tommybf Skrevet Januar 15, 2023 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2023 Hei, Noen kloke hoder hær, som kanskje kan hjelpe meg å finne ut av en vibrasjon/nykking jeg har i bilen. Opplever vibrasjon/nykking i bilen mellom 70-80 km/t. Skjer når jeg slipper gassen eller har svakt gass pådrag. Forsvinner over 80km/t og under 70 km/t. Uavhengig av hvilket gir den står i. Er 6 trinns manuel på denne. Skjer både ved sommerdekk og vinterdekk på. svinghjul, clutch og utløserlager nylig skiftet. Ingen forskjell. Men clutchen ble bra og ulyd fra område svinghjul ble borte. Bilen bakker fint. km stand : 151 000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 16, 2023 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2023 På 1/15/2023 den 3:21 PM, tommybf skrev: Hei, Noen kloke hoder hær, som kanskje kan hjelpe meg å finne ut av en vibrasjon/nykking jeg har i bilen. Opplever vibrasjon/nykking i bilen mellom 70-80 km/t. Skjer når jeg slipper gassen eller har svakt gass pådrag. Forsvinner over 80km/t og under 70 km/t. Uavhengig av hvilket gir den står i. Er 6 trinns manuel på denne. Skjer både ved sommerdekk og vinterdekk på. svinghjul, clutch og utløserlager nylig skiftet. Ingen forskjell. Men clutchen ble bra og ulyd fra område svinghjul ble borte. Bilen bakker fint. km stand : 151 000km Kan være dårlig opplagring på mellomakslingen for eksempel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommybf Skrevet Januar 16, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2023 12 minutter siden, opelduude skrev: Kan være dårlig opplagring på mellomakslingen for eksempel. Det kan selvfølgelig være opplagringen i opphenge på mellomakslingen. Hadde bilen i luften for litt siden for å innspisere. Sjekket mellomakslingen og opphenget, men klarte ikke se noe tydelige defekter. Neste blir vell å få bilen inn på ett verkted for å sjekke. Så får man ta det derfra. Er vell ikke så enkelt å skifte kun opphenget, må vell skifte hele akslingen slik jeg ser det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg