheter kan forbedre sikkerheten ved å kjøre bil betydelig, siden de lar deg raskt påvirke kjøreegenskapene avhengig av endrede trafikkforhold. En av dem er 4Matic Differential. Den styres av en mikroprosessor basert på signaler fra ABS-hastighetssensorer plassert i hjulene. Når forskjellen i rotasjonshastighetene til drivhjulene overstiger en viss verdi, slår datamaskinen på pumpen, oljetrykket lukker flerplatekoblingene og differensialen lukkes. Denne enheten gjør det mye enklere å starte på glatt vei. Ved hastigheter over 50 km/t begrenser datamaskinen låsegraden til 30-35 %, noe som forbedrer kjøretøykontrollen. Når du trykker på bremsepedalen, kobler datamaskinen ut differensialen, slik at du kan opprettholde kjøretøyets retningsstabilitet og sikre effektiviteten til ABS.

Gå inn i en sving.

Dreiemomentet fordeles til det bakre ytre hjulet (bak til venstre) for forbedret håndtering.

Bevegelse frem.

Dreiemomentet fordeles likt.

Ut av en sving.

Dreiemomentet fordeles til det bakre utvendige hjulet (bak til høyre) under svinger for å forbedre håndteringen.

Systemet er også integrert i systemene 4Matic, ASR, 4ETS, ESP.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy