Gå til innhold

2013 vw caddy 4 motion vibrasjon

Ranger emnet


tommybf

Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen kloke hoder hær, som kanskje kan hjelpe meg å finne ut av en vibrasjon/nykking jeg har i bilen. 
 

Opplever vibrasjon/nykking i bilen mellom 70-80 km/t. Skjer når jeg slipper gassen eller har svakt gass pådrag. Forsvinner over 80km/t og under 70 km/t. Uavhengig av hvilket gir den står i. Er 6 trinns manuel på denne. Skjer både ved sommerdekk og vinterdekk på. 
svinghjul, clutch og utløserlager nylig skiftet. Ingen forskjell. Men clutchen ble bra og ulyd fra område svinghjul ble borte. 
Bilen bakker fint.  
km stand : 151 000km

 


 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • tommybf changed the title to 2013 vw caddy 4 motion vibrasjon
På 1/15/2023 den 3:21 PM, tommybf skrev:

Hei, 

Noen kloke hoder hær, som kanskje kan hjelpe meg å finne ut av en vibrasjon/nykking jeg har i bilen. 
 

Opplever vibrasjon/nykking i bilen mellom 70-80 km/t. Skjer når jeg slipper gassen eller har svakt gass pådrag. Forsvinner over 80km/t og under 70 km/t. Uavhengig av hvilket gir den står i. Er 6 trinns manuel på denne. Skjer både ved sommerdekk og vinterdekk på. 
svinghjul, clutch og utløserlager nylig skiftet. Ingen forskjell. Men clutchen ble bra og ulyd fra område svinghjul ble borte. 
Bilen bakker fint.  
km stand : 151 000km

 


 


 

Kan være dårlig opplagring på mellomakslingen for eksempel. 

 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, opelduude skrev:

Kan være dårlig opplagring på mellomakslingen for eksempel. 

 

Det kan selvfølgelig være opplagringen i opphenge på mellomakslingen. Hadde bilen i luften for litt siden for å innspisere. Sjekket mellomakslingen og  opphenget, men klarte ikke se noe tydelige defekter. Neste blir vell å få bilen inn på ett verkted for å sjekke. Så får man ta det derfra. Er vell ikke så enkelt å skifte kun opphenget, må vell skifte hele akslingen slik jeg ser det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår