Gå til innhold

Glødeplugg lampe - Audi A6 C6 3.0 TDI


HaakonR

Anbefalte innlegg

Har en Audi A6 C6 3.0 TDI som sliter å starte.

Etter en hard akselerasjon stoppet jeg på butikken for å handle, når jeg kom ut igjen så var bilen vanskelig å starte. Når jeg fikk start kjørt jeg videre og stoppet på neste plass. Samme historien. Etter tredje gang så ville den ikke starte.
 

Jeg fikk starte den med startgass og kjørte videre, på dette tidspunktet blinket det glødeplugg lampe visst jeg var hard på gassen.

Så fikk jeg mekaniker til å se på det og sjekket følgende:

Fuel Pressure Regulator (sjekket med tilsvarende)

Fødepumpe (Satt 12v på pumpen direkte for å se etter forskjell) 

Lest ut trykk i rail (lå på rundt 50 bar ved kinning og 200 bar for lite ved fullt pådrag)

Byttet dieselfilter


Etter dette hadde vi ikke mer utstyr og fant dermed ut at vi skulle sende den på Møller. Etter Møller sjekket de følgende punkter (se bilde) og fant følgende feil etter 5 timer med diagnose. 
indre dyse/injektor lekkasje på sylinder 1 og mulig lekkasje på sylinder 6.

Idag byttet vi disse 2 med «nye» brukte injektorer og bilen starter nå, men opplever nå treg start og glødeplugg lampe ved pådrag. 
Feilkode: P1063 - Fuel Pressure Regulation, Control Not Reached
 

Noen som har noe ideer på hva som kan være feilen?28A27F4A-3CB5-4E9E-8FFB-7799CDD7F8CD.thumb.jpeg.9d926b713f6e852301c37e9359f9d032.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For smått til å lese det skrivet der. 

De brukte altså 5 timer på å konstatere at 2 av dysene var dårlige? Dette kan fint sjekkes med en returtest som burde ta ca 1 time å få utført. 

Om den ikke klarer å bygge opp nok trykk i systemet, så er nok flere dårlige dyser der hvis ikke høytrykkspumpa også er sliten. Dette kommer an på kilometerstand. Ikke umulig at det må til nye dyser på samtlige sylindere for at bilen skal bli i orden. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, opelduude skrev:

For smått til å lese det skrivet der. 

De brukte altså 5 timer på å konstatere at 2 av dysene var dårlige? Dette kan fint sjekkes med en returtest som burde ta ca 1 time å få utført. 

Om den ikke klarer å bygge opp nok trykk i systemet, så er nok flere dårlige dyser der hvis ikke høytrykkspumpa også er sliten. Dette kommer an på kilometerstand. Ikke umulig at det må til nye dyser på samtlige sylindere for at bilen skal bli i orden. 

Hei og takk for svar. De brukte 5 timer for å sjekke mye rart som blant annet ifølge papiret: 

Kontrollert hendelslager, Kontrollert verdier i mvb, blendet egr, blokkere av til hver dyse, koblet ut sensorer for å utlukke feil verdier, kontrollert pumpereim, kontrollert retur på dyser, sperre tilførsel. 
 

Vi reagerte også på at de brukte 5 timer på noe mekanikeren kunne lukte på 5 min når vi hadde bilen gående. Så de skal få en skriftlig klage. 
 

Planen framover tror jeg er å måle dysene for å se om de gir gjevn fordeling mellom sylinderene, prøve som du sier med en returtest igjen. håper bare ikke det er høytrykkspumpen, har hørt de skal være kostbar. Bilens km stand er forøvrig ca 282000km.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HaakonR skrev:

Hei og takk for svar. De brukte 5 timer for å sjekke mye rart som blant annet ifølge papiret: 

Kontrollert hendelslager, Kontrollert verdier i mvb, blendet egr, blokkere av til hver dyse, koblet ut sensorer for å utlukke feil verdier, kontrollert pumpereim, kontrollert retur på dyser, sperre tilførsel. 
 

Vi reagerte også på at de brukte 5 timer på noe mekanikeren kunne lukte på 5 min når vi hadde bilen gående. Så de skal få en skriftlig klage. 
 

Planen framover tror jeg er å måle dysene for å se om de gir gjevn fordeling mellom sylinderene, prøve som du sier med en returtest igjen. håper bare ikke det er høytrykkspumpen, har hørt de skal være kostbar. Bilens km stand er forøvrig ca 282000km.

 

Vil heller anbefale å levere bilen til et dieselverksted. Vet ikke om du har noen i ditt nærområde? 

Er ikke unormalt å måtte koste på dieselsystemet når bilen har gått såpass. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, opelduude skrev:

Vil heller anbefale å levere bilen til et dieselverksted. Vet ikke om du har noen i ditt nærområde? 

Er ikke unormalt å måtte koste på dieselsystemet når bilen har gått såpass. 

Er ikke dieselverksted i umiddelbar nærhet, koster rundt 2500kr for å teste høytrykkspumpen, sjekket priser nå og de ligger forøvrig ganske billig brukt til rundt 3000kr. Har tilgang til litt spesial utstyr som f.eks å måle hvor mye hver dyse gir til sylinder, men desverre ikke noe til høytrykkspumpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår